Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Skjønner at hun provoserte deg, men blir du ikke flau etterpå av å være så krakilsk utenfor med fremmede? Tøffere enn meg hvertfall, jeg hadde ikke fått godt til å leve med å gjøre sånn tror jeg. :blush:

Hva er det jeg skal være flau over? At hun trenger seg inn i leiligheten min uten noen form for invitasjon eller at jeg forståelig nok blir pissur og beordrer henne om å komme seg ut av MIN leilighet? Har absolutt nada å være flau over. Skulle likt å være en flue på veggen mens hun prøver å forklare andre hvorfor hun hadde rett til å valse inn i min leilighet og at jeg ikke burde bli sur over at en fremmed plutselig befinner seg i min private sfære. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoho, skjønner at man må være rundere i kantene enkelte steder enn andre.

 

Hadde foretrukket ringeklokka selv også, men hadde neppe skjelt ut en nabo som hadde kommet terasseveien. Er altfor konfliktsky og stille av meg til det. Kanskje sagt ifra om det, men ikke gjort meg til den rabiate gale fyren i nabolaget ved å hyle og skrike i alle fall ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Buffy er utlending, og når jeg leste hvor hon kommer fra forstår jeg det jo litt. Der har de nok mer tempramang.
Var en arbeidkollega som også kom derfra, og han kunne fare opp i rabiat sinnne helt plutselig når de spilte kort. Ingen som forsto særlig av det.
Vi er kanskje for sindige og konfliktsky vi nordmenn, det har jo Buffy kritisert oss for og en gang :shrug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Buffy er utlending, og når jeg leste hvor hon kommer fra forstår jeg det jo litt. Der har de nok mer tempramang.

Var en arbeidkollega som også kom derfra, og han kunne fare opp i rabiat sinnne helt plutselig når de spilte kort. Ingen som forsto særlig av det.

Vi er kanskje for sindige og konfliktsky vi nordmenn, det har jo Buffy kritisert oss for og en gang :shrug:

Bingo!

 

Jeg har vokst opp i begge verdener så jeg ser og oppfører meg først og fremst norsk, hun trodde nok at jeg var norsk og tenkte da at det er helt OK å valse inn i leiligheten min, for som du sier så har dere faktisk en tendens til å være konfliktskye noe mange mennesker gjerne utnytter; som jeg følte skjedde her. Jeg er en ganske liten jente, blond, grønnøyd, jeg skjønner at folk tror jeg er dum eller vil la andre overkjøre meg, tror du hun hadde gjort det samme mot en voksen utenlandsk mann fra pakistan???? Hun så ett offer i meg, så hun fortjener alt hun får og enda mer. Hun visste ikke at hun skulle sende meg i flight or fight mode og at jeg velger fight uten å blunke. Var litt som om det svartna for meg, tok ca 30 + min før jeg slappe av igjen. Adrenalinkick. 

 

Jeg misliker naboene mine (er noen få jeg tåler og liker, resten har jeg ingen interesse av å ha noe relasjon til bare fordi vi deler adresse) så hva de tror om jeg bryr meg midt der sola aldri skinner, jeg har ikke kapasitet eller ork til å håndtere hva alle syns om meg, da vil jeg heller at de skal tro jeg er en rabiat utenlending som de skal holde seg unna så jeg slipper at flere glupinger trenger seg på for å være helt ærlig.

 

Jeg hylte mest fordi jeg vet at hvis jeg lager en stor scene så forsvinner hun fortere fra synet mitt, hvem har lyst til å krangle med noen de tror er crazy? Så håper at hun tror jeg er helt klin kokos, men kan ikke se at noen hadde trodd at jeg var gal hadde de fått vite at hun er en inntrenger som ikke har respekt for andre sine grenser. Jeg bryr meg ikke om hva hun gjør hvor hun er fra, vi bor veldig nær byen, du går ikke bare inn i folks hjem ubedt. 

Lenke til kommentar

Hørtes ut som om hun skulle til å rasjonalisere oppførselen sin (utifra hennes "du må ikke bli så sint da!" kommentar), noe jeg hadde ingen interesse av å høre på. Det som overrasker meg er at hun prøvde å prate til meg igjen, jeg tror at hun tror hun kan manipulere meg til å ta på meg skylden for å ha vært beskyttende (AS FUCKING IF om det skjer! Jeg kommer aldri til å beklage meg for å være beskyttende ovenfor meg selv eller andre!) eller så er hun rett og slett dum og jeg må bli enda grovere og slenge ut stygge fraser i trynet hennes for å få henne til å forstå at hun har å holde seg til helvete vekk fra meg. 

Hva er vitsen med å trenge deg på en nabo som helt tydelig ikke vil ha noe med deg å gjøre?? Ikke alle kommer til å like deg, spesielt ikke hvis du trenger deg på sånn uten noen form for invitasjon. 

 

Lenke til kommentar

Brød fra kiwi, det lille skogsbrødet, det er mykt og godt og mindre, Har aldri opplevd at det har skjedd før, men nå har det vært ekstremt varmt også. 

 

Lykkelige deg som ikke bor i Sverige å spiser svensk brød.. Det eneste de kan er rundstykker og en toast som ligner oversukret loff...

 

Norske loffen er mye bedre.....

 

Heldigvis selger de norske Råde brød på Nordby... Men hender de er utsolgt.. ikke rart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker vi kjempet mot popups på internett en gang i tiden.

Nå er de tilbake for fullt, i form av å akseptere cookies eller personvernbullshit.

Det er fortsatt like irriterende. Internett er ødelagt.

 

Og ikke minst når man logger inn på en "gammel" epostadresse (kanskje 2 måneder siden sist) så er det masse dritt å gå gjennom før man kommer til innboksen.

Endret av Edgelord
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor sinnsykt dyrt det har blitt for synsundersøkelse, og hvor mye tid det tar, med masse dill og dall. Jeg trenger ikke å sjekke fargesyn, samsyn, sidesyn, trykk, osv... Jeg går til øyelege regelmessig.

 

Det skulle vært en butikk som BARE tilbød synsundersøkelse på 15 minutter. Ikke briller, ikke noe annet, bare en liten kiosk.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor sinnsykt dyrt det har blitt for synsundersøkelse, og hvor mye tid det tar, med masse dill og dall. Jeg trenger ikke å sjekke fargesyn, samsyn, sidesyn, trykk, osv... Jeg går til øyelege regelmessig.

 

Det skulle vært en butikk som BARE tilbød synsundersøkelse på 15 minutter. Ikke briller, ikke noe annet, bare en liten kiosk.

Jeg synes det har blitt verre siste 10årene, pleide aldri å sjekke alt det før

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...