Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Spiller ikke så stor rolle om det er Class 2 eller f.eks 6 minnekort. Dette sier bare noe om skrivehastighet, ikke lesehastighet. Men med tanke på hardware er det vel hardt til og med for denne telefonen å spille 720p glatt. Husk det er finnes kraftigere miniPCer som ikke klarer det.Og det er som Thomas _H sier, rett og slett pga for høy bitrate.

Skjermen er ikke så høyoppløselig at du får så mye ut av det uansett.

 

Her kan det forresten se ut som de allerede har 32GB Class4 inne:

 

Edit writeleif++

 

 

Tror ikke noen bør kjøpe derfra, har hørt mye rart om den nettsjappen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil jeg gjerne si: Kan det hyggelige folket her VÆR SÅ SNILL å holde drittslenginga for dere selv. Jeg leser denne tråden for å få oppdatering og informasjon om Desire HD ikke for å følge med på andres misnøye ovenfor andres innlegg. Vi har en "Rapporter"-knapp her. Bruk heller den.

 

 

Vil denne telefonen greie å spille av serier/filmer i 720p format?

 

Mener å ha lest på xda elns at den ikke klarte det så bra. Men den har jo uansett mye lavere oppløsning, så er ikke så mye vits.

 

 

Hvorfor skulle den ikke klare det? den kan jo gjøre opptak i 720P.

 

Dessuten kan man foreksempel fint se ett 1080P opptak på Youtube i 360P det blir jo litt på samme måten.

Du får unnskylde meg om jeg tolker den nedlatende tonen din feil, men før du avskriver spørsmålet helt så er det jo et viktig element i innlegget til nortridge som man må tenke på. Han spør ikke om den klarer å spille av hva som helst i en oppløsning på 720p, men serier/film. Da vil jeg tro han snakker om x264 encodes siden dette er det mest brukte formatet til formålet. Dette krever veldig mye CPU-kraft for å dekodes on the fly så dette kan nok bli tøft for DHD'ens CPU. Men "rå-formatet" (i mangel på bedre ord) som den tar opp selv gjennom videokameraet har du naturligvis helt rett i at den vil klare å spille av uten problemer (får vi da inderlig håpe :p )

 

Skjermen er ikke så høyoppløselig at du får så mye ut av det uansett.

Direkte avspilt på DHDens skjerm er jeg helt enig i at 720p er bortkasta oppløsning og dermed filstørrelse (32GB er en del, men skal du ha en liten samling der er det fortsatt ganske begrenset plass den dag i dag), men om du tar i bruk DLNA og streamer til en TV/PC hadde jo dette vært en kjærkommen funksjon (kanskje heller det førstnevnte da om du har en PC tilgjengelig er det jo mer naturlig å spille av på den)

 

Her kan det forresten se ut som de allerede har 32GB Class4 inne:

 

Tror ikke noen bør kjøpe derfra, har hørt mye rart om den nettsjappen

Synes det er rart du sier det for jeg har så lenge jeg kan huske bare hørt gode ting og har flere gode erfaringer selv. Riktignok har jeg bare bestilt fra .dk siden deres (altså ting blir sendt fra Danmark), men det hadde vært rart om samme butikk skulle ha så vidt forskjellige måter å drive business på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@henning 99

 

 

Hei

Trenger et råd.

Jeg har bestillt DHD. Jeg har en HTC Legend. Hvordan får jeg overført alle apps jeg har lastet ned på Legend over til DHD?

Takk

 

For å komme til Market må du logge deg på din Google-konto. Når du gjør det med din nye telfon bør alt du har kjøpt ligge klart for nedlasting. Alt det andre er jo bare å laste ned på nytt hvis du husker hvilke du hadde... :cool:

 

Eventuelt kan du sikkert bruke det glimrende gratisprogrammet AppMonster som lar deg lagre alle installasjonfiler på sd-kortet for å installere de når du trenger det. Du må bare huske å bruke samme minnekort på din nye telefon... :w00t:

Lenke til kommentar

Ufattelig kjedelig å lese igjennom all kranglingen om kundebehandlere o.l.! Poenget er vel at man kommer lengst med en høflig tone og ikke altfor mye masing.. Men uproffe folk på kundeservice finnes vel rundt omkring...

 

Jeg har tatt kontakt med Ventelo bedrift 2-3 ganger siden jeg bestilte DHD den 5. okt, en fin tone begge veier og er lovet en ny tilbakemelding over helgen. Venter i spenning!

 

Jeg har også fått inntrykk av at det finnes et antall telefoner allerede i Norge og det ventes kun på klarsignal fra HTC, men vet ikke dette 100%.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer fra mytrendyphone, og andres erfaringer ser ut til å være

hovedsakelig positive også. Men husk at dette er ett dansk selskap og de sender fra Danmark,

dvs at du må betale toll for varer over 200kr, det blir nok endel dyrere totalt enn den summen

som står på nettsidene deres men det er jo statens "feil". Jeg har bestilt alt mulig, fra deler

til ødelagt telefon til kabler osv. Aldri hatt noe problem med dem.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer fra mytrendyphone, og andres erfaringer ser ut til å være

hovedsakelig positive også. Men husk at dette er ett dansk selskap og de sender fra Danmark,

dvs at du må betale toll for varer over 200kr, det blir nok endel dyrere totalt enn den summen

som står på nettsidene deres men det er jo statens "feil". Jeg har bestilt alt mulig, fra deler

til ødelagt telefon til kabler osv. Aldri hatt noe problem med dem.

 

 

Ok,mulig det var før da, nå ser jeg at de har oppgitt at det kommer Norsk Moms siden de sender fra Danmark.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noe poeng og spørre om noe annet enn lanseringsdatoer her (jeg som trodde N8 tråden var døv...) men jeg prøver:

 

Som noen prøvde å spørre om for et par hundre sider siden, hvorfor kan man ikke registrere Norge på HTCsense sidene? Er dette noe av den samme begrensningen som Android market?

 

Jeg har ikke peiling på HTC, bare vet at jeg ikke skal ha Nokia mer, hvordan er denne telefonen i forhold til HD7/3 som kommer senere? Hvilken er mer High End?

 

Takk for eventuelle svar, og jeg driter i når den kommer først for salgt hvor. :-D

Lenke til kommentar

Har kun testet Android på min HD2, så vet ikke hvordan dette er nå: På Desire/tidligere Android, har man jo problemet med at man ikke kan velge hvor apps blir innstallert. Er dette nå fikset? Liker helst å innstallere alt som er på sd-kort, istedet for å fylle opp minne på telefon...

Lenke til kommentar

Som noen prøvde å spørre om for et par hundre sider siden, hvorfor kan man ikke registrere Norge på HTCsense sidene? Er dette noe av den samme begrensningen som Android market?

 

Android marked har åpnet for fullt i Norge så nå er alt tilgjengelig for oss også.

 

Når det gjelder HTCSense så har jeg lest at det første valget ikke har så mye å si og at neste steg er å velge språk hvor du kan velge norsk. Jeg har bare lest dette og vet ikke om det er 100% sant.

Lenke til kommentar

Synes i grunnen 4.3" skjerm blir litt stort jeg da, skal jo tross alt ha den i lomma å da er det jo ikke så kjekt å gå rundt å se ut som man er litt for glad :p

 

Ikke ta på deg ei stram dongeribukse med andre ord;) Jeg syns 4,3 skjerm gir en wow-faktor når du skal se film, bilder og surfe. Når du først har blitt godt kjent med en slik skjerm, da er det tragisk å gå ned til 3,5" og mindre!

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Som noen prøvde å spørre om for et par hundre sider siden, hvorfor kan man ikke registrere Norge på HTCsense sidene?

 

Jeg har bare lest dette og vet ikke om det er 100% sant.

Hvis du går inn på HTCSense og velger United Kingdom, kan du senere velge å opprette bruker. Der får du valg om

hvilket land du kommer ifra hvor du kan velge Norge. Det samme kan du også gjøre hvis du velger ett annet språk.

Dette valget på førstesiden handler vel bare om hvilket språk du ønsker å se selve websiden på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes i grunnen 4.3" skjerm blir litt stort jeg da, skal jo tross alt ha den i lomma å da er det jo ikke så kjekt å gå rundt å se ut som man er litt for glad :p

 

Ikke ta på deg ei stram dongeribukse med andre ord;) Jeg syns 4,3 skjerm gir en wow-faktor når du skal se film, bilder og surfe. Når du først har blitt godt kjent med en slik skjerm, da er det tragisk å gå ned til 3,5" og mindre!

 

Det er vel akkurat med en 4,3" Desire HD-skjerm, at man bør gå med en stram olabukse, eller hur :thumbup:

Endret av chrisAK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...