Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byggvarekjeder som ikke har 2.7m eller 5.4m rektangulær kledningsbord inne, bare 4.8m eller 5.1m.
Må skifte en god del stående kledningsbord og gidder ikke kjøpe bord der jeg må kaste nesten halvparten av bordet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dieselprisene.

Kostet 18 kroner i morrest, nå er prisen opp mot 23 kroner. 

Fylte 60 liter til 18 kroner literen, så det er noen kroner å spare. 
Må vel kjøpe meg jerrykanner. 

Skrevet

Omkjøring Fylkesvegene 6852, 6860, 6854 (ikke forbi Nesvatnet) og 6856 om Hoklingen. 
Står det i Adressa, men Google Maps bruker ikke de numrene og det de oppgir er feil. 

De kommer opp om du søker på de, men de vises ikke på kartet.
6852 = 108
6860 = 116   Disse 2 er om Hoklingen, og der jeg skal kjøre. 

6854 = 111  
6856 = 112   Disse 2 er Gamle Kongeveg Sør

Jeg har sjekket Norgeskart og Google Maps så dette skal stemme. 

Skrevet (endret)

Altibox som har "forbedret" altibox tv.

De har altså bytte om og fjernet en rekke funksjoner. Der en tidligere kunne trykke på 'ok'-knappen og få frem en meny hvor en kunne enkelt velge å se det en har tatt opp, så må en nå inn i en helt annen meny og bla rundt omkring i evigheter for å finne dette. Det har gjort at de har kunne gå fra 5 til 4 valg i menyen som tidligere dukket opp når man trykket 'ok' så det var utvilsomt en kjempegod forbedring til tross for at man nå må rote gjennom en uoversiktelig meny om man vil finne det tidligere 5. valget...

Og de har helt fjernet funksjonen for å få en påminnelse når et program begynner - i en verden full av streaming så er vel live-eventer stort sett det eneste lineær tv har å kjempe med, men de fjerner altså den funksjonen som gjør at seere kan få en påminnelse om at nå begynner et live-program du ønsker å se.
Vil du ha en påminnelse om når landskampen begynner? Ja, da får du vel sette en alarm på mobilen din istedenfor å bare trykke på knappen her da...

Jeg kan skjønne at man ikke alltid ønsker å legge til funksjonalitet, men å aktivt gå inn for å fjerne nyttig eksisterende funksjonalitet "bare fordi" er et nivå av idioti som jeg hadde håpet vi var ferdig med.

Dette er skole-eksempelet på endring kun for endringens skyld. Jeg blir så lei.

Endret av Zork
  • Liker 1
Skrevet

Og de har pinadø tatt vekk muligheten til å velge hvilke episoder av et opptak en vil slette også - så har du flere episoder av en serie og vil fjerne de du har sett, så må du gå gjennom hver enkelt episode og slette en etter en istedenfor å bare markere de en vil og slette i en engang. 

Alternativet er å slette alt i serien/sesongen - da også det en ikke har sett enda.

Fullstendig talentløst.

• Liker 1
Skrevet

Fylte handlekurven til gratis frakt, la til kupong og prisen ble 3 Euro dyrere fordi jeg kom under gratis frakt. 
La til 1 produkt til så jeg fikk gratis frakt. Skal uansett ha flere senere, men trenger kun bestille nok til gratis frakt på hver sending.  Nei det er ikke Temu. 

Skrevet
BadCat skrev (2 timer siden):

Hva er vitsen med tynn telefon når kameralinsa stikker voldsomt ut. Mange tar på deksel så mobiler blir tykkere og bedre å kolde i.

Helt enig. Og tynne, glatte mobiler er nesten umulig å holde og håndtere uten at de glipper ut av hendene og går i gulvet. Og uten deksel risikerer man knust skjerm, og en reparasjon som koster det samme som ny telefon når de blir så kompakte.

Og hvor godt holder de om de legges i en bukselomme der de utsettes for press hver gang eieren bøyer seg eller setter seg ned? Batteritiden blir også mye dårligere.

Rart at noe slikt skal irritere, for jeg kan jo bare unngå å kjøpe den selv, men det ER faktisk irriterende 😄

Skrevet

Det er tre andre iPhone 17 med "normal" tykkelse (ca 8-9mm) man kan kjøpe i tillegg til Air (5.6mm). 
Er det så fælt med en ny valgmulighet for de som ønsker det 🤷‍♂️

Skrevet
Syar-2003 skrev (17 minutter siden):

Det er tre andre iPhone 17 med "normal" tykkelse (ca 8-9mm) man kan kjøpe i tillegg til Air (5.6mm). 
Er det så fælt med en ny valgmulighet for de som ønsker det 🤷‍♂️

Air er jo ikke noe tynnere om en regner med hele mobilen. 

Mange meme's som latterligjør mobilen, der de regner med linsen/kameraet. 

Skrevet
Dubious skrev (4 minutter siden):

Air er jo ikke noe tynnere om en regner med hele mobilen. 

Mange meme's som latterligjør mobilen, der de regner med linsen/kameraet. 

Som sagt er det andre vanlige man kan velge. Vanlig iPhone 17 og 17pro/17pro-max. Så kommer det en 17e på nyåret.

Jeg kommer ikke til å velge "Air" når tiden kommer for å bytte ut min 16 pro max.
Men det er sikkert andre som vil ha den.

Det som "irriterer" meg mest er prisnivået dems. Både på iPhones og Samsung.

Skrevet (endret)

Apple-kunder er i særegenhet svært opptatt av hva andre tenker om de. Det å ha et synlig bevis på at man har et helt nytt Apple-produkt er svært viktig for selvbildet. Det spiller egentlig ingen rolle om den er spesielt tynn, spesielt tykk, en spesiell farge, har inngravert signatur eller noe annet, bare den peker seg ut som spesiell og at det vises utad. Folk flest enten ikke bryr seg, ikke legger merke til det, eller himler med øynene, men det er irrelevant for disse bekreftelsessyke menneskene så lenge de tror andre oppfatter de positivt. Og hvis de møter en likesinnet som gir de ros eller oppmerksomhet for å ha det nyeste - så er dagen og selvbildet reddet.

Når det gjelder kamerahumper generelt så har jeg ingenting i mot det. Dvs. telefonen kunne i teorien vært like tykk hele veien, men da ville den blitt mye tyngre og ubehageligere å ha i lomma. Så jeg er glad de begrenser den tykke delen til å kun gjelde kameraet. Videre så kan man jo tenke at de bare kan lage et tynnere kamera og det kan de jo i teorien, men bieffekten er at kameraet blir dårligere. Fysisk størrelse er og vil alltid ha en sammenheng med bildekvalitet. Dette henger sammen med fysiske lover. Derfor er jeg glad for at i hvert fall noen selskap lager tykke kamera på sine telefoner. Sånn at vi som verdsetter kamerakvalitet høyt har noe å velge mellom. Men jeg skulle gjerne sett et større utvalg i kombinasjonen svært bra kamera og litt mindre skjerm. Det irriterer meg at det er lite å velge i på den fronten. Jeg vil helst ha tipp topp kamera-arsenal uten at telefonen føles som et DVD-cover i lomma.

For Apples del kan det godt hende de hadde vært bedre tjent med et tynnere kamera på luftmodellen sin, for sin målgruppe. Hvem vet, kanskje det kommer med Air 2026..?

Endret av Simen1
Skrevet

Jeg kunne ha tenkt meg heltynn mobil til å ha i mappa. En jeg kunne laminere på ei pappskive med cutout Jeg har veske og koffert med kamera og mobilkameraet trenger ikke funke for mer enn tall og QR.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...