Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Snakket med NetCom for en time siden. Fikk høre datoen "4 november", men etter at jeg nevnte at 26 oktober er datoen de har oppført i nettbutikken, så ble det endelige svaret 26 oktober. Men de sender dem ikke ut 26 oktober. De begynner å sende dem ut i løpet av noen dager etter at de har mottatt dem.

 

 

Ringte selv Netcom i 16.30 tiden for å forhøre meg ang. bytte av abb. osv, og spurte samtidig om info rundt levering av DHD når jeg først hadde han på tråden. Han jeg snakket med var høflig og ærlig og sa at han ikke visste, men han kunne sette meg over til nettbutikken sine ansatte, da de jobbet med telefonene, og han jeg pratet med først kun hadde abbonementsoversikt. Da fortalte jeg situasjonen, at jeg har abb. der fra før av, men ønsker å bryte det, for å gå for et alternativ som passer meg bedre (fra iTalk Large til enten iConnect eller Flexitalk199).

 

Fikk snakke med en som jeg mener svarte "moobi" når han tok opp røret, og jeg forklarte at jeg har hørt mye forskjellige datoer, og at ting spriker veldig i forhold til når og evt om butikker klarer å levere. Jeg sa at jeg ikke har bestilt enda, står ikke på noen som helst venteliste, og jeg regner med at han har en del som venter på denne allerede. Spurte da om han fikk inn nok telefoner den 26, slik at jeg også kan få min neste uke (uten at noe er bestilt enda), og han svarte at han er garantert å få inn nok, slik at hvis jeg ikke drøyet for lenge med å bestille tlf (bestiller i mrg.), blir den sendt ut på onsdag da de klargjør telefonene for sending den 26 (klistrer på netcom-merkene sine osv).

 

Så til dere som allerede har bestilt hos Netcom:

 

Tror det er ganske så sikkert at dere får denne neste uke/uken etter litt avhengig av hvor dere bor hen. Jeg bestiller iallefall min i morgen, og får den om 8 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen!

 

Ser at du kom meg i forkjøpet. Hadde huskelappen på 1530 for å ringe litt rundt.

Slik ligger det an:

Du bestilte den 29.sept og da opplyste HTC oss om at leveringsdato var 16. okt. Dette stemte ikke. Vi fikk et mye mindre parti den 05.okt og ingenting den 16.okt.

Det betyr at telefonen ikke er mulig å oppdrive per dags dato da HTC ikke klarer å produsere nok av denne. Har sett at noen få forhandlere har et begrenset antall av denne. Datoen vi har fått av HTC er nå 22.nov.

 

Dette er særdeles beklagelig, men da vi er avhengig av at produsenten faktisk produserer og leverer telefonen så vet vi dessverre nesten like mye som deg. Slik er dessverre bransjen. Du står selvfølgelig fritt til å endre eller avbestille bestillingen.

 

Sente mail til Chess og fikk dette til svar.

 

Reagerer på at de alt har "fått" ett parti, skjer ikke at de telefonene blir sendt ut til kunder. Jeg bestilte ca 30min etter at telefonen ble lagt ut i butikken deres, ikke pokker om det er mange før meg i køen.

Lenke til kommentar

Netcom og Tele2 er vel nesten samme greiene, og begge har vel Moobi som de som selger mobilene på nettbutikkene. Vil det da si at jeg også sannsynligvis før mobilen i neste uke? :dribble: Jeg hadde forberedt meg på å vente en god stund.

 

 

Angående dette med minnekort: Hvor mange her skal kjøpe større minnekort? Jeg vurderer sterkt å kjøpe et. Når man først kjøper en Desire, så blir det vel fort en god del dritt innpå den :D

 

Og hvilke minnekort passer? Jeg er ikke tilfeldigvis så utrolig heldig at minnekortet som er i min ubrukte PSP passer? :hmm: ... Jeg tviler egentlig veldig sterkt, men :p

 

Jeg så at noen linket til et minnekort litt tidligere i tråden, men er ikke så interessert i å bruke over 800 kr på det.

Lenke til kommentar

Netcom og Tele2 er vel nesten samme greiene, og begge har vel Moobi som de som selger mobilene på nettbutikkene. Vil det da si at jeg også sannsynligvis før mobilen i neste uke? :dribble: Jeg hadde forberedt meg på å vente en god stund.

 

 

Angående dette med minnekort: Hvor mange her skal kjøpe større minnekort? Jeg vurderer sterkt å kjøpe et. Når man først kjøper en Desire, så blir det vel fort en god del dritt innpå den :D

 

Og hvilke minnekort passer? Jeg er ikke tilfeldigvis så utrolig heldig at minnekortet som er i min ubrukte PSP passer? :hmm: ... Jeg tviler egentlig veldig sterkt, men :p

 

Jeg så at noen linket til et minnekort litt tidligere i tråden, men er ikke så interessert i å bruke over 800 kr på det.

 

 

Slik jeg forsto han jeg snakket med, var han rimelig sikker på at jeg skulle få den til neste uke. Han som jobber hos moobi har vel ingen interesse av å juge for meg, mtp salg av abb-tjenester, så går utifra at han snakket sant.

Lenke til kommentar

Får satse på at han har peiling da :D

 

Fant en haug med Micro SD minnekort på komplett hvor prisen på de varierer veldig, så hva er egentlig forskjellen på de?

 

 

Her er minnekortet som ble linket til tidligere i tråden.

 

Hva er forskjellen på det og dette? Jeg ser at det ene er klasse 6 og det andre klasse 10, men hva vil det si?

 

Edit: Leste meg nettopp frem til at det har noe med hastigheten å gjøre? Får vel bare gå for den dyre for å være sikker...

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Får satse på at han har peiling da :D

 

Fant en haug med Micro SD minnekort på komplett hvor prisen på de varierer veldig, så hva er egentlig forskjellen på de?

 

 

Her er minnekortet som ble linket til tidligere i tråden.

 

Hva er forskjellen på det og dette? Jeg ser at det ene er klasse 6 og det andre klasse 10, men hva vil det si?

 

Edit: Leste meg nettopp frem til at det har noe med hastigheten å gjøre? Får vel bare gå for den dyre for å være sikker...

 

Ikke noe? Linkene er identiske xD

Lenke til kommentar

har nå klasse 2 i min hero. ingen problemer med hastigheten fra minnekortet. Det er bare litt tregt å flytte over store mengder data fra pc'en min til kortet. Tror det er det eneste punktet man vil legge noe merke til hastighetene på de forskjellige kortene. Tror ikke man vil se store forskjeller når kortet er i telefonen og i bruk.

Lenke til kommentar

har nå klasse 2 i min hero. ingen problemer med hastigheten fra minnekortet. Det er bare litt tregt å flytte over store mengder data fra pc'en min til kortet. Tror det er det eneste punktet man vil legge noe merke til hastighetene på de forskjellige kortene. Tror ikke man vil se store forskjeller når kortet er i telefonen og i bruk.

 

Jeg har klasse 6, og er glad for det med tanke på at jeg bruker Apps2SD, uten å ha prøvd et klasse 2 kort, ville jeg tro at det ble litt lagging på in Hero om jeg skulle kjørt apps fra SDkortet.

Lenke til kommentar

Netcom og Tele2 er vel nesten samme greiene, og begge har vel Moobi som de som selger mobilene på nettbutikkene. Vil det da si at jeg også sannsynligvis før mobilen i neste uke? :dribble: Jeg hadde forberedt meg på å vente en god stund.

 

 

Angående dette med minnekort: Hvor mange her skal kjøpe større minnekort? Jeg vurderer sterkt å kjøpe et. Når man først kjøper en Desire, så blir det vel fort en god del dritt innpå den :D

 

Og hvilke minnekort passer? Jeg er ikke tilfeldigvis så utrolig heldig at minnekortet som er i min ubrukte PSP passer? :hmm: ... Jeg tviler egentlig veldig sterkt, men :p

 

Jeg så at noen linket til et minnekort litt tidligere i tråden, men er ikke så interessert i å bruke over 800 kr på det.

 

Eg bestilte med 32GB minnekort hos Tele2. HER

Håper det fungerer fint.

Lenke til kommentar

Netcom og Tele2 er vel nesten samme greiene, og begge har vel Moobi som de som selger mobilene på nettbutikkene. Vil det da si at jeg også sannsynligvis før mobilen i neste uke? :dribble: Jeg hadde forberedt meg på å vente en god stund.

 

 

Angående dette med minnekort: Hvor mange her skal kjøpe større minnekort? Jeg vurderer sterkt å kjøpe et. Når man først kjøper en Desire, så blir det vel fort en god del dritt innpå den :D

 

Og hvilke minnekort passer? Jeg er ikke tilfeldigvis så utrolig heldig at minnekortet som er i min ubrukte PSP passer? :hmm: ... Jeg tviler egentlig veldig sterkt, men :p

 

Jeg så at noen linket til et minnekort litt tidligere i tråden, men er ikke så interessert i å bruke over 800 kr på det.

 

Eg bestilte med 32GB minnekort hos Tele2. HER

Håper det fungerer fint.

 

 

Vel det er Class 2

Lenke til kommentar

Netcom og Tele2 er vel nesten samme greiene, og begge har vel Moobi som de som selger mobilene på nettbutikkene. Vil det da si at jeg også sannsynligvis før mobilen i neste uke? :dribble: Jeg hadde forberedt meg på å vente en god stund.

 

 

Angående dette med minnekort: Hvor mange her skal kjøpe større minnekort? Jeg vurderer sterkt å kjøpe et. Når man først kjøper en Desire, så blir det vel fort en god del dritt innpå den :D

 

Og hvilke minnekort passer? Jeg er ikke tilfeldigvis så utrolig heldig at minnekortet som er i min ubrukte PSP passer? :hmm: ... Jeg tviler egentlig veldig sterkt, men :p

 

Jeg så at noen linket til et minnekort litt tidligere i tråden, men er ikke så interessert i å bruke over 800 kr på det.

 

Hva med noe sånt?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest veldig mye om de forskjellige klassene og tester av

kortene forstår jeg at ikke alt kan baseres kun på det. F.eks 16gb Class 10 har

minimum write speed på 10MB/s mens Class 2 har 2MB/s.

Kingston sitt 16GB Class10 har writespeed på opptil 14MB/s og Sandisk sitt

32GB Class 2 har writespeed opptil 7MB/s, mens Transcend 8GB Class 2 hadde writespeed på 2-3MB/s.

 

Når du velger mellom 16GB Class 6 og 32GB Class 2 er det ett valg av skrivehastighet VS lagringsplass (VS pris).

Som jeg ser det er 32GB Class 2 perfekt hvis du ikke overfører mange store filer ofte, og 16GB hvis du nettopp

gjør det.

 

Ser at det linkes opp mot ett 32GB Class 4 fra Kingston, det må vel være fake. Tenker på pris og tilgjenelighet.

Her er en pressemelding fra Kingston hvor de nevner slippdato og pris.

Lenke til kommentar

Netcom og Tele2 er vel nesten samme greiene, og begge har vel Moobi som de som selger mobilene på nettbutikkene. Vil det da si at jeg også sannsynligvis før mobilen i neste uke? :dribble: Jeg hadde forberedt meg på å vente en god stund.

 

 

Angående dette med minnekort: Hvor mange her skal kjøpe større minnekort? Jeg vurderer sterkt å kjøpe et. Når man først kjøper en Desire, så blir det vel fort en god del dritt innpå den :D

 

Og hvilke minnekort passer? Jeg er ikke tilfeldigvis så utrolig heldig at minnekortet som er i min ubrukte PSP passer? :hmm: ... Jeg tviler egentlig veldig sterkt, men :p

 

Jeg så at noen linket til et minnekort litt tidligere i tråden, men er ikke så interessert i å bruke over 800 kr på det.

 

Hva med noe sånt?

les den annonse på ebay nøye. Snakk om et micro kort for så et sdhc kort.

Dessuten er prisen mistenkelig billig. Forøvrig vil jeg si at jeg før har handlet minnekort så billig på ebay uten å få dem selv om jeg forhåndsbetaler dem. Kan fort være svindel i bilde samt at det er fake kort som inneholder 2-4 GB istedet for 32 GB. Det er mange som er utestengt fra å selge slikt der etter at det er blitt oppdaget.

Lenke til kommentar

Netcom og Tele2 er vel nesten samme greiene, og begge har vel Moobi som de som selger mobilene på nettbutikkene. Vil det da si at jeg også sannsynligvis før mobilen i neste uke? :dribble: Jeg hadde forberedt meg på å vente en god stund.

 

 

Angående dette med minnekort: Hvor mange her skal kjøpe større minnekort? Jeg vurderer sterkt å kjøpe et. Når man først kjøper en Desire, så blir det vel fort en god del dritt innpå den :D

 

Og hvilke minnekort passer? Jeg er ikke tilfeldigvis så utrolig heldig at minnekortet som er i min ubrukte PSP passer? :hmm: ... Jeg tviler egentlig veldig sterkt, men :p

 

Jeg så at noen linket til et minnekort litt tidligere i tråden, men er ikke så interessert i å bruke over 800 kr på det.

 

Hva med noe sånt?

les den annonse på ebay nøye. Snakk om et micro kort for så et sdhc kort.

Dessuten er prisen mistenkelig billig. Forøvrig vil jeg si at jeg før har handlet minnekort så billig på ebay uten å få dem selv om jeg forhåndsbetaler dem. Kan fort være svindel i bilde samt at det er fake kort som inneholder 2-4 GB istedet for 32 GB. Det er mange som er utestengt fra å selge slikt der etter at det er blitt oppdaget.

 

Jeg er en semi-profesjonell fotograf som handler mye på eBay. Har blant annet kjøpt minnekort der med hell. Har et slikt et på vei i posten selv :) Ja - det er mistenkelig billig, men det er ikke orginalt og det er mye mer sannsynlig at det går til h**vete enn et orginalt kort. Har dog ikke opplevd dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...