Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Da må Moobi ha gjort noe rart, ifølge dem ligger min Desire Z på postkontoret og venter på meg, er desverre på ferie frem til slutten av neste uke så jeg får ikke sjekket -.-

Hvordan vet du at det ligger en Desire Z i esken? Kan være sokker for alt du vet.

 

Viste seg å være en normal Desire, bestilt i juni, som senere forsvant fra deres ordrelister i løpet av tidlig august.

 

Moobi, etter å ha brukt en del tid på å finne ut hva som hadde skjedd;

Det er veldig rart at denne har blitt sendt deg

 

Nå har jeg i alle fall min første Android-telefon frem til returposen kommer... (uåpnet i esken vel og merke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På htc.com/no står det følgende om Desire HD.

 

HTC Desire HD viser framragende multimediainnhold med sin lyse 4,3-tommers LCD-skjerm og Dolby Mobile og SRS virtuell lys, og er den første som får 1GHz Qualcomm 8255 Snapdragon-prosessoren. HTC Desire HD har 720p HD videoopptak og inkluderer et 8 megapikslers kamera med dobbel blits. HTC Desire HD bygger på HTC Legend, og er derfor støpt i ett stykk aluminium. Telefonen oser kvalitet og styrke som HTC har blitt kjent for. Den inkluderer også den nye HTC Fast Boot som gjør det mulig for folk å raskt ringe eller sjekke e-posten ved å redusere tiden det tar for at telefonen skal slå seg på.

 

Da kan det vel ikke være tvil om hva slags skjerm telefonen har? Verken SLCD eller AMOLED. Skuffende med vanlig LDC-skjerm da.

Lenke til kommentar

I had some questions based on reader feedback after the regional Asian launch of the HTC Desire HD and Desire Z in Taipeh two weeks ago and submitted them to HTC Malaysia for an official response. If you recall, at the same launch, the new HTCSense user experience was also unveiled, and will make its first appearance on the Desire HD and Z.

 

The htcsense.com cloud computing service was the last item to be launched, and this was a service where Desire HD and Z owners could back up their contacts “to the cloud”, remotely wipe their phone in the event of loss, remotely forward calls in case they left their handset at home, etc.

 

 

So, here are the official responses from HTC Malaysia to the questions I posed. Many thanks to HTC Malaysia for taking the time out to respond!

 

* Screen technology used in the HD and Z – LCD or Super LCD or AMOLED or something else?

 

HTC Desire HD – TFT

HTC Desire Z – Super LCD

 

 

Kilde:

http://mytechnews.info/b/2010/10/update-htc-desire-hd-desire-z-htcsense-com-htcsense.html

Lenke til kommentar

Nå begynner i hvertfall jeg å bli forvirret :hmm: Jeg har fulgt denne tråden lenge og har stort sett fått meg meg alle YouTube-klipp av Desire HD. Solgte min iPhone 3Gs for litt siden etter at jeg forelsket meg fullstendig i min fars HTC Desire med AMOLED, så var valget enkelt da jeg så Desire HD skulle komme.

 

Jeg ble skuffet da Desire HD skulle få SLCD og ikke AMOLED. Stemmer det nå at skjermen blir vanlig TFT, så er jeg jaggu i tvil om jeg kjøper den.

 

Men når det står LCD ett stedt og SLCD et annet sted, så kan det være forståelig. Begge bygger på LCD-teknologien. SLCD er ikke en annen teknologi. AMOLED er noe helt annet. Blir litt som når det forveksles mellom LED-tv, LCD-LED, Edge-LED og back-lit LED. Alle er LCD-skjermer med LCD panel...Men er det bekreftet at Desire HD kommer med med TFT og med den oppgitte oppløsningen, så kan det godt hende at jeg kjøper meg en vanlig Desire og får tak i en med AMOLED.

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

qoutes fra XDA;

Wanted to add, about the screen.

 

-Well its the best normal LCD screen I have seen, it must be an improved screen because the brightness and sharpness is the best LCD screen I have ever seen if that is the case.

Its not an issue for me anymore having seen the screen with my own eyes, its a very nice screen.

 

-The screen on my Desire HD looks better than the screen on my HD2. If it's SLCD or not, it looks very nice. I don't think anyone will be hugely disappointed.

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

"Improved battery life due to Froyo and the SLCD being less power hungry means a full day of usage at least. I am confident this will be the best phone in the market when its out."

 

Hentet fra Cnet sin review.

 

 

Men ja, skjermen har veldig "matte" farger når du ser den ved siden av N8 og Iphone4, men blir ikke noe avbestilling av den grunn.

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar

I had some questions based on reader feedback after the regional Asian launch of the HTC Desire HD and Desire Z in Taipeh two weeks ago and submitted them to HTC Malaysia for an official response. If you recall, at the same launch, the new HTCSense user experience was also unveiled, and will make its first appearance on the Desire HD and Z.

 

The htcsense.com cloud computing service was the last item to be launched, and this was a service where Desire HD and Z owners could back up their contacts “to the cloud”, remotely wipe their phone in the event of loss, remotely forward calls in case they left their handset at home, etc.

 

 

So, here are the official responses from HTC Malaysia to the questions I posed. Many thanks to HTC Malaysia for taking the time out to respond!

 

* Screen technology used in the HD and Z – LCD or Super LCD or AMOLED or something else?

 

HTC Desire HD – TFT

HTC Desire Z – Super LCD

 

 

Kilde:

http://mytechnews.info/b/2010/10/update-htc-desire-hd-desire-z-htcsense-com-htcsense.html

 

Det er vel htc som har dette klippet på youtube, der står det SLCD og de sier det i intro også:

Lenke til kommentar

The HTC Desire HD has been featured in numerous pre-release articles but it's only now that you are finally able to go and actually buy it. It's just you won't have to go anywhere as it's available in the online UK stores for several carriers, as well as a SIM-free version, too.

Expansys offer the Desire HD as well - 499 pounds (570 euro) or on a two-year Vodafone plan for free (35 pounds a month). On some other sites like Play.com, the HTC Desire HD is still on preorder but is expected to go on sale next Monday (October 25).

 

Source

 

Da ser vi den nok hos NetCom den 26.10.....

Lenke til kommentar

er det andre steder enn netcom som har sagt at de har den 26 okt? har ludo mobil selv så da funker det vell dårlig å kjøpe fra netcom?

Ikke noe problem å kjøpe fra Netcom. Bare å be om koden for å fjerne operatørlåsen, også fortsette med å bruke Ludoabonnementet ditt :)

Lenke til kommentar

Nå begynner i hvertfall jeg å bli forvirret :hmm: Jeg har fulgt denne tråden lenge og har stort sett fått meg meg alle YouTube-klipp av Desire HD. Solgte min iPhone 3Gs for litt siden etter at jeg forelsket meg fullstendig i min fars HTC Desire med AMOLED, så var valget enkelt da jeg så Desire HD skulle komme.

 

Jeg ble skuffet da Desire HD skulle få SLCD og ikke AMOLED. Stemmer det nå at skjermen blir vanlig TFT, så er jeg jaggu i tvil om jeg kjøper den.

 

Men når det står LCD ett stedt og SLCD et annet sted, så kan det være forståelig. Begge bygger på LCD-teknologien. SLCD er ikke en annen teknologi. AMOLED er noe helt annet. Blir litt som når det forveksles mellom LED-tv, LCD-LED, Edge-LED og back-lit LED. Alle er LCD-skjermer med LCD panel...Men er det bekreftet at Desire HD kommer med med TFT og med den oppgitte oppløsningen, så kan det godt hende at jeg kjøper meg en vanlig Desire og får tak i en med AMOLED.

 

Enten så vil du ha en Desire eller så vil du ha en Desire HD. Det er faktisk mange flere vesentlige forskjeller mellom disse 2 telefonene, og den største er kanskje størrelsen på skjermen!

 

Kjøper du telefon for skjermens navn og funksjon, så går du for Galaxy S.

 

Du er den første jeg faktisk leser om som vurderer Desire ovenfor dennne. At noen kan bry seg om hva pokker i h**** skjermen heter eller ikke fatter ikke jeg, spesielt når alle sier at skjermen er bra! Les tråden en gang til, for du kan da umulig ha fulgt med på den.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Nå begynner i hvertfall jeg å bli forvirret :hmm: Jeg har fulgt denne tråden lenge og har stort sett fått meg meg alle YouTube-klipp av Desire HD. Solgte min iPhone 3Gs for litt siden etter at jeg forelsket meg fullstendig i min fars HTC Desire med AMOLED, så var valget enkelt da jeg så Desire HD skulle komme.

 

Jeg ble skuffet da Desire HD skulle få SLCD og ikke AMOLED. Stemmer det nå at skjermen blir vanlig TFT, så er jeg jaggu i tvil om jeg kjøper den.

 

Men når det står LCD ett stedt og SLCD et annet sted, så kan det være forståelig. Begge bygger på LCD-teknologien. SLCD er ikke en annen teknologi. AMOLED er noe helt annet. Blir litt som når det forveksles mellom LED-tv, LCD-LED, Edge-LED og back-lit LED. Alle er LCD-skjermer med LCD panel...Men er det bekreftet at Desire HD kommer med med TFT og med den oppgitte oppløsningen, så kan det godt hende at jeg kjøper meg en vanlig Desire og får tak i en med AMOLED.

 

Enten så vil du ha en Desire eller så vil du ha en Desire HD. Det er faktisk mange flere vesentlige forskjeller mellom disse 2 telefonene, og den største er kanskje størrelsen på skjermen!

 

Kjøper du telefon for skjermens navn og funksjon, så går du for Galaxy S.

 

Du er den første jeg faktisk leser om som vurderer Desire ovenfor dennne. At noen kan bry seg om hva pokker i h**** skjermen heter eller ikke fatter ikke jeg, spesielt når alle sier at skjermen er bra! Les tråden en gang til, for du kan da umulig ha fulgt med på den.

Enten så skjønte du ikke hva jeg mente eller så ordlegger jeg meg feil. Skjermteknologi er vesentlig for min del. Ikke det mest avgjørende, for da hadde jeg kjøpt Galaxy S. Nå likte jeg HTC Sense svært mye bedre, og vil ha HTC. Når det gjelder skjermstørrelse vs kvalitet så har jeg også alltid gått for kvalitet. Du er kanskje den som kjøper 63" tv-skjerm til 4000 kr, fordi skjermen er så stor!? Jeg kjøper heller en 50" til 20.000 kroner fordi skjermen er fantastisk og med ny teknologi.

 

Men jeg ble jeg litt beroliget over det som ble nevnt over; at skjermen var meget bra og skarp. Og da har du helt rett; jeg bryr meg ikke om hva de forskjellige skjermteknologiene heter, så lenge skjermen er bra. Men for meg holder det ikke med en skjerm som bare er stor. Det handler om totalopplevelsen, for mitt vedkommende ;)

Lenke til kommentar

Er det bare lefdal som sier at telefonen kommer i slutten av november? jeg ringte dem idag og spurte hva er det som skjer og de sa at htc sa til dem at telefonen blir forsinket, at planen før var at de fikk den 26.10 men nå så får de den senere, jeg sa til han at de andre leverandørerne forsatt har 26.10 som dato, da sa han at de er sikkert ikke opptattert enda! ? helt forvirett nå ass!

Lenke til kommentar

Er det bare lefdal som sier at telefonen kommer i slutten av november? jeg ringte dem idag og spurte hva er det som skjer og de sa at htc sa til dem at telefonen blir forsinket, at planen før var at de fikk den 26.10 men nå så får de den senere, jeg sa til han at de andre leverandørerne forsatt har 26.10 som dato, da sa han at de er sikkert ikke opptattert enda! ? helt forvirett nå ass!

 

100% sikkert at de ikke er i butikk til 3. nov i alle fall

gjort mitt livs forsøk på og fortelle de at de må vente til slutten av nov flere ganger men de går fem på at netcom skal få de. hadde netcom vært aleine om dette så hadde de fortalt dette høyt og trekkt alle kundene.

men siden dere er så påstålig på at netcom får de sendte jeg en mail til moobi selv. gleder meg til og få svar på denne i morra. jeg har sendt til lefdal også og spurt hvorfor i all verden de ikke får inn tlf til lanseringen den 3 nov.

 

men alikevel. jeg tror faktisk at vi kan glemme denne tlf i allefall 3 uker til visst ikke 4. og netcom drar mye ekstra kunder jo lenger de drar denne historien om at de skal få inn telefoner, for ikke og snakke om ny tegnede abbonemanger

 

lykke til

over og ut

 

(jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil boys og at dere mobber meg neste uke for mine meninger ;) )

Endret av kendri
Lenke til kommentar

Jeg har sendt inn min HD2 til reparasjon og de klarer ikke å fikse denne. De sa at mandag sender de en ny, men tydeligvis får jeg en HTC Desire. Men de sa ikke noe om det var Desire, Desire Z, eller Desire HD.

Men, opplysningene jeg fikk var at de hadde sett på HTC produkter og at den som hadde mest lik spesifikasjoner, altså Desire får jeg. Men de sa at jeg får en som er verdt 5000,' noe den gamleste Desire ikke er verdt, men derimot Desire HD er. Noen tanker om hvilken jeg får

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...