Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.bt.no/utenriks/usavalget/article549361.ece

 

Over halvparten av norske journalister foretrekker nykomlingen Obama som president i USA. Nesten ingen vil ha McCain. Norske journalister lar egne meninger påvirke dekningen av presidentvalget, mener USA-eksperter.

 

Stemmer dette tro? Det kan jo også være at det norske folket sine "ønsker" er hva som styrer, da jeg tror artikler om Obama og Clinton får flere "klikk" enn hva artikler om McCain gjør. I tillegg er det jo litt spesielt med en farget og en kvinne som stiller som kandidat. Uansett så blir det jo en skjev dekning.

Lenke til kommentar

I følge tabellen under artikkelen synes jeg det norske folk, journalistene og redaktørene har relativt god overensstemmelse mellom sine preferanser. Det er bare en gruppe som viser noen statistisk signifikant forskjell fra resten: Journalistene. De heller litt mer mot Obama enn Clinton. Ikke noen dramatisk forskjell, men litt.

Lenke til kommentar

9 av 14 spørsmål fikk jeg rett på. Men jeg aner ikke hvilken. Hvem folk er gift med og hvor gammel Stoltenberg er var spørsmålene som helt klart var viktige når det kommer til å kjenne Norsk politikk.....

 

Det er skremmende at VG faktisk har betalt noen for å lage slikt oppgulp. Og dumme meg som lot meg lure til å kaste bort tid på den. Og å skrive om den. Dumskapen nekter å stoppe. Skremmende.

Lenke til kommentar
Det er skremmende at VG faktisk har betalt noen for å lage slikt oppgulp. Og dumme meg som lot meg lure til å kaste bort tid på den. Og å skrive om den. Dumskapen nekter å stoppe. Skremmende.
De har vel kastet seg på samme smørja som aftenposten.no har holdt på nå i lang tid med quiz om alt mulig tøv.
Lenke til kommentar
Jeg fikk 13 av 14.

 

Jeg eier dere alle sammen. :cool:

Ja, men spørs om man vil eie i akkurat denne quizzen da :ehm:

 

Tok quizzen, fikk "bare" 8/14, og er glad for det. Jeg ville ikke akkurat gå rundt og skryte av at jeg vet alder og navn på ektefellen til våre politikere. Men jeg gidder ikke syte over det, VG er VG, og man vet hva man kan vente seg når man går dit. Faktisk vurderer jeg å blokkere VG på PC-en min så jeg slipper å havne uti denne avisen i vanvare. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er ikke spesielt overraskende at folk som fyller sammen og deretter alle sammen går tilbake til jobb i kor hevder det er uproblematisk. Langeland kunne ikke kritisere Sandberg uten å samtidig kritisere seg selv.

Nå var ingen av dem på fylla. Sandbergs promille ble beregnet til å være mellom 0,00 og 0,03 eller noe slikt. Godt innenfor et akseptabelt nivå, med andre ord. Og ingen hadde sett ham oppføre seg merkelig.

Lenke til kommentar
Det er ikke spesielt overraskende at folk som fyller sammen og deretter alle sammen går tilbake til jobb i kor hevder det er uproblematisk. Langeland kunne ikke kritisere Sandberg uten å samtidig kritisere seg selv.

Nå var ingen av dem på fylla. Sandbergs promille ble beregnet til å være mellom 0,00 og 0,03 eller noe slikt. Godt innenfor et akseptabelt nivå, med andre ord. Og ingen hadde sett ham oppføre seg merkelig.

Tilfeldig? -neppe.

;)

Lenke til kommentar

Per Sandberg oppfører seg alltid merkelig :wee:

 

Men i den saken der er jeg fullstendig enig i SV og SP politikerne som tok han i forsvar. Mannen måtte ha drukket 3-4 ganger mer for å kunne komme innenfor rammen å bli synlig beruset. Om da ikke alle politikerne som satt på Høyrepolitikernes kontor og drakk løy om hva man drakk.

 

Stakkars Stein Kåre Kristiansen som gikk rundt til hver bidige person på Stortinget for å prøve å finne de(n) påståtte kilden(e) til VG om at han var "synlig beruset". Han fant ingen, alle han snakket med bemerket at de ikke merket noe til synlig berusesle. Så man har flere navngitte vitner for det motsatte av hva VG sin anonyme påstod. Men VG valgte å skrive en artikkel basert på vitne ingen aner hvem er og ingen journalister klarer å finne, fremfor mangfoldige vitner som man kunne navngi. Man kan jo undres på hvem i alle dager kilden til VG var.

 

Men om folk tar anonyme vitners ord (som ingen andre journalister enn VG sin klarte å finne) foran navngitte stortingspolitikeres ord som god fisk, så får man gjerne gjøre det. Men jeg håper ikke de er å finne i en jury noengang i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig Sandbergs såkalte fyllehistorie var en merkelig farse fra mange kanter.

 

Sist jeg sjekket er det gyldig oppsigelsesgrunn å tropppe opp beruset på jobb i de fleste seriøse bedrifter. Men nå var det Sandberg som skulle tas, da er det tydeligvis ikke viktig at norske stortingspolitikere synes det er greit å drikke på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...