Gå til innhold

PL: 19.09.2010 - Man. United - Liverpool - Kamptråd


Hewitt

  

102 stemmer

  1. 1. Hvordan ender kampen?

    • Manchester United-seier
      64
    • Uavgjort
      13
    • Liverpool-seier
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strålende post Hewitt. Når du forholder deg objektiv (sjeldent - ikke at jeg noe bedre dog) er dine skriverier en fryd for øyet, intet mindre. Kudos for et godt stykke arbeid!

 

Ser ingenting du mangler heller, men om posten skulle vært 10'ern måtte du hatt med litt mer om klubbenes historie. Selve rivaliseringen tok seg ikke opp før på 60-tallet så kanskje det er unødvendig å gå dypere i materien, men det er verdt å nevne at begge klubber har historie som strekker seg langt tilbake fra den tid også.

 

_39666267_sir_matt_238.jpg

 

 

shankly011006_228x312.jpg

 

Sir Matt Busby øverst, Shanks under. Akkurat slik det skal være.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rmqbKBl22CA

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantastisk førstepost, Hewitt. Rett og slett. :w00t:

 

Når det gjelder laget, håper jeg vi stiller med samme lag som knuste WH sist. Kampen blir intens. Liverpool har ikke fått drømmestarten (kun 4 av 9 mulige poeng), mens United må vinne for å ikke falle ytterligere bak Chelsea. Tipper på en jevn og spennende kamp, Owen scorer det avgjørende 2-1 målet på overtid. Mark my words.

 

VDS

O’Shea – Vidic – Evans – Evra

Nani – Scholes – Fletcher – Giggs

Berbatov - Rooney

Lenke til kommentar

Wtf, Game SKRYTER av Hewitt??? :ohmy:

 

Veldig bra førstepost, det skal sies Hewitt! Gruer meg som et helvete til denne kampen. Alt tilsier at United tar dette lett, men som vi veit lever disse oppgjørene sitt eget liv og er omtrent uavhengig av formen til laget, så jeg har mine håp selv om de er minimale.

 

Edit: Enig i laget til Hewitt, bare med Babel inn. Som jeg har sagt i andre tråder synes jeg Jova har vært søppel til nå i år, og synes ikke United-kampen er den beste å bruke han i mtp formen hans. Med mindre han scorer 40 mål i landskampene. Da kan han kanskje få lov til å spille. :)

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Keep youre friends close and youre enemies closer, Erlend.

 

Håper på følgende lag dersom gutta kommer seg gjennom landskampene uten skader.

 

Edwin

Brown-Vidic-Rio-Evra

Nani-Scholes-Fletcher-Carrick-Giggs

Rooney

 

Syntes vi skal pakke igjen midten, selv om det helt sikkert ikke er nødvendig med fem sentrale mot Liverpool sin svake midtbane. Men med 4.5.1 kan vi trykke LFC ned i egen boks med lavere risiko for kontring gjennom midten, sameledes som energien til Giggs og Nani vil være nok firepower til å gi Rooney assistansen han trenger. Dersom det ikke går seg til kan vi hive ut en av gutta sentralt og bruke Berbatov som playmaker bak Rooney.

 

Anderson, Valencia, Berbatov, Hernandez, Owen mfl på benken for meg. Her er det nok av typer å sette innpå om ting ikke går etter planen. Liverpool har to farlige spillere i totalen og det er naturligvis Torres og Gerrard. Fletcher kan plukke ut capt. Dive og Evans kan få putte Torres i baklomma, verre er det ikke. Skal ikke være spesielt vanskelig å nøytralisere to-mannslaget og klok av erfaring kommer vi ikke til å undervurdere mersysideklubben igjen.

 

2-0 H

Endret av Goldwing MacLeach
Lenke til kommentar

Helten™ tar seg tid til et fint intervju.

 

Flere journalister og andre velinformerte kilder har påstått at Fernando Torres kommer til å forlate Liverpool dersom nye eiere ikke snart kommer på plass. Angriperen trives godt i både klubben og i byen, og vil helst spille sin fotball på Merseyside - men på grunn av klubbens finansielle situasjon har man nå havnet et stykke bak sine konkurrenter, og uten investeringer i spillerstallen vil det ikke være realistisk å kjempe med lagene i toppen om tittelen.

 

I et intervju med den spanske radiostasjonen Cadena Cope forteller han at det er veldig viktig at klubben snart får nye eiere på plass.

 

- Det er veldig viktig at nye eiere kommer inn, slik at vi igjen kan være med å utfordre. Vi er ikke så langt bak, sier spissen i dag.

 

- Vi hadde en skrekkelig sesong i fjor, men året før var vi kun fire poeng bak Manchester United. Forhåpentligvis kan vi finne noen som kjøper klubben, og gjør Liverpool i stand til å kjempe med Chelsea og United finansielt.

 

- Vi får se hva vi kan få til denne sesongen. Liverpool beholdt Steven Gerrard, noe som er svært viktig. Det er en lite beleilig situasjon, ettersom vi ikke spiller i Champions League - men det er fremdeles den største klubben i England, og å få spille på Anfield hver uke er et privilegium.

 

- Det er slik jeg ser det. Jeg liker å sette meg mål, og å få Liverpool tilbake hvor de fortjener å være er en flott målsetning.

 

- Det vil alltid være komplisert når du starter med en ny manager og nye spillere, men vi får se hva vi kan oppnå.

 

Torres forteller også at Liverpool fikk inn bud på han i sommer.

 

- Klubben mottok bud, og bestemte seg for å avslå dem, og der ender det. Alle trodde at jeg kom til å reise under VM, men det var ingenting i det. Jeg sa at min fremtid var i Liverpool den dagen jeg returnerte, og jeg har kontrakt til 2013.

 

- I år er målsetningen vår å være blant topp fire. Jeg og alle lagkameratene mine ønsker å forbedre oss og vinne titler, og for det er det avgjørende å få inn nye eiere, avslutter Torres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Venta vel bare på det, ja. Var akkurat det samme sist. :D Det kommer vel an på hvordan man skal se det, totalt bokstavelig eller som en subjektiv mening, eller kanskje historisk sett? I så fall har han jo noe for seg.

 

Men han har et poeng. Noe må skje i klubben nå hvis vi skal kunne begynne å klatre oppover igjen. Jeg håper noe er på plass til neste overgangsvindu i det minste, med tanke på at RBS sannsynligvis overtar klubben om ingenting har skjedd om en måned.

Lenke til kommentar

Venta vel bare på det, ja. Var akkurat det samme sist. :D Det kommer vel an på hvordan man skal se det, totalt bokstavelig eller som en subjektiv mening, eller kanskje historisk sett? I så fall har han jo noe for seg.

 

 

Totalt bokstavelig er selvsagt helt feil.

Rent subjektiv kan han jo selvsagt mene det, men det hadde vært interessant å lese begrunnelsen.

Historisk sett er det også feil.

 

Og ellers synes jeg det er viktig å bite på slike, vi kan ikke la uskyldig forbipasserende sitte igjen med et inntrykk at det faktisk var et snev av sannhet i utspillet!

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Dersom du mener "bokstavelig" som i størst i sportslige prestasjoner og utenomsportslige verdier akkurat nå, så ja, det er vi ikke. Men du må mer enn gjerne "enlighten" meg på hvorfor det ikke stemmer historisk sett.

 

Nå orker ikke jeg å skrive en lengre avhandling som bl.a du og Game, men jeg kan da skrive litt.

 

Hvorfor skal egentlig Liverpool være størst historisk?

1. Fordi Liverpool hadde en storhetsperiode i "historien" og ikke i den viktigste epoken, nemlig nåtid? Greit nok, dere var gode før, men ikke i dag.

2.Fordi noe stort, flott(eller fælt) og spesielt har skjedd med dere i historien? Newsflash, det har skjedd flere.

3.Fordi klubben Liverpool har eksistert og vært med i toppen så lenge? Everton har vært lengre i toppdivisjonen enn Liverpool.

4. Eller skal Liverpool kanskje være størst fordi Liverpool har så flott sang? Newsflash, hvis man sammenligner Celtics med Liverpools fans under fremførelse av den sangen, blir det som å sammenligne en Metallica-konsert med et Youtube-klipp av Justin Bieber.

 

Jeg personlig ser ingen grunn til at dere skal være historisk størst. Okay, dere har vunnet ligacupen flest ganger (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Football_League_Cup_winners), den skal dere ha. Antall seire i toppserien deler Liverpool som kjent med Manchester United.

 

Ble litt rotete det her, vanskelig å skrive ordentlig når man sitter og driter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Barcelona melder om en overgangssum på £19.8M for Mascherano. Det var i det minste ikke så ille pris for vår del.

 

Jeg kan være enig i at dette er en dødfødt diskusjon, men kommenterer likevel punktene dine.

 

Hvorfor skal egentlig Liverpool være størst historisk?

Reverse: Hvorfor skal de ikke være størst?

 

1. Fordi Liverpool hadde en storhetsperiode i "historien" og ikke i den viktigste epoken, nemlig nåtid? Greit nok, dere var gode før, men ikke i dag.

I dag er selvsagt nåtiden det viktigste, men i dagens fotball blir historie mer og mer viktig. Men når vi tenker i et historisk perspektiv, som var det vi diskuterte, ja da tenker vi i et historisk perspektiv. Altså hele historien tilbake i tid, uten å vektlegge noen epoker eller tider mer enn andre, men se på helheten.

 

2.Fordi noe stort, flott(eller fælt) og spesielt har skjedd med dere i historien? Newsflash, det har skjedd flere.

Ser ikke hvordan det har noe med saken å gjøre. Store eller mindre store ting skjer selvsagt med alle klubber.

 

3.Fordi klubben Liverpool har eksistert og vært med i toppen så lenge? Everton har vært lengre i toppdivisjonen enn Liverpool.

Å ha eksistert lenge og vært med i toppdivisjonen lenge er for så vidt viktig for historiens del, men det alene gjør ikke en klubb til landets største etter min mening.

 

4. Eller skal Liverpool kanskje være størst fordi Liverpool har så flott sang? Newsflash, hvis man sammenligner Celtics med Liverpools fans under fremførelse av den sangen, blir det som å sammenligne en Metallica-konsert med et Youtube-klipp av Justin Bieber.

Sang har da ingenting med dette å gjøre, men det er jo litt herlig å se hvor bitre motstandere er på en av de flotteste tradisjonene i fotballen. :)

 

Jeg personlig ser ingen grunn til at dere skal være historisk størst. Okay, dere har vunnet ligacupen flest ganger (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Football_League_Cup_winners), den skal dere ha. Antall seire i toppserien deler Liverpool som kjent med Manchester United.

Det stemmer. Nå er vi ved det jeg mener har mest å si når man skal dømme hvilket lag som er størst. Det er jo definitivt Man Utd og Liverpool som er de to største i engelsk fotballhistorie, og de har like mange totale trofeer, og like mange ligatitler. Man Utd har noen flere FA Cup-trofeer, mens Liverpool som du nevner har flere League Cup-trofeer. Samtidig har Liverpool en mye bedre score i Europa enn Man Utd, med 2 flere Europacup-trofeer og 3-0 i UEFA Cup. Videre er det noen mindre betydelige titler fordelt jevnt mellom begge lag. I og med at jeg ser på stor suksess i Europa som veldig viktig når man skal dømme et lag for å være det historisk største, tør jeg påstå at jeg mener Liverpool hvert fall ikke ligger bak Man Utd.

 

Mine meninger hvert fall. Som kom ut av et bittelite Torres-sitat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke for å prøve å tone ned forventningene, men jeg har liten tro på seier på Old Trafford på dette tidspunktet. Mye skal klaffe i så fall, og det har vi ikke sett noe til så langt i sesongen. Riktignok er ikke form så viktig i slike oppgjør, men tror hverken formen eller laget er godt nok til å vinne på Old Trafford for øyeblikket. Jeg tror vi hadde slått dere nå på Anfield, men på bortebane blir det enormt tøft. Tror på uavgjort eller ettmålsseier til Man Utd, men gleder meg likevel til kampen og jeg vet at laget vårt er godt nok til å vinne mot hvem som helst så håpet er der. Men jeg ville ikke satset store summer, akkurat.

 

Imens kan vi mimre om den nydelige 4-1-kampen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IGAusKj8FPI

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...