Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N4K0 skrev (11 timer siden):

Jeg har prøvd selvbetjent kasse etter at de fikk det på den lokale Eurospar'en, men jeg antar at det i lengden kan føre til kutt i bemanningen på butikkene og det irriterer meg.

Det er alltids noen som trenger en jobb og som er villig til å jobbe i butikk, for ikke å snakke om de som trives med det og hvis selvbetjente kasser på sikt er helt eller delvis for å kutte ned på antall ansatte og spare penger, da er jeg kritisk til det.

Så lenge effektivitet og produktivitet og kostnadsbesparelser er i fokus kommer du til å irritere deg lenge. Eventuelt kan man åpne kommunale/statlige matvarebutikker, der disse faktorene spiller liten eller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (6 minutter siden):

kommunale/statlige 

Hvis du tror "effektivisering og kostnadsbesparelser" ikke er et tema i den sektoren tar du feil. Det er så mye fokus på det at de må ansette ledere i fleng for å presse resten av de ansatte til å yte dårligere service på mindre tid ovenfor brukere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (10 timer siden):

Så lenge effektivitet og produktivitet og kostnadsbesparelser er i fokus kommer du til å irritere deg lenge. Eventuelt kan man åpne kommunale/statlige matvarebutikker, der disse faktorene spiller liten eller ingen rolle.

Jeg er ikke mot selvbetjente kasser som en ting, kun hvis det går på bekostning av ansatte som direkte eller indirekte blir erstattet av selvbetjent kasse.

Ikke at jeg går og ergrer meg over det hver gang jeg tenker på det eller noe sånt.

Lenke til kommentar
N4K0 skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke mot selvbetjente kasser som en ting, kun hvis det går på bekostning av ansatte som direkte eller indirekte blir erstattet av selvbetjent kasse.

 

Det er den veien det vil gå framover, det er ikke noe som stopper det.
Det er deler av grunnen til at jeg mener man må slutte å føde noe særlig barn mer, motsatt av hva politikerne prater om.
Det vil trengs lite mennesker til å jobbe i framtiden.
-------------------------------------

Selvbetjente kasser er fint ja, så lenge de virker. Har vært ute for et par-tre ganger, at de ikke fungerer, og da står du der som en dott. 
Det likte jeg ikke, men sånt hører jo med.
Liker heller ikke når en ansatt står i bakgrunnen, og begynner og skrike over gulvet til deg, hvis hun ser noe du ikke gjør helt rett.
Skjedde med meg engang, og jeg hatet det når folk snudde seg. Hva fokkern skulle hun stå å skrike så det ljomet for, hun kom jo bort rett etterpå likevel. Sånt irriterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...