Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Jeg syns ihvertfall ikke en glippe hvor du kan se inn i telefonen er noe som hører hjemme på en 5000-kroners flaggskipmodell.

 

Bildet....er, naturlig nok, tatt med et kamera som kan gå svært så når objektet man tar bilde av. Yes, I checked hvilket kamera han har brukt. 1 mm kan føles uendelig mye større ut da.

 

Samme det, får man en telefon som ikke er som den skal så er det jo bare å klage :)

 

De færreste bryr seg om det er syltynn sprekk her, hos andre kan det eventuelt være større. Hvem vet, det er jo ingen av oss som snakker av erfaring her helt enda angående denne telefonen :p

 

Men jeg er enig, en såpass dyr telefon bør holde stand, noe den tydeligvis gjør ifølge de som tester den. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke 4 år. Jeg har eid flere titalls mobiltelefoner. Jeg er fint i stand til å vurdere hvilken telefon jeg har behov for. Poenget er at en telefon med bakdøra på gløtt ikke tåler direkte vannsprut men det gjør en som ikke har bakdøra på gløtt. Dessuten så skal den ikke ha bakdøra på gløtt. Det er en feilproduksjon.

 

I 90% av tiden bruker jeg mobilen innendørs. Resten er jeg ute. Jeg har eid diamond, hero, iPhone 3gs, iPhone 4, Leo og nå desire. Ingen har bakdøra åpen og ingen har hatt fuktproblemer i mitt eie.

 

Ja selvsagt er posen tørr inni. Men man må ta ut telefonen hvis man skal ringe.

 

Hvorfor skulle skjermen konke ut? Dessuten så har man ikke mobil med seg til havs som sikkerhetsutstyr. Utstyr for å tilkalle hjelp har alle ansvarlige sjøfolk med seg og det er ikke en mobiltelefon.

 

Poenget er at jeg selvsagt skal ha en telefon der man ikke ser rett hjem til elektronikken på grunn av en produksjonsfeil. Hvis mobilen skal ligge på et skrivebord så spiller det ingen rolle men hvis man skal bruke den ute så skal selvsagt dekslet bak slutte skikkelig til. Slik at det tåler MYE mer vann enn om det ikke var der. Er det vanskelig å forstå eller?

 

her er mobilen din: http://www.amobil.no/artikler/nokia_5140/9812

 

Nå gå et annet sted og slutt å mas om at smarttelefonen til 5000 ikke tåler livsstilen din med mye "nedbør, sjø og vann". Kom det som en bombe?

 

Bestillte min forøvrig fra Netcom 19.10 og har ikke fått beskjed om at den ikke blir levert i tide. Får håpe den leveringsdatoen fremdeles står ved lag (26.10)

Endret av Yuxtaposed
Lenke til kommentar

Siden ingen av dere tydeligvis har jobbet med kundeservice så skal man ikke utelukke at det evige gnålet til hver eneste operatør, grossist osv er med å forsinke utsendelser av slike produkter da ressurser må brukes på 2-tette-i-badehette svar hele dagen istedet for å håndtere bestillingene.

 

Kundeservicen til en bedrift driver ikke med vareutsending og lignende, så den påstanden er nok ikke korrekt.

 

Den er i beste fall bare tøv.

 

Da kjører vi mattetrikset, en vinner både for nye og gamle lesere !

 

Kundeservicen til Mobilsvada AS består av 10 kundebehandlere.

Hver kundebehandler håndterer 100 telefon/fax/mail bestillinger hver dag

Dette = 1000 henvendelser hver dag.

 

Dette går helt fint, inntil annenhver kunde ringer 2 ganger om dagen for å mase om telefonen som Mobilsvada AS pr i dag IKKE vet når kommer på lager. Dette generer ekstra trafikk, og resulterer i at mange sliter med å komme gjennom på telefon, mail og fax blir besvart seint.

 

I tillegg har x antall kunder oppdaget at Mobilguden AS har satt leveringsdatoen 2 dager før Mobilsvada AS, og ringer nå til Mobilsvada AS for å avbestille, for å så ringe til Mobilguden AS. Litt senere i uka viser det seg at Mobilsvada AS nå har fått ny leveringsdato som er uka før Mobilguden AS. X antall kunde vil nå ringe Mobilguden AS og avbestille for å bestille hos Mobilsvada AS.

 

Nå er det vel bare å leve i den trua at den som gjør dette på daglig basis havner først i bestillingskøen, eller kanskje vedkommende havner sist ? Litt trist samtidig at første partiet nå er utsolgt og ingen vet når neste sending kommer på lager...

 

Dette økte antallet henvendelser, ordre som blir slettet, og endret vil også øke sjansen for feil, noe som kanskje er greit å ta med du som sitter klar til å finnen en annen DHD leverandør siden det for øyeblikket er flere datoer på når den kommer ut i Norge enn det finnes operatører/forhandlere/grossister ?

Lenke til kommentar

Jeg bare spør, hvor mange her RINGER en nettbutikk for å bestille? Forsvinner ikke hele konseptet med nett da? ;)

 

Antall personer bare i denne tråden inkl meg selv som har ringt og spurt om dato når den kommer gir iallefall Netcom, Chess, Moobi m.m. nok å gjøre om dagen, og dette er bare ett forum...

 

Og vi kan vel legge til elektroniske bestillinger + alle butikkene som har de samme kundene innom og spør om akkurat det samme når kommer telefonen, og som da ringer til sin grossist igjen og spør om akkurat det samme.

 

Ett stort apparat som er i full aktivitet her fra morgen til kveld, og som kun resulterer i ingenting faktisk ! Ingen får mobilen før eller senere på denne måten !

 

Hiver ut en påstand til slutt, og det er at dette er med på å gjøre ett produkt dyrere, hadde det vært mindre mas på dette, hadde det vært behov for mindre folk på kundeservice som igjen hadde redusert kostnadene...

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Jeg bare spør, hvor mange her RINGER en nettbutikk for å bestille? Forsvinner ikke hele konseptet med nett da? ;)

 

Antall personer bare i denne tråden inkl meg selv som har ringt og spurt om dato når den kommer gir iallefall Netcom, Chess, Moobi m.m. nok å gjøre om dagen, og dette er bare ett forum...

 

Og vi kan vel legge til elektroniske bestillinger + alle butikkene som har de samme kundene innom og spør om akkurat det samme når kommer telefonen, og som da ringer til sin grossist igjen og spør om akkurat det samme.

 

Ett stort apparat som er i full aktivitet her fra morgen til kveld, og som kun resulterer i ingenting faktisk ! Ingen får mobilen før eller senere på denne måten !

 

Problemet er vel at de fleste nettbutikkene oppdaterer forventet dato på websidene sine, uten å informere de som allerede har bestilt. Skulle tro det ville være rimelig enkelt å sende ut epost til de som allerede har bestilt og informert om nye leveringstider.

 

Hvis f.eks. Netcom allerede nå vet at de ikke kommer til å få inn mobilen 26.10.2010 slik de har forespeilt kundene sine, så burde de sendt en felles epost til de kundene det gjaldt og informert om ny forventet dato.

Endret av Q e C
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det der går vel igjen i hele bransjen dessverre, opplevd dette mange ganger på ulike produkter at datoene er satt i tåka, og har blitt flyttet både dager, uker og måneder i noen tilfeller før produktet faktisk fysisk eksisterer.

 

Da får man bare håpe at den lever opp til hypen !

Lenke til kommentar

her er mobilen din: http://www.amobil.no/artikler/nokia_5140/9812

 

Nå gå et annet sted og slutt å mas om at smarttelefonen til 5000 ikke tåler livsstilen din med mye "nedbør, sjø og vann". Kom det som en bombe?

 

Hva er det du forsøker på? Jeg har ikke nevnt et eneste sted at smarttelefonen til 5000 ikke tåler min livsstil med "nedbør, sjø og vann". Jeg har faktisk skrevet at den tåler det slik som andre smarttelefoner i samme prisklasse har tålt det. Hva er ditt problem?

 

Er du ikke i stand til å oppfatte hva jeg skriver? Skjønner du ikke min norsk rettskriving? Hva er det som er vanskelig å forstå? Jeg vil ikke ha en telefon som skal ha deksel på hele baksiden men som på grunn av en produksjonsfeil kanskje har en sprekk mellom dekslene på baksiden. Er det vanskelig å forstå? Hvis den har det så sender jeg den i retur slik at jeg får en som er slik de skal være og som tåler fuktighet bedre.

 

Jeg fatter ikke at det skal bli gjenstand for en større diskusjon og sånn passe halvfrekke bemerkninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sendte tele2 moobi en mail for å høre hva deres garanti gjelder.

dvs om den dekker feil som har blitt rapportert (sensor feil, veldig varierende batteri tider, dårlig batteri/sim-kort deksel osv) angående de første telefonene som har blitt solgt eller om det er feil som man må level med hvis man kjøper telefonen nå og ikke venter til neste parti som blir produsert.

 

Spurte også om det er mulig å få den svarte versjonen isteden for mocha som jeg ble fortalt tele2 vil selge når jeg ringte og spurte dem (ja den kommer i både svart og mocha det er bekreftet av HTC + at flere butikker selger begge).

 

Hvis garantien ikke gjelder så kommer til til å avbestille og vente i 2-4 måneder med å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Sendte tele2 moobi en mail for å høre hva deres garanti gjelder.

dvs om den dekker feil som har blitt rapportert (sensor feil, veldig varierende batteri tider, dårlig batteri/sim-kort deksel osv) angående de første telefonene som har blitt solgt eller om det er feil som man må level med hvis man kjøper telefonen nå og ikke venter til neste parti som blir produsert.

 

Spurte også om det er mulig å få den svarte versjonen isteden for mocha som jeg ble fortalt tele2 vil selge når jeg ringte og spurte dem (ja den kommer i både svart og mocha det er bekreftet av HTC + at flere butikker selger begge).

 

Hvis garantien ikke gjelder så kommer til til å avbestille og vente i 2-4 måneder med å kjøpe den.

 

Garantien gjelder da det er en klar fabrikasjonsfeil. No worries.

Lenke til kommentar

Jeg bare spør, hvor mange her RINGER en nettbutikk for å bestille? Forsvinner ikke hele konseptet med nett da? ;)

 

Antall personer bare i denne tråden inkl meg selv som har ringt og spurt om dato når den kommer gir iallefall Netcom, Chess, Moobi m.m. nok å gjøre om dagen, og dette er bare ett forum...

 

Og vi kan vel legge til elektroniske bestillinger + alle butikkene som har de samme kundene innom og spør om akkurat det samme når kommer telefonen, og som da ringer til sin grossist igjen og spør om akkurat det samme.

 

Ett stort apparat som er i full aktivitet her fra morgen til kveld, og som kun resulterer i ingenting faktisk ! Ingen får mobilen før eller senere på denne måten !

 

Hiver ut en påstand til slutt, og det er at dette er med på å gjøre ett produkt dyrere, hadde det vært mindre mas på dette, hadde det vært behov for mindre folk på kundeservice som igjen hadde redusert kostnadene...

 

Poenget ditt med at all denne masingen medfører ekstraarbeid og kostnader for leverandørene våre er helt korrekt. Og denne kostnaden er selvsagt bakt inn i prisen på telefonene vi betaler. Men jeg tror kanskje du overdriver omfanget av denne unødige masingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare spør, hvor mange her RINGER en nettbutikk for å bestille? Forsvinner ikke hele konseptet med nett da? ;)

 

Antall personer bare i denne tråden inkl meg selv som har ringt og spurt om dato når den kommer gir iallefall Netcom, Chess, Moobi m.m. nok å gjøre om dagen, og dette er bare ett forum...

 

Og vi kan vel legge til elektroniske bestillinger + alle butikkene som har de samme kundene innom og spør om akkurat det samme når kommer telefonen, og som da ringer til sin grossist igjen og spør om akkurat det samme.

 

Ett stort apparat som er i full aktivitet her fra morgen til kveld, og som kun resulterer i ingenting faktisk ! Ingen får mobilen før eller senere på denne måten !

 

Hiver ut en påstand til slutt, og det er at dette er med på å gjøre ett produkt dyrere, hadde det vært mindre mas på dette, hadde det vært behov for mindre folk på kundeservice som igjen hadde redusert kostnadene...

 

Poenget ditt med at all denne masingen medfører ekstraarbeid og kostnader for leverandørene våre er helt korrekt. Og denne kostnaden er selvsagt bakt inn i prisen på telefonene vi betaler. Men jeg tror kanskje du overdriver omfanget av denne unødige masingen.

Synes topic om denne fantastiske telefonen sklir ut og siste nytt i denne tråd blir bare viss vass. Hva med å holde seg til temaet om denne telefonen og ikke hvor mange ganger dere ringer ditt og ringer datt for så å klandre hverandre for hvorvidt man aksepterer en millimeter glipp eller ikke med tanke på fukt osv.

Tråden mister totalt mål og mening. Er det ikke moderatorer her som kan komme inn å be om en sakklig debatt og holde seg til temaet som er mest interresant.

Jeg ønsker telefonen raskest mulig men søren ikke om jeg synes det er greit at alle skriver at de var i kontakt med den ene eller den andre når nesten samtlige kommer med forskjellige datoer.

Lenke til kommentar

Jeg bare spør, hvor mange her RINGER en nettbutikk for å bestille? Forsvinner ikke hele konseptet med nett da? ;)

 

Antall personer bare i denne tråden inkl meg selv som har ringt og spurt om dato når den kommer gir iallefall Netcom, Chess, Moobi m.m. nok å gjøre om dagen, og dette er bare ett forum...

 

Og vi kan vel legge til elektroniske bestillinger + alle butikkene som har de samme kundene innom og spør om akkurat det samme når kommer telefonen, og som da ringer til sin grossist igjen og spør om akkurat det samme.

 

Ett stort apparat som er i full aktivitet her fra morgen til kveld, og som kun resulterer i ingenting faktisk ! Ingen får mobilen før eller senere på denne måten !

 

Hiver ut en påstand til slutt, og det er at dette er med på å gjøre ett produkt dyrere, hadde det vært mindre mas på dette, hadde det vært behov for mindre folk på kundeservice som igjen hadde redusert kostnadene...

 

Poenget ditt med at all denne masingen medfører ekstraarbeid og kostnader for leverandørene våre er helt korrekt. Og denne kostnaden er selvsagt bakt inn i prisen på telefonene vi betaler. Men jeg tror kanskje du overdriver omfanget av denne unødige masingen.

Synes topic om denne fantastiske telefonen sklir ut og siste nytt i denne tråd blir bare viss vass. Hva med å holde seg til temaet om denne telefonen og ikke hvor mange ganger dere ringer ditt og ringer datt for så å klandre hverandre for hvorvidt man aksepterer en millimeter glipp eller ikke med tanke på fukt osv.

Tråden mister totalt mål og mening. Er det ikke moderatorer her som kan komme inn å be om en sakklig debatt og holde seg til temaet som er mest interresant.

Jeg ønsker telefonen raskest mulig men søren ikke om jeg synes det er greit at alle skriver at de var i kontakt med den ene eller den andre når nesten samtlige kommer med forskjellige datoer.

 

Tråden heter HTC Desire HD - Generell diskusjon. Det er da ikke off topic å diskutere glipper i dekslet og leveringssituasjon på Desire HD etter mitt syn. Du må gjerne fortelle meg hvorfor du er uenig i det.

Lenke til kommentar

Jeg bare spør, hvor mange her RINGER en nettbutikk for å bestille? Forsvinner ikke hele konseptet med nett da? ;)

 

Antall personer bare i denne tråden inkl meg selv som har ringt og spurt om dato når den kommer gir iallefall Netcom, Chess, Moobi m.m. nok å gjøre om dagen, og dette er bare ett forum...

 

Og vi kan vel legge til elektroniske bestillinger + alle butikkene som har de samme kundene innom og spør om akkurat det samme når kommer telefonen, og som da ringer til sin grossist igjen og spør om akkurat det samme.

 

Ett stort apparat som er i full aktivitet her fra morgen til kveld, og som kun resulterer i ingenting faktisk ! Ingen får mobilen før eller senere på denne måten !

 

Hiver ut en påstand til slutt, og det er at dette er med på å gjøre ett produkt dyrere, hadde det vært mindre mas på dette, hadde det vært behov for mindre folk på kundeservice som igjen hadde redusert kostnadene...

 

Poenget ditt med at all denne masingen medfører ekstraarbeid og kostnader for leverandørene våre er helt korrekt. Og denne kostnaden er selvsagt bakt inn i prisen på telefonene vi betaler. Men jeg tror kanskje du overdriver omfanget av denne unødige masingen.

Synes topic om denne fantastiske telefonen sklir ut og siste nytt i denne tråd blir bare viss vass. Hva med å holde seg til temaet om denne telefonen og ikke hvor mange ganger dere ringer ditt og ringer datt for så å klandre hverandre for hvorvidt man aksepterer en millimeter glipp eller ikke med tanke på fukt osv.

Tråden mister totalt mål og mening. Er det ikke moderatorer her som kan komme inn å be om en sakklig debatt og holde seg til temaet som er mest interresant.

Jeg ønsker telefonen raskest mulig men søren ikke om jeg synes det er greit at alle skriver at de var i kontakt med den ene eller den andre når nesten samtlige kommer med forskjellige datoer.

 

Tråden heter HTC Desire HD - Generell diskusjon. Det er da ikke off topic å diskutere glipper i dekslet og leveringssituasjon på Desire HD etter mitt syn. Du må gjerne fortelle meg hvorfor du er uenig i det.

 

 

 

Nå sier de på den videoen at det er en prøve telefon ifra htc de har fått.. og at de måtte lage et så kort presentasjon av produktet siden det ikke er ferdig!! så ro ned reka,, og vent til du selv har den i postkassa!!

 

fikk faktisk netcom kortet mitt nå, bestilte da hos ucan2 karen som har skrevet inn her på posten. så da forventer jeg at den ligger på stuebordet neste uke :)

 

noen som vet noe mer om hvordan det er å få root på denne da? ser på xda at det er bare temp root.. noe som kan forklare hva det betyr? adfree osv er veldig digg programmer på rooted telefoner ;)

Lenke til kommentar

Nå sier de på den videoen at det er en prøve telefon ifra htc de har fått.. og at de måtte lage et så kort presentasjon av produktet siden det ikke er ferdig!! så ro ned reka,, og vent til du selv har den i postkassa!!

 

fikk faktisk netcom kortet mitt nå, bestilte da hos ucan2 karen som har skrevet inn her på posten. så da forventer jeg at den ligger på stuebordet neste uke :)

 

noen som vet noe mer om hvordan det er å få root på denne da? ser på xda at det er bare temp root.. noe som kan forklare hva det betyr? adfree osv er veldig digg programmer på rooted telefoner ;)

Temp root er at den som navnet sier kun er midlertidlig rootet til telefonen blir startet på nytt.. går visstnok an å autostarte rootingen når tlf booter, men tror at adfree osv er avhengige av at du isåfall slår på auto-root..

Lenke til kommentar

http://hemorrdroids.net/htc-desire-hd-review/

 

Hackability

Okay, so I’m not sure that’s a word, but I think to many people it’s important how much they can hack about with their device.

Right now, the Desire HD is rather limited. There’s no custom recovery available yet, which means no custom ROM’s can be flashed. There’s no real root, although you can have as good as proper root with VISIONary by MoDaCo and Superuser by DD Chains (both available in the market) which will get you root until you reboot. You can press a button on VISIONary which will apply it at boot though, so that’s a pretty good hack.

It’s very early days right now though, hopefully in the coming weeks we’ll see it get hacked and some trimmed and speedy ROM’s will improve this device even further.

 

Is it a great device? Yes.

Is it the best option right now? Hmmm, possibly… ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...