Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Har ødelagt både høytalerne og minijackinngangen på PC'en min. Har en HTC desire med usb-inngang jeg håper kanskje kan redde meg. Noen som veit om det funker å få lyden fra pc'en til å spilles av på mobilen?

 

*Var feil tråd dette

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Etter å ha lest veldig mye om de forskjellige klassene og tester av

kortene forstår jeg at ikke alt kan baseres kun på det. F.eks 16gb Class 10 har

minimum write speed på 10MB/s mens Class 2 har 2MB/s.

Kingston sitt 16GB Class10 har writespeed på opptil 14MB/s og Sandisk sitt

32GB Class 2 har writespeed opptil 7MB/s, mens Transcend 8GB Class 2 hadde writespeed på 2-3MB/s.

 

Når du velger mellom 16GB Class 6 og 32GB Class 2 er det ett valg av skrivehastighet VS lagringsplass (VS pris).

Som jeg ser det er 32GB Class 2 perfekt hvis du ikke overfører mange store filer ofte, og 16GB hvis du nettopp

gjør det.

 

Ser at det linkes opp mot ett 32GB Class 4 fra Kingston, det må vel være fake. Tenker på pris og tilgjenelighet.

Her er en pressemelding fra Kingston hvor de nevner slippdato og pris.

 

Ser at Ludo har det listet, men ikke på lager:

http://www.ludomegastore.no/PartDetail.aspx?q=p:3587843

Lenke til kommentar

Etter å ha lest veldig mye om de forskjellige klassene og tester av

kortene forstår jeg at ikke alt kan baseres kun på det. F.eks 16gb Class 10 har

minimum write speed på 10MB/s mens Class 2 har 2MB/s.

Kingston sitt 16GB Class10 har writespeed på opptil 14MB/s og Sandisk sitt

32GB Class 2 har writespeed opptil 7MB/s, mens Transcend 8GB Class 2 hadde writespeed på 2-3MB/s.

 

Når du velger mellom 16GB Class 6 og 32GB Class 2 er det ett valg av skrivehastighet VS lagringsplass (VS pris).

Som jeg ser det er 32GB Class 2 perfekt hvis du ikke overfører mange store filer ofte, og 16GB hvis du nettopp

gjør det.

 

Ser at det linkes opp mot ett 32GB Class 4 fra Kingston, det må vel være fake. Tenker på pris og tilgjenelighet.

Her er en pressemelding fra Kingston hvor de nevner slippdato og pris.

 

Ser at Ludo har det listet, men ikke på lager:

http://www.ludomegastore.no/PartDetail.aspx?q=p:3587843

 

Flott observert! De begynner vel komme i butikker om ikke

så altfor lenge da. Mulig jeg avventer kjøp og ser hva den

reelle writespeeden på dette kortet er.

Lenke til kommentar

Et class 2 ligger normalt på 5mb/s Altså ikke dårlig. Men du kan kjøpe class 10 om du vil. Da vil du garantert ha 10mb/s minimum. Men vil antageligvis ligge på rundt 15. Så rask vil ikke telefonen være uansett.

 

Class 2 - Minimum 2mb/s

Class 4 - Minimum 4mb/s

Class 6 - Minimum 6mb/s

osv.

 

De fleste skal klare seg bra med en class 2 intil 16gb. Har du 800kr til et class 10? Da er det hvertfall ikke dårlig å ha.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Liker ikke det jeg leser her: http://ip208-100-42-21.static.xda-developers.com/showpost.php?p=8714223&postcount=854

 

Hvis batteriet ikke holder lenger så er dette en helt ubrukelig telefon hvis du er ute å reiser og du kan glemme å bruke telefonen til å se film eller spille spill mens du er på toget eller flyet hvis du vil at batteriet skal vare hele turen fra A til B.

 

Det han skriver om AMOLED, vil det si at de første partiene vil ha 7/8. generasjon LCD og etterhvert få AMOLED som med Desire?

 

Hvis det er situasjonen så er det vel bedre å vente til den versjonen av telefonen kommer ut...vil forhåpentligvis også ha bedre batteri tid

Lenke til kommentar

Liker ikke det jeg leser her: http://ip208-100-42-21.static.xda-developers.com/showpost.php?p=8714223&postcount=854

 

Hvis batteriet ikke holder lenger så er dette en helt ubrukelig telefon hvis du er ute å reiser og du kan glemme å bruke telefonen til å se film eller spille spill mens du er på toget eller flyet hvis du vil at batteriet skal vare hele turen fra A til B.

 

Det han skriver om AMOLED, vil det si at de første partiene vil ha 7/8. generasjon LCD og etterhvert få AMOLED som med Desire?

 

Hvis det er situasjonen så er det vel bedre å vente til den versjonen av telefonen kommer ut...vil forhåpentligvis også ha bedre batteri tid

 

 

Nå er det slik at batterier blir bedre etter hvert. Den må få noen ladninger fra 0 til 100% før den yter max.

Lenke til kommentar

Liker ikke det jeg leser her: http://ip208-100-42-21.static.xda-developers.com/showpost.php?p=8714223&postcount=854

 

Hvis batteriet ikke holder lenger så er dette en helt ubrukelig telefon hvis du er ute å reiser og du kan glemme å bruke telefonen til å se film eller spille spill mens du er på toget eller flyet hvis du vil at batteriet skal vare hele turen fra A til B.

 

Det han skriver om AMOLED, vil det si at de første partiene vil ha 7/8. generasjon LCD og etterhvert få AMOLED som med Desire?

 

Hvis det er situasjonen så er det vel bedre å vente til den versjonen av telefonen kommer ut...vil forhåpentligvis også ha bedre batteri tid

 

 

Batterier blir bedre etter flere ladinger, så det er jo umulig å skrive en Review bare ved å akkurat ha pakket tlf ut av esken å ladet en gang.

Lenke til kommentar

Liker ikke det jeg leser her: http://ip208-100-42-21.static.xda-developers.com/showpost.php?p=8714223&postcount=854

 

Hvis batteriet ikke holder lenger så er dette en helt ubrukelig telefon hvis du er ute å reiser og du kan glemme å bruke telefonen til å se film eller spille spill mens du er på toget eller flyet hvis du vil at batteriet skal vare hele turen fra A til B.

 

Det han skriver om AMOLED, vil det si at de første partiene vil ha 7/8. generasjon LCD og etterhvert få AMOLED som med Desire?

 

Hvis det er situasjonen så er det vel bedre å vente til den versjonen av telefonen kommer ut...vil forhåpentligvis også ha bedre batteri tid

 

 

Nå er det slik at batterier blir bedre etter hvert. Den må få noen ladninger fra 0 til 100% før den yter max.

 

De har også brukt gps mye, noe jeg mistenker drar masse strøm...Men, helt klart, batteriet kommer til å bli et issue med denne telefonen. Andre rapporterte "feil" (noe som gjør at jeg kanskje venter på neste produksjonsserie :) ) :

 

By the way, there are *lots* of reports on proximity sensor problems: when calling, the screen turns off and won't turn on again. Most of the action is on the Dutch site tweakers.net.

 

Other reported issues:

 

* battery cover difficult to open/close, fragile

* poor battery life

* vibration function defective

* watching pics slow (seems to get quicker after 1-2 days of usage)

* cover of sd/sim breaks easily if not opened as per instruction manual

* htcsense.com not yet fully operational, problems when changing password on the site (not able to also change it on handset)

* lag in pohotocamera

* difficult to remove sim (especally micro sim in adapter)

* screen is LCD (in stead of SLCD which was widely reported)

Lenke til kommentar

Fuuuuuuck! Jeg som hadde håpa å få telefonen innen 1... Jaja, er jo ikke SÅ mye lenger å vente, særlig ikke når man har fått en konkret dato, og HTC har jo teknisk sett bare bomma med tre dager, må være tilgivelig det.. Forhåentligvis er det allrede en SWupdate klare til oss når vi får telefonen.. hehe

Lenke til kommentar

Fuuuuuuck! Jeg som hadde håpa å få telefonen innen 1... Jaja, er jo ikke SÅ mye lenger å vente, særlig ikke når man har fått en konkret dato, og HTC har jo teknisk sett bare bomma med tre dager, må være tilgivelig det.. Forhåentligvis er det allrede en SWupdate klare til oss når vi får telefonen.. hehe

 

 

Vist Netcom får telefonen 26. Så bør de klare å få dem levert til postkontorene innen 1.

Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...