Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg har tre jobber, hvorav den ene er pizzabud for en av landets større pizzakjeder. Det er et par-tre typiske kunder som går igjen og som irriterer meg grenseløst.

  1. Kunden som sier han skal betale med kort, men som egentlig skal betale kontant (eller motsatt). Noen skriver til og med på bestillingen at de betaler med kort, mens de egentlig har store sedler. De som har nøyaktig beløp er bare :love:, for vekslepenger er mangelvare hos oss.
     
  2. Kunden som bor i et bygg med flere leiligheter, flere innganger eller lignende, og som ikke sier noe om hvor de bor. Forventer de at jeg er synsk, eller at jeg skal gjette og prøve meg frem til jeg finner riktig dør? Det koster absolutt ingenting å si «Kjellerinngang» eller «Inngangen til venstre» når man bestiller!
     
  3. Kunden som ikke har nummer på husveggen. Greit nok at vi lever i en tid hvor så å si alle har GPS og kart tilgjengelig på telefoner og i bil, men likevel. Hvorfor kan ikke folk ha husnummeret synlig på husveggen? Det er svært irriterende å kjøre frem og tilbake på kveldstid (= i mørket) og prøve å finne riktig hus.
     
  4. Kunden som bestiller levering fem minutter før stengetid. Bare så det er sagt: Alle som bestiller får like god service uansett når de bestiller. Men, det er likevel litt irriterende når det tikker inn en ny bestilling, kanskje til et sted hvor det tar tolv minutter å kjøre hver vei, fem minutter før vi stenger. Jeg kunne aldri gjort noe sånt. Det er sikkert de samme som løper inn i butikker rett før stengetid, selv om gitteret er halvveis nede, og som tar seg goood tid.

Det skal sies at mange kunder er fantastiske, og gjør dagen min mye bedre. Som en i går kveld, som fikk pizzaen sin nesten to timer etter bestilling, men som svarte «det er verdt å vente på god mat» da jeg beklaget. Kanskje litt overraskende er så å si alle som får maten sin for sent veldig hyggelige. Jeg kan telle de som har vært sure på én hånd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Aspartam er jo ganske digg det å da :)

 

 

Edit:

Men irriterer meg fortsatt over fiskekaker. (holder meg på subjekt)

 

IMO , Aspartam og nøkkelhullsmerking er falsk trygghet.......folk tar det alt for slavisk.

Lenke til kommentar

Kan bare avvise de som kommer 5 min før , har ingen plikt til de.

 

Hvordan kan vi avvise kunder som bestiller mat mens vi fortsatt har åpent? En ting er om vi har lov, en annen ting er hvilket signal det ville sendt. Så lenge vi har åpent kan alt på menyen bestilles, selv om det er kjedelig for de som må jobbe litt lenger.

 

 

Morsom historie :)

 

Når jeg bestiller pizza gir jeg alltid nøyaktig beskrivelse, samt at jeg ofte går ut på pletten for å hente pizzaen. Er ganske så sporty av meg på den måten. :wee:

 

Jeg liker slike som deg! Vi har flere faste kunder som er veldig flinke til det du nevner. En kunde skriver alltid «tut, så kommer jeg ut», det er litt morsomt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bare avvise de som kommer 5 min før , har ingen plikt til de.

Det gjør faen meg så å si alle pizzasjappene i Trondheim. Sist gang rikte jeg omlag 40 minutter før stengetid. ''Nei, vi utkjøringen stenger om 5 minutter så du må nok hente''. Her er jeg villig til å betale over 250kr for en ok pizza, også kan de faen ikke kjøre ut?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kunden som bestiller levering fem minutter før stengetid. Bare så det er sagt: Alle som bestiller får like god service uansett når de bestiller. Men, det er likevel litt irriterende når det tikker inn en ny bestilling, kanskje til et sted hvor det tar tolv minutter å kjøre hver vei, fem minutter før vi stenger. Jeg kunne aldri gjort noe sånt. Det er sikkert de samme som løper inn i butikker rett før stengetid, selv om gitteret er halvveis nede, og som tar seg goood tid.

 

Dette kunne jeg lett ha funnet på å gjøre selv. Åpningstid er åpningstid. Veldig mange spisesteder avslutter utkjøringen en halvtime/time før stengetid, slik at de får tid til å vaske, gjøre opp kasse, og lignende.

 

Jeg hadde i hvert fall blitt ganske sur om jeg ringte noen 5 minutter før de stengte, for så å høre at de ikke gidder kjøre ut nå, fordi de stenger snart. Ha utkjøringstiden avklart på forhånd. Hvis butikken stenger 23:00, så skriv i menyen at utkjøring stenger 22:45, problem løst.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kunne jeg lett ha funnet på å gjøre selv. Åpningstid er åpningstid. Veldig mange spisesteder avslutter utkjøringen en halvtime/time før stengetid, slik at de får tid til å vaske, gjøre opp kasse, og lignende.

 

Jeg hadde i hvert fall blitt ganske sur om jeg ringte noen 5 minutter før de stengte, for så å høre at de ikke gidder kjøre ut nå, fordi de stenger snart. Ha utkjøringstiden avklart på forhånd. Hvis butikken stenger 23:00, så skriv i menyen at utkjøring stenger 22:45, problem løst.

Kundene vil fortsatt kunne oppsøke butikken 5 minutter før den stenger også. Det er ikke ulovlig, men samtidig forstår jeg godt hva Runar mener. Når jeg er på jobb og gleder meg til at vi skal stenge for dagen, er det utrolig slitsomt når det kommer en kunde rett før vi stenger og eksempelvis skal ha en telefon med abonnement. Som Runar sier, denne personen får like god service av meg som alle andre kunder, men det er klart at tanken streifer meg. Butikken har vært åpen i ni eller elleve timer (avhengig i om det er helg eller hverdag) og da virker det så håpløst av kunden å komme pesende inn noen minutter før det stenger. Jada, det kan selvfølgelig være en god grunn til at kunden er så sen.

Ja, Skurupu, du har helt rett i at åpningstid er åpningstid, men det er klart det er irriterende likevel. Det kommer kanskje av at man er mentalt innstilt på sofaen, gaminga og/eller de kalde grønne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvordan kan vi avvise kunder som bestiller mat mens vi fortsatt har åpent? En ting er om vi har lov, en annen ting er hvilket signal det ville sendt. Så lenge vi har åpent kan alt på menyen bestilles, selv om det er kjedelig for de som må jobbe litt lenger.

 

 

De utnytter situasjonen , f.eks når postkontoret er stengt så er det stengt , da kan man ikke forlange noe som helst. Ikke personalets feil at folk ikke bestiller i tide.

Lenke til kommentar

Når du prøver å finne en torrent med Shinedown - Diamond Eyes for å høre på trening også finner du han faen ikke, vurderer seriøst og betale for den!

 

Edit:

Tåpelige greier, finner den bare i flac og hd musikkvideo, FML liksom

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...