Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Det irritererer meg noe grassat at det ikke er større fokus på hvor korrupt IOC og de olympiske leker er. Gudskjelov for at vi ikke fikk sist vi søkte, og i grunn burde vi slutte å sende utøvere dit.

 

Det samme gjelder egentlig FIFA-turneringer, spesielt når de skal gå i land som Russland og Qatar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig burde ikke skoleskytinger få oppmerksomhet, så hadde det blitt litt mindre attraktivt å gjennomføre det.

 

Samme med terror.

 

Joda. Men fokuset burde kanskje vært mer på en våpenpolitikk som åpenbart ikke fungerer og en skoleordning fra den industrielle revolusjonen som er en arena som skaper skole- og samfunnstapere. Hva med å vinkle skolepolitikken til å fange opp de som faller utenfor (sånn uten sammenlikning forøvrig så ser vi nå at skytinga i Florida nå er gjennomført av en som er stor fan av våpen og kastet ut av skolen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Våpen er ikke problemet, men at mange/ingen stater har noe krav om hvordan våpen skal oppbevares

Du mener at et krav om å oppbevare våpenet i et våpenskap hindrer skolemassakre?

 

Våpen, både tilgangen og holdningene rundt dem, er selve kjerne av problemet.

Lenke til kommentar

 

Våpen er ikke problemet, men at mange/ingen stater har noe krav om hvordan våpen skal oppbevares

Du mener at et krav om å oppbevare våpenet i et våpenskap hindrer skolemassakre?

 

Våpen, både tilgangen og holdningene rundt dem, er selve kjerne av problemet.

 

Ja, selfølgelig vil låste skap hindre slike skyteepisoder, så lenge kun foreldrene har tilgang

Skal en lære opp ungene til selvforsvar hjemme, så lær de opp til å bruke hagle, som de kan ha tilgang til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

 

Våpen er ikke problemet, men at mange/ingen stater har noe krav om hvordan våpen skal oppbevares

Du mener at et krav om å oppbevare våpenet i et våpenskap hindrer skolemassakre?

 

Våpen, både tilgangen og holdningene rundt dem, er selve kjerne av problemet.

Ja, selfølgelig vil låste skap hindre slike skyteepisoder, så lenge kun foreldrene har tilgang

Skal en lære opp ungene til selvforsvar hjemme, så lær de opp til å bruke hagle, som de kan ha tilgang til

For det første får man tak i våpen uansett om foreldrene låser inn sine eller ikke. Det gjør man i Norge også, kulturen er forskjellen.

 

For det andre er flere av personene bak skolemassakren myndige og i stand til å kjøpe egne våpen.

 

Skytevåpen som selvforsvar er håpløst. Sjansen for å skade noen i egen husstand er laaangt større enn å faktisk skade en gjerningsperson.

Lenke til kommentar

Hva trur du nordmenn har mest lyst til å lese om? Garantert OL.

 

Personlig synes jeg skoleskytinger i USA er jævlig kjedelig lesestoff. Fortjener knapt en fotnote.

Mediene blir konstant frabedt å rapportere om skyteren fordi skyterne ser på det som idolisering (se roger elliot, han har masse tilhengere...) og det oppfordrer andre til å gjøre det samme. Wanna be famous? Bare skaff våpen og pløy ned folk, du har ikke noe håp i the land of the free uansett som mentalt syk, så fuck it liksom.

Lenke til kommentar

Amerikanere i disse cop karma greiene, der når politiet ber dem om noe er de så jævlig lite samarbeidsvillig og bare "er jeg arrestert, hvorfor gjør du ditt hvorfor gjør du datt, du har ikke lov til dette, nå må jeg filme meg selv og passe på alt blir tatt opp og legges på youtube."

 

Hvorfor i faen ikke bare høre på politiet fremfor å være så idiot?

 

Dame til politimann: jeg ønsker ikke å gjøre noe før du tar av deg solbrillene. Jeg vil snakke med en som ikke har solbriller på.

 

IQ på -10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er en ond sirkel og selvoppfyllende profeti.

 

Amerikansk politi er meget diskrimerende mot spesielt svarte, og svarte stoler ikke på politiet. Frontene blir derfor bare større og større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...