Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Håndtverkere som ikke respekterer andres tid eller kan forholde seg til inngåtte avtaler. Holder på med oppussing hjemme og verken elektriker eller rørlegger klarer å møte til avtalt tid eller gi beskjed om forsinkelser. "Kan jeg ringe deg tilbake om en liten stund?" betyr tydeligvis ikke det som jeg i utgangspunktet trodde det betydde..

 

Gikk rundt og ergret meg om det samme faktisk tidligere i dag. For tiden er det noen som skal se på noe hos min mor, som ikke følger opp.

Har opplevd det der en rekke ganger.  Faktisk er det standarden mer enn unntaket. Det er så frustrerende, fordi man får inntrykk av at de er helt respektløse og driter i deg. 

Som du sier, bryr de seg ikke om å gi beskjed en gang. Det tar 2 sek å slå på tråden og varsle at det blir endring ift avtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk min uflaks å oppdage ny serie som virker interessant, men får ikke sett første episode pga udugeligheten til folk og tekniske feil som ikke blir fikset. Første episode er både tilgjengelig på nettsiden, streamingtjenesten og "online", men ingen av dem funker. Episode 2 funker helt normalt, men hva hjelper det når jeg ikke får sett første episode. :hrm:

Lenke til kommentar

Folk som skal tviholde på sin bensin- eller dieselbil. Hvor egoistisk er det egentlig mulig å bli? Klarer ikke ofre bilen sin engang? Herregud ...

 

Bor du på bygda i dagens norge har du jo ikke noe valg. Men det er veldig mange som sier at selv om det skulle bli godt utbygd for elbiler overalt, så vil de fortsette å kjøre fosilt. Hvor er logikken her?

Det koster penger å kjøpe ny bil og ikke alle har mulighet til å lade bil, så inntil det blir påbudt med ladeplasser i alle boliger...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Folk som skal tviholde på sin bensin- eller dieselbil. Hvor egoistisk er det egentlig mulig å bli? Klarer ikke ofre bilen sin engang? Herregud ...

 

Bor du på bygda i dagens norge har du jo ikke noe valg. Men det er veldig mange som sier at selv om det skulle bli godt utbygd for elbiler overalt, så vil de fortsette å kjøre fosilt. Hvor er logikken her?

 

Det må bli flere el-biler som kan gå langt uten å lades. Eller at Hydrogen kommer mer.

Lenke til kommentar

Tok årets første utepils i går, satt vedsiden av et par stk som røyka. Kjenner fortsatt røyklukt dagen etter, må vaske klær, skifte på seng, og har dusjet tre ganger. Stinker fortsatt røyk. 

Håper det blir forbudt å røyke utendørs på kafeer i fremtiden, det ødelegger for alle rundt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utestedene burde selv få lov til å velge hvor det kan og ikke kan røykes. Utendørs eller innendørs spiller ingen rolle. Staten burde ikke ha rett til å overstyre private bedrifter på det området.

 

Folk flest er ikke interessert i å gå til et sted hvor det røykes inne, og røykere blir det færre og færre av, så det hadde nok bare vært nisje-steder som hadde klart å overleve med innendørs røyking, men de burde ha MULIGHETEN. Det staten vår driver med er umyndiggjøring av befolkningen.

 

(...) Kjenner fortsatt røyklukt dagen etter, må vaske klær, skifte på seng, og har dusjet tre ganger. Stinker fortsatt røyk. (...)

Dette trur jeg på sånn omtrent 0%.

 

Håper det blir forbudt å drikke utendørs.

Håper alle restriksjoner mot offentlig alkoholkonsum (og salg) fjernes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper det blir forbudt å drikke utendørs.

 

Delvis enig med deg her. Dvs utesteder som har utendørs serveringer utpå langs gatene der folk skal gå, syns jeg er en uting.

Ikke bare at jeg selv hater å passere forbi der de sitter, men det er jo strengest talest fristende reklame for øll-drikking. Man kunne like gjerne hengt svære plakater av folk som drikker øll på veggen. Det er forbudt. Men levende folk som sitter midt gatelangs og drikker virker vel enda mer effektivt.

 

Utendørsdelen burde enten være på baksiden, eller i det minste mer tilbaketrukket og skjult for folket som passerer på gata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha litt mer frihet. Det virker seriøst som om staten prøver å forby det å ha det morsomt. Mange av våre lover er så rare at jeg må le. Offentlig drikking er en av dem. Ingen skal fortelle meg hvor i offentligheten jeg kan og ikke kan konsumere alkohol. Det nekter jeg å godta, rett og slett. Uetiske lover skal ikke respekteres.

Lenke til kommentar

Det stemmer. Fossilbiler midt i byen ødelegger helsen til hundretusenvis av mennesker (og klimaet til milliarder). Da er det verdt det å innskrenke litt frihet, mener jeg.

 

Alkohol og røyk skader kun en selv. Passiv røyking er selvfølgelig skadelig, men da kan man altså velge selv å ikke oppholde seg på private områder hvor eierne tillater røyking.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig enig med Skurupu at midt i byen burde det være minimalt med utslipp, så reint og grønnt som mulig. Måten for å oppnå det er i hvertfall ikke sånn regjeringen gjør det, skyhøye priser på bomringer og drivstoff. Det rammer de fattigste hardest.

Helst så burde alt være null utslipp og elektrisk, men produksjonen av batterier er jo helt forferdelig for naturen det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vedovner burde bli forbudt i byen lenge før besinbiler blir forbudt

 

Alkohol og røyk skader mange andre enn kun en selv

F.eks en far som drikker seg dritings og ikke gir ungen mat eller slår de i fylla

Barnemisshandling er allerede forbudt.

 

Skal vi forby alle å drikke alkohol, fordi noen få ikke klarer å styre seg? Nei, mener jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...