Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

At eventen jeg har kjørt opp "live" på nettsidene våre kun fungerer om du har fulgt den fra start. Kommer du inn på et senere tidspunkt, får du ikke opp mer enn de første innleggene. ><

 

Haha, jo. IE6 var den værste. Brukte den når jeg var yngre. Har også brukt ie5.

Og likevel fungerte de bedre enn de tidligere versjonene. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Youtube. Det har jo blitt stein hakke umulig å bla gjennom kanaler med hundrevis eller tusenvis av videoer. Hvor patetisk er det ikke å fjerne funksjonen som gjør at man kan bla fra side til side? Sånn det er nå er det jo like håpløst som det jevne kommentarfelt, hvor det eneste man kan gjøre er å trykke "load more". Ekstremt tungvint og frustrerende når man ser igjennom drøssevis av videoer som ikke ligger i noen spilleliste.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Sitter å hører på film-politiet hvor det er et intervju med en skuespiller fra Breaking Bad, før intervjuet informerer de at "Intervjuet inneholder ingen spoilere". Tenkte så klart at innslaget var trygt, men bokstavligtalt RETT etter intervjuet er ferdig dropper de den meeega spoileren. Er det fuckings mulig? Forventer de liksom at vi skal vite nyaktig når det er ferdig og så bare skru av radion? Makan til inkompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk flest foretrekker å vite hva som skjer, bedre enn spenningen det gir å ikke vite, er ingen overraskelse. Folk flest er gjerne engstelige for det ukjente, og føler en viss trygghet ved å vite hvordan det ender, og kan kanskje dermed fokusere mer på selve innholdet, og nyte det. Ta Game of Thrones som eksempel. Folk som har lest bøkene og allerede kjenner til spoilerne nyter likevel å se på serien. Det kan også sette ting mer i kontekst om de kjenner til spoilere, men de vil likevel miste overraskelsesmomentet ved å allerede vite hvem som dør. Overraskelsene du får i GoT er heller ikke akkurat kjent for å få positiv respons, som nok påvirker "lykkenivået" som beskrives i linken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min egen del, så tenker jeg ikke når jeg fokuserer på å lese bøker. Når jeg sitter i "bokland", så har jeg ikke tanker vedrørende spoilers og handlinger og ting som jeg vet om fra før av. Skulle jeg plukke opp serien Belgariad igjen (som jeg har lest en 6-7-ganger), vil jeg nyte den (nesten) like mye som før. Jeg blir like overrasket og forskrekket over handlingene som blir foretatt i serien.

 

Men nå har jeg en legendarisk hukommelse da. Jeg kan glemme hva du sa for 5 sekunder siden, og røper du handlingen i en bok, har jeg glemt det innen jeg leser det.

Lenke til kommentar

Funksjonen for å glemme spoilers veldig lett er veldig kjekk. Jeg tenker aldri over spoiler og kan høre slutten på en film 10 minutter før jeg ser den uten at det ødelegger noe. Jeg faller vel i kategorien som får lyst til å se på serier og filmer etter spoilers. Spesielt serier om jeg vet noe kult og spennende skal skje. Tror jeg har sett Stargate SG-1 3-4 ganger fra sesong 1-10 bare for sesong 5 og noen episoder i den. Dog savner jeg følelsen av å se Stargate SG-1 for første gang uten spoilers.

Lenke til kommentar

Det med helgejobbing kommer litt ann på hva ble avtalt i kontrakt og lignende eller?

 

Har selv endt opp med å jobbe flere ganger 3 eller 4 helger på rad pga. at det visstnok har vært helt "krise" på jobb.

Selv det egentlig bare er ræva organisering og planlegging av ledelse.

Lenke til kommentar

Niks. Er ikke lov å jobbe mer enn 2 helger på rad, (nesten) uten unntak. I tillegg skal det være skriftlig avtale mellom arbeidstaker og arbeidsgiver hvis man skal jobbe annenhver helg.

 

Arbeidsfri som nevnt i andre ledd skal så vidt mulig omfatte søndag. Arbeidstaker som har utført søn- og helgedagsarbeid skal ha arbeidsfri følgende søn- og helgedagsdøgn. Arbeidsgiver og arbeidstaker kan skriftlig avtale en arbeidstidsordning som i gjennomsnitt gir arbeidstaker arbeidsfri annenhver søn- og helgedag over en periode på 26 uker, likevel slik at det ukentlige fridøgn minst hver tredje uke faller på en søn- eller helgedag.

 

Unntaket er:

Bestemmelsene i dette kapittel kan fravikes for arbeid som på grunn av naturhendelser, ulykke eller andre uforutsette begivenheter må foretas for å avverge fare for eller skade på liv eller eiendom. I så fall skal arbeidstakerne sikres tilsvarende kompenserende hvileperioder eller, der dette ikke er mulig, annet passende vern.

 

 

Forøvrig irriterer jeg meg over at Imagine Dragons er utsolgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...