Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er vel stort sett bare folk som ikke er kunstnere som tror på den romantiske ideen om at fattige kunstnere er bedre enn kunstnere som har råd til smør på brødet.

 

Du kan gjerne leve i din tro. Jeg har mine favoritter og jevnt over har de funnet mye inspirasjon fra vanskeligheter. Ikke nødvendigvis fattigdom, men elementer som undertrykkelse, avhengighet m.m. Noe som gjør at man får frem kunsneriske verk som relatert til samfunnet er viktig.

 

Noe norske kunstnere ikke har vært særlig flinke til på lang tid, med enkelte unntak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hauge og Jensen er visst at it again.

 

Jensen så rødt i grønn debatt.

- Frp-formann Siv Jensen reiste seg og gikk under miljødebatt med Bellonas Frederic Hauge.

 

- Dette har jeg aldri opplevd før. Frp tåler ikke kritikk, sier Bellona-leder Frederic Hauge.

 

- Jeg mener hennes reaksjon viser at hun kom til kort med argumenter. Jeg gikk ikke mer over streken enn det hun må tåle. Dette viser at Frp og Siv Jensen ikke tåler at vi setter et kritisk søkelys på deres klimaforslag, sier Hauge til Aftenposten.

Lenke til kommentar
Tøflene er servert!

 

– Det jeg mente den gang var prislappen på utbyggingen av hele Bjørvikaområdet og det kommer også godt fram av referatet.

 

Godt frem og godt frem, fru blom.

 

Selv har jeg i dag noe fleipete sagt at jeg er villig til å spise mine gamle, sure tøfler dersom regningen på denne operaen kommer på under 10 milliarder kr. Det er garantert at det går over det.

Stortingets protokoll

 

er vel ofte litt lempfeldig av hva som blir sagt vs hva som blir gjort...

 

Frp-politiker Ulf Erik Knudsen holdt løftet sitt likevel.

 

Innslaget på kan man finne her. :)

Lenke til kommentar

Kommer nok opp i løpet av morgen dagen!

Hauge er såpass dreven debattant at jeg blir overrasket om han har gått over streken, hvor nå den går.

Og med tanken på at jensen lener seg mot en sveiser i klimautfordringene så er det nærliggende å tro at hun gikk tom for argumenter.

 

Blir spennende å se hva som kommer frem!

Lenke til kommentar
Debattleder Eva Bratholm var selv vitne til at hun mistet kontroll over konflikten.

 

- Dette har jeg aldri opplevd før – bare på TV. Jeg har en viss forståelse for Siv Jensens reaksjoner. Hauge kom med gjentatte personlige angrep.

Har litt intrykk av Hauge som at han har problemer med å holde seg til sak i diskusjoner. Får litt "dette vet jeg best og hvodan våger du å være uenig med meg"-vibe av ham...

Lenke til kommentar
Kommer nok opp i løpet av morgen dagen!

Hauge er såpass dreven debattant at jeg blir overrasket om han har gått over streken, hvor nå den går.

Og med tanken på at jensen lener seg mot en sveiser i klimautfordringene så er det nærliggende å tro at hun gikk tom for argumenter.

 

Blir spennende å se hva som kommer frem!

 

Dreven? Hehe, der må jeg smile litt. Han er retorisk veldig ofte helt på jordet. Han er ofte usaklig og er langt fra hva jeg vil si "dreven". Erfaringsmessig vil jeg ikke bli overasket om han har gått over streken, for det vil ikke være første gang. Selv Kurt Oddekalv presterer jo bedre, noe som sier sitt...

 

Per Sandberg angrepet:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=514316

 

Makan til idioti. Skjønn forening når Langeland kom løpende til for å hjelpe, da de to sto sammen for å ta en røyk :wee:

Lenke til kommentar
Så folk skal ikke gi til de formålene de syns kanskje er viktig?

Er vel heller det at de selv har hatt unger som har vært syk og vet hvilket helvett det er for foreldre å gå igjennom dette så jeg syns gaven var en fin ting. En skal ikke la staten styre alt ;)

 

Joda, greit nok at det er viktig. Men her tar man ansvaret fra de som skal bevilge penger. Kan sammenliknes med å gi penger til en som ikke har mat i kjøleskapet fordi sosialkontoret ikke har gjort jobben sin - de udugelige kuratorene som sitter der slipper da unna.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Jeg tar poenget ditt WarpX. Hadde arven kommet årlig til helsevesenet kunne regjeringa kuttet helsebudsjettet med 5,8 millioner årlig og vi hadde stått igjen med det samme tilbudet. Altså at arven erstatter offentlig finansiering i stedet for å komme i tillegg til den.

 

I dette tilfellet er det snakk om noe som skjer en eneste gang så da tror jeg de 5,8 millionene vil komme i tillegg til den offentlige finansieringa og ikke være noen unnskyldning for å holde 5,8 helsemillioner tilbake fra det offentlige.

Lenke til kommentar
Da er det heller bedre å la være å hjelpe mannen som ikke har mat og gi pengene til noe annet *kremt*

Strengt tatt, ja. Mannen ville bli så desperat at han ville tatt med øks på sosialen, eller bare resignert og sultet i hjel. I begge tilfeller ville søkelyset bli satt på denne udugelige kuratoren og/eller ukulturen ved sosialkontoret. Dette kan nok virke kynisk og neppe realistisk om det finnes mennesker som vil hjelpe ham. Men det er ikke alltid tilfelle, dessverre.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Jeg synes det var et uvanlig men helt greit ønske om hvor arven skal gå. Det får kanskje en merkbar positiv betydning for flere barneavdelinger rundt om i landet og mange pårørende.

 

Da synes jeg heller det er sykt om eldre biter på slike tiggebrev om å få arven deres.

Jeg har kanskje nevnt det før, men oppfordrer alle til å snakke med sine eldre og forberede et standardsvar på slike henvendelser hvor det står at sånn usselhet i guds navn har fått dem til å si opp medlemsskapet i statskirken og melde seg ut av den lokale menigheten eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...