Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Folk som trur på myten om alpha- og betahanner, i menneske- eller dyreriket.

Det eksisterer jo i dyreriket i form av dominante hierarki i bla. Gorillaer. Det er derimot ikke store tegn på slike dominante hierarki i urmennesket.

Irriterer meg heller over de som tror de finnes på tvers av arter, som menneske og hund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Folk som trur på myten om alpha- og betahanner, i menneske- eller dyreriket.

 

Egentlig irriterer alle myter meg, men jeg tenkte nylig på denne og lot mer irritere igjen.

 

Jeg tipper myten om at jorda er rundt og at jorda ikke er universets sentrum også irriterer deg...

Lenke til kommentar

 

Folk som trur på myten om alpha- og betahanner, i menneske- eller dyreriket.

 

Egentlig irriterer alle myter meg, men jeg tenkte nylig på denne og lot mer irritere igjen.

 

Jeg tipper myten om at jorda er rundt og at jorda ikke er universets sentrum også irriterer deg...

 

Hæ?

 

All missinformasjon irriterer meg. Spesielt dersom det er missinformasjon som jeg selv trur på. En av de beste følelsene som finnes er å bli motbevist, slik at man lærer noe og endrer sitt verdensbilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Folk som trur på myten om alpha- og betahanner, i menneske- eller dyreriket.

 

Det eksisterer jo i dyreriket i form av dominante hierarki i bla. Gorillaer. Det er derimot ikke store tegn på slike dominante hierarki i urmennesket.

 

Jeg uttalte meg nok litt for bastant, beklager. Det finnes et par tilfeller. Det er dog veldig lite utbredt. Det er mye mer vanlig med alpha-hunner, noe vi også finner blandt menneskes nærmeste slektning. Men det absolutt mest vanlige er ingen slik struktur overhodet.

 

For å spesifisere (slik at jeg får rett), så er det som irriterer meg mest idéen om alpha-hannen i mennesket, og at vi har en tendens til å se på dyr med antropomorfiske øyne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Mennesket er da veldig ledersøkende, man ønsker å følge etter en som kan lede «flokken», det være seg en nasjon, et parti, en arbeidsplass, et fotballag eller en familie. Grupper fungerer ikke når alle skal styre, man trenger en alpha, diktator, kall det hva du vil.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg ofte poster innlegg før jeg har tenkt meg nøye nok om, og er nødt til å gå tilbake for å redigere innlegget mitt mange ganger, fordi jeg kommer på et bedre argument, eller en bedre setningoppbygging. Ofte redigerer jeg et innlegg 5+ ganger før jeg er fornøyd, og er da redd for at folk har lest mitt uferdige innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De er her hele tiden også. Sammen med Astrøm eller hva enn de kaller seg.

 

Salgsteknikken til Sektor Alarm er faen meg helt ufyselig.

 

"Vil du ikke føle deg trygg i ditt eget hjem?"

 

"Vil du ikke kunne dra på ferie uten å være redd for at du kommer hjem til robbet hus?"

 

"Er ikke det viktig for deg at kjæresten din føler seg trygg når hun er hjemme alene?"

 

Har skjelt de ut så mange ganger, men de er her minst en gang i uken uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...