Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sutrete små skjitunger som stadig må gnåle i en tråd om at andre enn ham selv har bil...

 

Jeg vet du refererer til meg - ta en titt i signaturen min gutt. Jeg kunne hatt den bilen + 100k. Liker ikke når andre skal prøve å matche.

 

Jokes on you.

 

Nå har jeg blitt kastet ut. Står på bar bakke. DET irriterer meg. Kveldens hendelsesforløp har brutt meg helt ned nå.

 

Care to explain?

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Nå har jeg blitt kastet ut. Står på bar bakke. DET irriterer meg. Kveldens hendelsesforløp har brutt meg helt ned nå.

 

Care to explain?

Ja... prepare for a long post.

 

Situasjonen er som følger. Jeg skrev leiekontrakt med en fyr for ca. 6 mnd. siden. Husverten var utrolig grei i begynnelsen. Han kjøpte ny komfyr på første dagen, hjalp meg med flytting, kjørte meg av og til når jeg trengte det. Han inviterte meg på besøk ganske ofte også og vi pratet av og til i flere timer. Det kom frem at han var i midten av en skillsmisse og barnevernskamp, og at tidligere samboer var klin gal, ifølge ham. Han bakte til og med sjokkoladekake en gang.

 

Så, etter ca. 4 mnd. flyttet tidligere samboer inn igjen hos hak, og da forandret han seg. Han begynte å klage på bråk (noe han ikke hadde gjort før), var ofte sur, osv. Og hun samboeren hans var ikke annet enn gretten med meg fra begynnelsen av. 24. Januar fikk jeg følgende melding: "Hei. Som du ser har tidligere sammboer flytta inn at og vi treng heile huset.lyt med dette seie opp legge avtalen vi har og dere må ha vaska med og flytta til 1.3 2012 mvh Bjørnar." Da gikk jeg opp og spurte om ikke jeg kunne få bo der til jeg hadde noe annet. Nei, det var ikke mulig, pga. ekteskapsproblemer og what-not. En av de neste dagene fikk jeg skriftlig oppsigelse der det tydelig sto at kontrakten var ugyldig, og at vi måtte ut innen 1. Mars. Greit nok, 1 måned, slik som det sto i kontrakten. Men etter det ble det bare enda verre...

 

For noen uker siden gikk plutselig strømmen vår. Det var om kvelden, sånn i 10-tiden. Jeg gikk opp, men så at bilen var vekke, så jeg tenkte at de ikke var hjemme og strømmen hadde gått av seg selv. Så jeg gikk og la meg. Neste dag våknet jeg klokken 9. Det var en mandag. Strømmen var fremdeles ikke på. Jeg hørte at det var folk oppe, så jeg gikk opp og ville spør hvorfor vi hadde vært uten strøm hele natten... og ble møtt av DEN kjeftesmella. "Du, jeg har en liten unge her som skal sove. Du kan ikke bare ringe på her sånn!' *Smelle igjen døren i fjeset mitt* . For det første, så er den "lille" ungen hennes 10 år. For det andre var det mandag, noe som tilsier at nevnte unge skulle vært på skolen. Uansett, jeg gikk ned igjen.

 

Noen minutteer senere syntes jeg at jeg hørte en bil, så jeg gikk opp for å se om huseier var kommet igjen. Det var han ikke. Da jeg gikk ned igjen, traff jeg på henne, og hun var plutselig helt rolig og forklarte at Bjørnar (huseier) hadde stukket av og hun fikk ikke tak i ham. Hun sa hun hadde kuttet strømmen fordi hun ikke hadde råd til å betale den, men hun slo den på igjen etter mye om og men. Etter enda noen minutter ringte huseier til meg og sa at det hadde vært rabalder hos dem kvelden før og at det var derfor han hadde reist. Hun hadde visst dratt til ham to ganger. Ikke bare det, men han hadde vært der tidligere den morgenen og slått på strømmen, så hadde hun slått av igjen. Men jeg fikk strømmen, og fortsatte med dagen min.

 

Så... i dag, sånn i 6-tiden gikk strømmen. Igjen. Og det var da bråket begynte. Hun kom plutselig til meg og sa at jeg hadde to timer på meg til å komme meg ut av leiligheten. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Jeg sa at hun ikke bare kunne kaste meg ut sånn. Men hun sa rett ut at hun nektet å ta ansvar for noe siden det var han som hadde leid ut og han hadde stukket av igjen, hun var lei av å ha oss her, og at hun ikke kunne betale for strømmen . Jeg gikk ut for å kjøpe kontantkort for å ringe husverten, men han tok ikke telefonen. Og da jeg skulle inn igjen, hadde hun låst døra. Jeg gikk opp og spurte om hun kunne låse oss inn. Nei, det kom ikke på tale. Hun ville ikke ha oss der inne. Det hadde hun ingen rett til, da jeg har betalt leie for hele Februar og hadde all rett til å være der. Da ringte jeg politiet. De sa de skulle sende noen rundt klokken 10 (nå var klokka nesten 8). Kort etter kom hun ut og sa vi måtte forlate eiendommen. Jeg gikk rundt i noen minutter og grublet på hva jeg skulle gjøre. Jeg ringte på hos henne og spurte om jeg kunne i det minste hente tingene mine. Det var greit. Så jeg gjorde det, og mens jeg var inne ringte jeg moren min og spurte om vi kunne bli der i helga. Nei, det var ikke aktuelt. Så låste jeg døra og barrikaderte meg inne mens jeg ringte politiet igjen for å forklare at jeg trengte hjelp omgående fordi jeg ikke hadde noe sted å være. Og de sa at de ikke hadde noen de kunne sende enda. Så begynte hun å denge på døra og truet meg på alle slags måter hvis jeg ikke kom ut. Jeg prøvde å bli så lenge jeg kunne men ga til slutt etter for det nervevrakende presset hennes. Nå kom moren min og stefaren min også og spurte hva som foregikk. Så ble det krangel, og hun (samb. til husverten) begynte å skubbe stefaren min og prøvde å slå til moren min. Men vi gikk nå til slutt etter MYE krangling. Alle 4 spurte om å få snakke med husverten, men hun sa han ikke ville snakke med noen. Så kom hun også med mange anklagelser og fornærmelser. F.eks. sa hun til mamma at "ta deg av ungen din, noe du tydeligvis ikke har klart". Så gikk vi. Snakket med politiet etter det, og de sa det ikke var en politisak i utgangspunktet, men de skulle snakke med dem. Så nå står jeg på gata (etter helgen ihvertfall), alle tingene mine er i leiligheten, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal si til noe slikt ... :wow: Virker som noen veldig useriøse huseiere med store problemer, og jeg ville kommet meg inn i noe nytt - første og beste egentlig. Snart står de vel å brenner tingene dine utforbi. Nå kjenner ikke jeg til forholdet med familien din, men hva er det store problemet for de at du skal bo hjemme en liten stund?!

Lenke til kommentar

De er veldig gjerrige når det gjelder å hjelpe meg direkte. De sier det er for liten plass, noe som ikke er tilfelle. 4 personer kan lett bo her, de har ekstra soverom og alt. De sier det blur for mye bråk, de vil ha privatliv og ro, det er ikke nok vann osv. :shrug:

 

Kunne ha bodd hos pappa, men neida, han er dritings.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

De er veldig gjerrige når det gjelder å hjelpe meg direkte. De sier det er for liten plass, noe som ikke er tilfelle. 4 personer kan lett bo her, de har ekstra soverom og alt. De sier det blur for mye bråk, de vil ha privatliv og ro, det er ikke nok vann osv. :shrug:

 

Kunne ha bodd hos pappa, men neida, han er dritings.

 

Håper alt ordner seg for deg. Slikt må være tungt i starten, men hverdagen blir eller mindre normal igjen etter du har gitt det litt tid.

Lenke til kommentar

De er veldig gjerrige når det gjelder å hjelpe meg direkte. De sier det er for liten plass, noe som ikke er tilfelle. 4 personer kan lett bo her, de har ekstra soverom og alt. De sier det blur for mye bråk, de vil ha privatliv og ro, det er ikke nok vann osv. :shrug:

 

Kunne ha bodd hos pappa, men neida, han er dritings.

Har du ikke mulighet til å "leie" et rom hos foreldrene dine heller (nå som du ikke betaler husleie for å bo i leiligheten du nettopp ble kastet ut av)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...