Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kredittkort er en nødløsning. Man trenger ikke å bruke kredittkort om man har laget seg en buffer.

Betale reiser med kredittkort? Mange kredittkort gir deg reiseforsikring for den aktuelle reisen hvis du gjør det. :-)

 

Har kredittkort selv om jeg er som deg, med mange månedslønner i buffer.

 

@Therawyn (ble det rett mon tro?) Så tror jeg (litt usikker på reglene) du kan være litt drittsekk tilbake å kreve forsinkelsesrenter på lønna, blir nok ikke mange kronene, men de får i hvertfall noe å jobbe med som straff. :-p

Lenke til kommentar

Sexylubb1 og Slimda, jeg er fullt klar over at detå ha et buffer er veldig lurt. Dessverre for meg så har det seg slik at jeg jobber for minstelønn (selv om det teknisk sett ikke finnes i Norge) og er i en komplisert økonomisk situasjon (som jeg ikke går inn i detalj om her). Det gjør det utrolig vanskelig for meg å bygge meg opp et buffer. Så snart jeg har en "skikkelig" jobb med skikkelig lønn så blir nok saken en annen.

 

Camorack: Nei, jeg kan ikke kreve noe som helst av de folkene her.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Kredittkort er aldri en god løsning. Du skal ligge ganske langt nede før du tyr til det. Selv har jeg ikke giddi å skaffet meg kredittkort og aldri hatt behov for det de årene jeg har bodd alene. Buffer/sparing er veien å gå om man vil unngå pengekrise.

Kredittkot er den mest fornuftige måten å betale på, så lenge man ikke er et økonomisk surrehode av dimensjoner. Legg sammen alt du bruker kortet ditt på, i løpet av et år, og tenk at du i snitt kunne fått 25 dagers rente på beløpet på en Høyrentekonto. Det blir ikke en formue, men likevel. Sleng på at du får en MYE bedre kontroll med forbruk dersom alt forbruk som ikke er livsnødvendig gjøres med kredittkort slik at du kan gå gjennom regningen og lett se hva du egentlig "kaster bort". Det er det beste med det.
Lenke til kommentar

Angående kredittkort, så er det også lurt dersom man skal bestille ferie. Jeg får for eksempel reiseforsikring dersom jeg betaler ferien med mitt Mastercard. Det er også vanskeligere å svindle en som bruker kredittkort i utlandet, fordi man kan sjekke at alt stemmer når man kommer hjem og sjekker fakturaen. Hvis du blir kortsvindlet, så er du på mye tryggere grunn med kredittkort kontra vanlig VISA-kort f.eks.

Lenke til kommentar

Kredittkot er den mest fornuftige måten å betale på, så lenge man ikke er et økonomisk surrehode av dimensjoner. Legg sammen alt du bruker kortet ditt på, i løpet av et år, og tenk at du i snitt kunne fått 25 dagers rente på beløpet på en Høyrentekonto. Det blir ikke en formue, men likevel. Sleng på at du får en MYE bedre kontroll med forbruk dersom alt forbruk som ikke er livsnødvendig gjøres med kredittkort slik at du kan gå gjennom regningen og lett se hva du egentlig "kaster bort". Det er det beste med det.

HVIS man ikke er et økonomisk surrehode av dimensjoner. Det er utrolig få, skal jeg tro det jeg har hørt om den typiske norske kredittkortforbrukeren som kan å bruke det fornuftig. Min mor er en av de mange som IKKE klarer det overhodet. Hun går nå tom en uke etter lønningsdagen fordi hun har gått i en slags luksusfelle selv. Samme med moren til samboeren min. Så det er like greit å unngå det, med mindre man er 200% sikker på at man kan takle det.

 

Det irriterer meg at jeg må til legen på mandag.

Lenke til kommentar

Har lyst å hjelpe deg jeg. Sevs også. Men har ikke så lyst oppgi identitet.

 

Forslag: Hva om man opprettet en felleskasse her for medlmmer her, der de som vil hjelpe noen i pengeknipe kan sende bidrag?

 

Telefonen overlevde flashinga. Jeg har råd til harddisk, men jeg er desverre i sparemodus atm. Skal til Kristiania (for første gang faktisk) i helga. Kan hende jeg kjøper en disk der.

 

Eller jeg har egentlig ikke råd da, kommer an på hva jeg vil prioritere. Backup er viktig.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...