Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legger ved en svært positiv anmeldelse postet av forumbruker "rixsta" på xda-forum:

 

So my DHD came today, now some of you no that I sold my galaxy s because of many problems with it so I can compare the DHD to it..

 

First Impressions..

 

Build quality is fantastic and I like the weighty feel to it, its not over heavy but you dont get that creaky sound you got from the SGS and its going to break if I hold it to tight, way better..

The screen is fantastic, lovely, crisp and clear, I watched some youtube videos on it and I liked the "normal colours compared to the SGS. Wallpapers dont quite have the wow of the SGS though but really It doesn't matter. Even the way the buttons are pressed and feel on the DHD are so much better, it really is a class act with a very nice ? screen hahaha

 

Performance..

 

This is where the DHD comes into its own on so many levels, its really gives the SGS a good old fashioned beating even with the SGS on 2.2 (my boss has one and it still doesn't compare to the DHD...the sense UI is lovely and it is just super fast, no lag at all, I noticed the biggest difference in the android market place where the SGS would lag (lag fix helped) but the DHD is in a different league...the 4.3 inch screen just adds to the overall experience... 10/10 for HTC for that, if you love browsing then you wont find better than this (at the moment anyway)

 

It somehow just feels so much more polished than the SGS did, even the widgets and the pull down notification bar is better, wifi signal is better by far, I have a wireless N router but the SGS would sometimes lose signal upstairs, the DHD bars are still full...

Bluetooth although not 3.0 like the SGS is, it picked up my laptop straight away, no problems there, usb to pc is a breeze, just click hard drive on the phone and up it pops on the pc where you excess all your files...The sd files needs a bit of tidying up from thre factory, these things there I didnt need...easy done though..

The thing I missed on the DHD compared to the SGS was the option to turn on and off wifi in the notificaion bar...yes as I have said the DHD is better apart from this that I forgot to mention.....then I found HTC widget that you can put on your homescreen....perfect....wifi, bluetooth, brightness, sync and timeout...all there in one widget ...now Im happy.

 

Audio.

 

The external speaker is not very loud when playing music or watching videos, in fact the audio watching a video through the external speaker is so low you cant really hear peoples voices at times....shame...in this respect its no match for the SGS.

I didnt even open the standard headphones...Ive heard them on my friends....rubbish...I plugged my sennheiser cx 500, switched on dolby mobile, cranked it up listening to some M.O.S tunes and wow...then I tried...the equalizer bass booster and it was awesome....with this setup it beats the SGS in terms of volume and quality....strange but true...then again they are good headphones...only £10 off ebay...best for the price Id say..

Again through my headphones watching youtube was a joy, very nice sound...but the external speaker...forget it

The camera and video seem to have a habit of going from light to dark when moving it around until it gets into focus, never had this on the galaxy s...both image and video quality in 720p is again no match for the SGS, even with a dual LED...again the SGS wins this one..

Dont get me wrong its got a dam good camera and video but its not quite as good as the SGS..

 

If you put the Galaxy S and the DHD together and I could choose again I would without a doubt in my mind pick the DHD everytime, even with its few downsides...but what it lacks it makes up for in so many ways...I use the android market and the web A LOT, different widgets, jumping from one to the next, if your like me then this is the phone to get....really its that good to use...a real joy in fact.. there is so much more I like but Id be here all night

 

Final thoughts..

 

I had no problem with the proxy sensor...worked fine..well so far it does...if you want my software version or whatever then just ask and Ill post it but Im guessing it will be the same as everyone else's.

I didnt check HTCSense.com...not yet...being to busy playing angry birds...on that thought you really can notice the difference between the SGS 4 inch screen to the DHD 4.3 when playing this game....

Battery wise at the moment it seems to be already be the same as my ex SGS, but the SGS would be three quarters full and then next min all the way down, at least the DHD seems to drain at a steady rate...its seems no worse than the SGS anyway, I cant see it being that bad..

 

I also love the idea of using the usb cable to also plug into the mains plug...no Ive not gone mad...you will understand when you get yours what I mean haha..

 

That is soe of my views anyway...Im very pleased with it....

Endret av Oystrom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=eTBE9OkDRnU

 

Er skuffet over at det ikke følger med futteral i den offisielle pakken. Da bestiller jeg meg denne fra Amazon.

 

Thomas_H: Det er faktisk en ørliten "sprekk" på denne enheten også om du ser godt etter, vi ser skinnende metall under ved 1:04 :hmm: Dette trenger likevel ikke å bety noe som helst, vi krysser fingrene :p

Endret av Oystrom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden ingen av dere tydeligvis har jobbet med kundeservice så skal man ikke utelukke at det evige gnålet til hver eneste operatør, grossist osv er med å forsinke utsendelser av slike produkter da ressurser må brukes på 2-tette-i-badehette svar hele dagen istedet for å håndtere bestillingene.

 

Kundeservicen til en bedrift driver ikke med vareutsending og lignende, så den påstanden er nok ikke korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden ingen av dere tydeligvis har jobbet med kundeservice så skal man ikke utelukke at det evige gnålet til hver eneste operatør, grossist osv er med å forsinke utsendelser av slike produkter da ressurser må brukes på 2-tette-i-badehette svar hele dagen istedet for å håndtere bestillingene.

 

Jeg har jobbet med kundeservice og salg av mobile enheter. Jeg kjenner SE, Nokia og Htc godt fra innsiden. Det er ikke slik at en detaljist sender en ordre til f.eks Htc og deretter må jobbe 24/7 med alt tilgjengelig personell helt frem til varene er på eget lager. Det er mer slik at man sender en ordre og så er det bare å vente..... Nesten som å fiske. Etter at ordren er plassert kreves det lite og ingen ting arbeid fra detaljisten. Varene kommer når de kommer. Det eneste man bør følge med er når leverandøren oppdaterer ordrestatusen. Da er det god kundeservice å melde fra til kunden om dette.

 

Når det gjelder kunder som ringer til leverandøren sin og maser flere ganger om når varen kommer så er det veldig upopulært. Spesielt når leverandøren har satt en dato og denne ikke er overskredet ennå. Hvis man tror at ordremottak hos netcom eller moobi består av flere tusen mennesker som aldri snakker sammen så tar man kraftig feil. De er forholdsvis få og snakker sammen hele dagen. Ja de sitter faktisk i åpent kontorlandskap.

 

FØLG MED NÅ, DETTE ER VIKTIG:Når Ole Olsen ringer for 3 gangen for å mase om når han får mobilen sin så har han sannsynligvis blitt et samtaleevne. Et samtaleevne som gjerne går under tilnavnet "jævla maskuken" eller noe lignende. For en selger med herredømme over et ordresystem er det da veldig lett å merke ordrelinjen med navnet til jævla maskuk Ole Olsen og trykke "ctrl" + "pil ned" til han havner akkurat utenfor range av batch 1.

 

Så kan man heller ringe Hans Hansen (som ikke har maset) og si at "Hei, gode nyheter. Du får en telefon av batch 1 likevel." Resultat: en litt misfornøyd jævla maskuk og en svært fornøyd tålmodig god kunde.

 

Kjenner jeg mine gamle kollegaer rett så har vi sikkert et minst et par mulige nedrykkskandidater her allerede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden ingen av dere tydeligvis har jobbet med kundeservice så skal man ikke utelukke at det evige gnålet til hver eneste operatør, grossist osv er med å forsinke utsendelser av slike produkter da ressurser må brukes på 2-tette-i-badehette svar hele dagen istedet for å håndtere bestillingene.

 

Kundeservicen til en bedrift driver ikke med vareutsending og lignende, så den påstanden er nok ikke korrekt.

 

Den er i beste fall bare tøv.

Lenke til kommentar

Hvis den ser slik ut så trykker jeg på den et par dager og sender den i retur.

 

Det er en millimeter med lys-åpning...sjansen for at du leverer den tilbake eller bryr deg nevneverdig om nettopp det er jo minimal.

 

Men hva vet jeg, det er jo mulig du er mer interessert i baksiden av telefonen enn den andre siden du egentlig bruker.

Lenke til kommentar

Hvis den ser slik ut så trykker jeg på den et par dager og sender den i retur.

 

Det er en millimeter med lys-åpning...sjansen for at du leverer den tilbake eller bryr deg nevneverdig om nettopp det er jo minimal.

 

Men hva vet jeg, det er jo mulig du er mer interessert i baksiden av telefonen enn den andre siden du egentlig bruker.

 

Lysåpningen plager meg ikke men min livsstil innbefatter nedbør, sjø og vann. Jeg vil nødig ha en mobil med bakdøra på gløtt av den enkle grunn.

Lenke til kommentar

Lysåpningen plager meg ikke men min livsstil innbefatter nedbør, sjø og vann. Jeg vil nødig ha en mobil med bakdøra på gløtt av den enkle grunn.

 

Da bør du vel strengt tatt vurderer en annen type mobiltelefon? Smarttelefoner med touchscreen og følsom elektronikk er vel ikke så veldig glade i nettopp nedbør, sjø og vann...?

Lenke til kommentar

Lysåpningen plager meg ikke men min livsstil innbefatter nedbør, sjø og vann. Jeg vil nødig ha en mobil med bakdøra på gløtt av den enkle grunn.

 

Da bør du vel strengt tatt vurderer en annen type mobiltelefon? Smarttelefoner med touchscreen og følsom elektronikk er vel ikke så veldig glade i nettopp nedbør, sjø og vann...?

 

Jeg skal ikke dykke med den. Men den må tåle litt fuktighet. Jeg har selvsagt en vanntett pose som jeg oppbevarer den i når det trengs men man må kunne besvare en samtale på sjøen at den renner full av vann på innsiden. Når det er en åpning på baksiden som sender fuktighet rett inn i elektronikken så er det helt klart ikke bra. Mener du at det er greit med den sprekken?

 

Hva touchscreen har med saken å gjøre skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Lysåpningen plager meg ikke men min livsstil innbefatter nedbør, sjø og vann. Jeg vil nødig ha en mobil med bakdøra på gløtt av den enkle grunn.

 

Da bør du vel strengt tatt vurderer en annen type mobiltelefon? Smarttelefoner med touchscreen og følsom elektronikk er vel ikke så veldig glade i nettopp nedbør, sjø og vann...?

 

Jeg skal ikke dykke med den. Men den må tåle litt fuktighet. Jeg har selvsagt en vanntett pose som jeg oppbevarer den i når det trengs men man må kunne besvare en samtale på sjøen at den renner full av vann på innsiden. Når det er en åpning på baksiden som sender fuktighet rett inn i elektronikken så er det helt klart ikke bra. Mener du at det er greit med den sprekken?

 

Hva touchscreen har med saken å gjøre skjønner jeg ikke.

 

Poenget her er vel at smarttelefoner ikke er hermetisk lukkede selv om de ikke har synlige åpninger. Er det fuktighet inni den vanntette posen din vil de fleste telefoner slite, synlig åpning eller ikke. Er det ikke fuktighet der, er alle telefoner trygge, synlig åpning eller ikke. Hvis skjermen på en touchtelefon konker ut kan du ikke bruke den, i motsetning til en telefon med knapper, som du til nød kan få ringt ut med selv om skjermen ikke funker.

Lenke til kommentar

Lysåpningen plager meg ikke men min livsstil innbefatter nedbør, sjø og vann. Jeg vil nødig ha en mobil med bakdøra på gløtt av den enkle grunn.

 

Da bør du vel strengt tatt vurderer en annen type mobiltelefon? Smarttelefoner med touchscreen og følsom elektronikk er vel ikke så veldig glade i nettopp nedbør, sjø og vann...?

 

Jeg skal ikke dykke med den. Men den må tåle litt fuktighet. Jeg har selvsagt en vanntett pose som jeg oppbevarer den i når det trengs men man må kunne besvare en samtale på sjøen at den renner full av vann på innsiden. Når det er en åpning på baksiden som sender fuktighet rett inn i elektronikken så er det helt klart ikke bra. Mener du at det er greit med den sprekken?

 

Hva touchscreen har med saken å gjøre skjønner jeg ikke.

 

Poenget her er vel at smarttelefoner ikke er hermetisk lukkede selv om de ikke har synlige åpninger. Er det fuktighet inni den vanntette posen din vil de fleste telefoner slite, synlig åpning eller ikke. Er det ikke fuktighet der, er alle telefoner trygge, synlig åpning eller ikke. Hvis skjermen på en touchtelefon konker ut kan du ikke bruke den, i motsetning til en telefon med knapper, som du til nød kan få ringt ut med selv om skjermen ikke funker.

 

Jeg er ikke 4 år. Jeg har eid flere titalls mobiltelefoner. Jeg er fint i stand til å vurdere hvilken telefon jeg har behov for. Poenget er at en telefon med bakdøra på gløtt ikke tåler direkte vannsprut men det gjør en som ikke har bakdøra på gløtt. Dessuten så skal den ikke ha bakdøra på gløtt. Det er en feilproduksjon.

 

I 90% av tiden bruker jeg mobilen innendørs. Resten er jeg ute. Jeg har eid diamond, hero, iPhone 3gs, iPhone 4, Leo og nå desire. Ingen har bakdøra åpen og ingen har hatt fuktproblemer i mitt eie.

 

Ja selvsagt er posen tørr inni. Men man må ta ut telefonen hvis man skal ringe.

 

Hvorfor skulle skjermen konke ut? Dessuten så har man ikke mobil med seg til havs som sikkerhetsutstyr. Utstyr for å tilkalle hjelp har alle ansvarlige sjøfolk med seg og det er ikke en mobiltelefon.

 

Poenget er at jeg selvsagt skal ha en telefon der man ikke ser rett hjem til elektronikken på grunn av en produksjonsfeil. Hvis mobilen skal ligge på et skrivebord så spiller det ingen rolle men hvis man skal bruke den ute så skal selvsagt dekslet bak slutte skikkelig til. Slik at det tåler MYE mer vann enn om det ikke var der. Er det vanskelig å forstå eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er ikke 4 år. Jeg har eid flere titalls mobiltelefoner.

 

Har du mensen eller? :tease:

 

Ingen telefoner tåler mye direkte vannsprut. Med unntak av modeller som Nokia 5200 eller hva den heter, som er spesielt sikret mot vann. Men den er ikkje vanntett den heller.

 

Men naturligvis, slike åpninger vi ser på disse bildene er ikkje greit...

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...