Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Hva om bufferen står på en konto med begrensede antall frie uttak?

Da er det en dårlig bufferløsning.

 

Hjemmebrent?

Hender at jeg kjøper litt snop en gang i blant. Det er det "verste" jeg har. Alkohol drikker jeg ikke med mindre jeg blir påspandert på byen. Ikke er det godt heller.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger heller ikke å lage seg en buffer når man like gjerne kan bruke kredittkort.

Et buffer tjener du renter på. Det gjør du ikke med et kredittkort. Dessuten er det mindre risiko å bruke bufferet enn å bruke et kredittkort.

aka stusselig.

Ja, ikke alle kan være like store globetrottere og verdenskjennere som deg.

Lenke til kommentar

Et buffer tjener du renter på. Det gjør du ikke med et kredittkort. Dessuten er det mindre risiko å bruke bufferet enn å bruke et kredittkort.

Du må likevel spare opp et månedslønn, kun for å la det ligge på kontoen og råtne. Det tar en god stund før du har tjent opp en månedslønn på kun renter.

Lenke til kommentar

Et buffer tjener du renter på. Det gjør du ikke med et kredittkort. Dessuten er det mindre risiko å bruke bufferet enn å bruke et kredittkort.

 

Du som Sunnmøring burde da sette pris på å få noen øre ekstra i renter ved å bruke det rentefrie lånet man får på kredittkort når du bruker penger.

Lenke til kommentar

Du som Sunnmøring burde da sette pris på å få noen øre ekstra i renter ved å bruke det rentefrie lånet man får på kredittkort når du bruker penger.

Men hvorfor skal jeg bry meg om et "rentefritt lån", når jeg allerede har penger liggende som går i pluss? Betale for varen må jeg uansett, og når jeg allerede har pengene liggende, hvorfor gå gjennom en "tredjepart", dvs kredittkortet?

Du må likevel spare opp et månedslønn, kun for å la det ligge på kontoen og råtne. Det tar en god stund før du har tjent opp en månedslønn på kun renter.

Råtne? Er virkelig det holdningen din til å spare? At pengene råtner?

Sett av 10% av lønna di, så tar det deg 10 måneder. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal jeg bry meg om et "rentefritt lån", når jeg allerede har penger liggende som går i pluss? Betale for varen må jeg uansett, og når jeg allerede har pengene liggende, hvorfor gå gjennom en "tredjepart", dvs kredittkortet?

Om det skal fungere som en buffer skal det jo gjerne ikke brukes til noe. De skal altså bare ligge der, som et sikkerhetsnett. Jeg foretrekker å ikke bruke en månedslønn på et sikkerhetsnett når banken kan låne meg småpenger når som helst, om lønna skulle komme litt sent.

Lenke til kommentar

Om det skal fungere som en buffer skal det jo gjerne ikke brukes til noe. De skal altså bare ligge der, som et sikkerhetsnett. Jeg foretrekker å ikke bruke en månedslønn på et sikkerhetsnett når banken kan låne meg småpenger når som helst, om lønna skulle komme litt sent.

Kortsiktig tankegang. Hva om du blir uten jobb og lønn i 3-4 måneder og må leve av NAV-støtte. Hva om den ikke er nok til å dekke dine daglige krav. Skal du da leve på Kredittkortet? Er det da ikke mye bedre å ha et buffer som ligger der?

 

Jeg ser fremdeles ikke problemet med å ha penger spart opp "i tilfelle".

 

Om du kjøper ny pc på kredittkortet, la oss si for 50k, og så venter 50 dager med å betale det så får du rentene på de 50k som du har i banken din i mellomtida mens lånet på kredittkortet ikke koster deg noe.

For mye å huske på. :p
Lenke til kommentar

Kortsiktig tankegang. Hva om du blir uten jobb og lønn i 3-4 måneder og må leve av NAV-støtte. Hva om den ikke er nok til å dekke dine daglige krav. Skal du da leve på Kredittkortet? Er det da ikke mye bedre å ha et buffer som ligger der?

 

Jeg ser fremdeles ikke problemet med å ha penger spart opp "i tilfelle".

Da får jeg senke kravene mine. Jeg er meget tilpasningsdyktig. Penger er ikke et samleobjekt. Det er ikke noe jeg har bare for å ha. Det skal brukes på ting. Plutselig dør du, så blir det igjen en konto med massevis av penger, fordi det var greit å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...