Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Capitan Fracassa skrev (4 timer siden):

Nå tillegger du meg feilaktig intensjon helt uten grunn igjen. Jeg har aldri sagt at det er "så farlig". 

-----

Hensyn bør gå begge veier. Hvorfor mener du det bare er den som ønske å gå som skal vise hensyn? 

Akkurat her tillegger du meg feilaktig intensjon også.
Jeg hverken er eller var ute etter en krangel. Jeg snakket (prøvde i hvert fall) generelt og har ikke antydet noe om deg eller andre spesifikt og jeg mener slett ikke at bare de som ønsker å gå skal vise hensyn.
Jeg bare spør i generelle ordelag om man absolutt må komme seg frem fortest mulig, det er tross alt forskjell på 10 ekstra sekunder og 5 minutter fordi noen somler og ikke gidder å bry seg.

Alle bør vise hensyn og jeg gjør mitt. Som nevnt tidligere hater jeg å være i veien eller til bry og prøver aktivt å unngå det når jeg er i butikk eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N-4K0 skrev (2 timer siden):

Akkurat her tillegger du meg feilaktig intensjon også.

Det har du helt rett i, beklager. Jeg burde ha skrevet: Hvorfor argumenterer du for at det bare er de som ønsker å gå som skal vise hensyn, særlig siden det er plass til at begge parter viser hensyn?

N-4K0 skrev (2 timer siden):

Jeg bare spør i generelle ordelag om man absolutt må komme seg frem fortest mulig, det er tross alt forskjell på 10 ekstra sekunder og 5 minutter fordi noen somler og ikke gidder å bry seg.

Og jeg mener at det «generelle» spørsmålet ditt er veldig ladet, og tillegger motparten intensjoner du ikke har grunnlag for. At du fortsatt ikke ser det synes jeg er veldig merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i såfall en ladning mot den siden som er utilsiktet. Jeg skjønner selvsagt poenget ditt og jeg pleier ikke bruke unødig med tid fra A til B selv, så det blir sikkert en liten selvmotsigelse.

Som sagt står jeg ikke i veien for andre, vil folk forbi skal de for all del få komme forbi.
Men akkurat den biten skrev jeg meg ferdig med i forrige innlegg.

Endret av N-4K0
Lenke til kommentar
3 hours ago, D0vendyret said:

Ropstads boligsak [vg]

Det er så ufint. Ikke bare sitter han godt i det med god lønn og bolig fra før, men han skal karre til seg en gratis bolig attpåtil på en ordning som egentlig burde vært fjernet for lenge siden. Det er ingen stortingspolitikere som er lønnet så lavt at de ikke har råd å kjøpe noe eget i Oslo uansett.

Jævlig irriterende med politikere som ikke bryr seg om å tjene folket, men heller bruker makta si på å se hvor fint de kan ordne det for seg selv.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

Det er så ufint. Ikke bare sitter han godt i det med god lønn og bolig fra før, men han skal karre til seg en gratis bolig attpåtil på en ordning som egentlig burde vært fjernet for lenge siden. Det er ingen stortingspolitikere som er lønnet så lavt at de ikke har råd å kjøpe noe eget i Oslo uansett.

Jævlig irriterende med politikere som ikke bryr seg om å tjene folket, men heller bruker makta si på å se hvor fint de kan ordne det for seg selv.

Ordningen er da helt ok. Folk blir valgt inn fra fylkene. Hvorfor skal de måtte flytte og miste kontakt med velgerne? 

Men de siste par årenes misbruk viser jo at det burde strammes inn og overvåkes bedre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

Det er så ufint. Ikke bare sitter han godt i det med god lønn og bolig fra før, men han skal karre til seg en gratis bolig attpåtil på en ordning som egentlig burde vært fjernet for lenge siden. Det er ingen stortingspolitikere som er lønnet så lavt at de ikke har råd å kjøpe noe eget i Oslo uansett.

Jævlig irriterende med politikere som ikke bryr seg om å tjene folket, men heller bruker makta si på å se hvor fint de kan ordne det for seg selv.

Enig. Synes vi også kan få ned lønna til samtlige politikere.  

En annen ting som irriterte meg nylig, er at politiet valgte å prioritere sikkerheten til partilederne, fremfor å ta vare på sikkerheten til ungdommene. En ung gutt fra et ungdomsparti ble slått ned. Foruten at det er utenfor min fatteevne at en godt voksen mann kan slå ned en ungdom på grunn av at gutten er medlem i parti den voksne mannen ikke likte, så er det også utenfor min fatteevne at ungdoms sikkerhet ikke prioriteres foran voksne mennesker! (Misforstå meg rett, jeg ønsker selvfølgelig at voksne politikerne skal kunne bedrive politikk i trygghet, men er det snakk om prioriteringer av politiets ressurser vil jeg nok heller at man skal prioritere barn og unge fremfor voksne) 

Lenke til kommentar

Noen av kollegaene mine har begynt å legge til kjønnspronomen i mailsignaturen sin. "Hun/henne".

Altså, er dette virkelig et problem? Trenger vi dette? Er det så mange "Lise" der ute som blir fornærmet og, gisp, krenket av å bli kalt "henne"? Så det må presiseres at det er "han"? Selv med kvinnenavn? Eller motsatt for den del, "Per" må for all del ikke kalles "han", det er "henne". Eller "hen". 

Jeg blir helt matt av hvor mye tåpelig folk velger å bruke energi på. 

Nå er jeg sikkert insensitiv og gammeldags. Snufs. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helsevesenet er ikke gratis i norge. Jeg betaler mye hver måned for det. Derfor er det litt hårreisende at de gjør alt de kan for at jeg ikke skal havne der slik at de kan spare inn mest mulig.

- Døgnåpent ølsalg

- Sparkesykler kan gå 30 km/t

- Få på logo og design på snusboksene

- Utesteder kan skjenke så lenge de ønsker

 

Mitt ord er lov.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...