Gå til innhold

PL: 19.09.2010 - Man. United - Liverpool - Kamptråd


Hewitt

  

102 stemmer

  1. 1. Hvordan ender kampen?

    • Manchester United-seier
      64
    • Uavgjort
      13
    • Liverpool-seier
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er storhet måten Paisly herjet både i liga og Europa! Mye takket være Shankly selvsagt.

Men det å forvalte suksess er noe av det vanskeligeste en kan gjøre, ivertfall når man bytter manager.

Paisly svarte med 21 trofeer på ni år. Bla, 6 ligatittler, 3 "CL", 1 UEFA cup og 3 liga cuper.

Liverpools mestvinnende spiller Phill Neil har vell 8 ligatittler og 4 "CL", dette med 2 forskjellige managere(hvor den ene var Fagan), det hele i løpet av 11 sessonger. (han spilte forøvrig 365 kamper på rad, take a bow son, kuyt, gå og legg deg :p)

Det hele forsatte med Daglish, nok en ny manager som forsatte suksessen, helt til Hillsborough.

 

 

Du må gjerne argumentere om hvorfor du synes United er størst Game, men det nytter ikke å rakke ned på hva vi har klart, for du kan ikke frata oss noe.

Gleder meg til å se om dere klarer å forvalte suksess når Ferguson gir seg.

 

Ps. Mistenker Unitedsupportere for å neglisjere UEFA cupene våre, siden de aldri har vunnet den selv. Ikke det at jeg setter det spesielt høyt. Nå det er sagt, så er somregel vinneren av UEFA cupen et godt lag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

skrev masse vrøvl....

 

Kan si hva du vil om deg, men du skriver ihvertfall EKSTREMT partisk.

 

Du fremhever kun de aspektene ved fotballhistorien som fremhever United.

 

Klarer å fremheve United kontra Liverpool som et større lag i europeiske titler. Men hvem har vunnet flest gjeve trofeer i Europa?

 

Alt der faller alt du skriver sammen som det tynne korthuset det er. Meget tynn suppe skrevet av en som er meget trangsynt.

 

Forslag. Hva med at du, eller noen annen forsåvidt, skriver litt om de aspektene ved fotballhistorien som fremhever Liverpool. Så kan vi sammenligne de omtalte suppene siden, for å se hvilken som er tynnest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg rakker ikke ned på Liverpool guttorm og jeg fratar dere ingenting, jeg påpeker bare at United er den største klubben i england - også historisk.

 

Du skriver at vi neglisjerer UEFA cupen for å fremme egen sak. Vel, hva er størst: Å kjempe hvert bidige år (stort sett alltid avansement) i CL, eller i blant å vinne UEFA cupen mot Stabæk og 1860 Munchen, fordi man a) Ikke var gode nok i ligaen til komme til EC eller b) røyk ut i gruppespillet. Det kan sammenlignes med årets situsjon. Hva er den største bragden, å komme til semifinalene i CL å møte jevnbyrdig motstand eller å slå Alves i en turnering folk flest knapt følger med på? Bare en stor CL-kveld overgår UEFA cupen imo.

 

Edit: Hyrlen, flytt "diskusjonen" til kamptråden, eller få Latias til å gjøre det.

Endret av Goldwing
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oh here we go again…

 

Skal dere aldri slutte med denne latterlige diskusjonen om hvem som er størst, eller hvem som er mest populær? Hva er poenget? Spiller det egentlig noen rolle? Hvorfor ble dere supportere av Liverpool eller Manchester United? Fordi dere oppfattet klubben som den mest populære / største?

 

Om det så hadde kommet en offisiell oversikt (eller noe slik) som skal bevise at Liverpool er det minst populære laget i verden, hva så? Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Liverpool er laget i mitt hjerte uansett hva andre måtte mene. Jeg trodde dere andre også hadde det samme forholdet til deres lag, og ikke at dere blir styrt av hvem som er mest populær eller størst. Noen ganger begynner jeg virkelig å tvile.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ventet på den moralske vinneren. Den skinnende ridder som kommer inn å forteller oss andre hvordan en ekte supporter tenker og føler! Ja, selvsagt ble vi andre utelukkende supportere av laget vi trodde var størst, alt annet er betydningsløst for vår del. :roll: Slike finner man alltid i en Liverpool tråd, bastards!

 

Det er en helt vanlig diskusjon/krangel og alle med en viss grunnlegende interesse/kunnskap om klubben sin har hatt den. Vi kan jo snu på flisa å påstå at du ikke er lidenskapelig nok til å bry deg. Oisann, visste ikke at folk var forskjellig! Da lærte vi noe nytt i dag også. Tror alle er lei av denne diskusjonen og syntes den er kjedelig, men man bare kan ikke la enkelte her får spre usannheter uten å sette skapet på plass, som String så pent forklarte tidligere. Det kalles dessuten å vispe opp stemningen før den innbyrdes matchen, men hey, hva vet du om denslags? Du er jo carefree og har klubben i ditt hjerte osv osv. softy.

 

kloffsk: Likevel så leser du her hver dag. Det er trist det.

Endret av Goldwing MacLeach
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg rakker ikke ned på Liverpool guttorm og jeg fratar dere ingenting, jeg påpeker bare at United er den største klubben i england - også historisk.

 

Du skriver at vi neglisjerer UEFA cupen for å fremme egen sak. Vel, hva er størst: Å kjempe hver bidige år (stort sett alltid avansement) i CL, eller i blant å vinne UEFA cupen mot Stabæk og 1860 Munchen, fordi man a) Ikke var gode nok i ligaen til komme til EC eller b) røyk ut i gruppespillet. Det kan sammenlignes med årets situsjon. Hva er den største bragden, å komme til semifinalene i CL å møte jevnbyrdig motstand eller å slå Alves i en turnering folk flest knapt følger med på? Bare en stor CL-kveld overgår UEFA cupen imo.

 

Du hevder ivertfall det.

 

Jeg skriver jeg mistenker dere for å gjøre det. Og du tar ikke poenget. Dersom dere hadde hatt 3-4 UEFA cup seiere i lommen, hadde dette neppe gått upåaktet hen i diskusjonen.

Dersom man skal regne slik kan man jo se på hvor mange CL finaler vi har vert i, så blekner dere enda mer. Dog har dere sterke FA cup resultater, 18 finaler tror jeg det er, og da 11 seiere.

Lenke til kommentar

Jeg har lest murveggen din, Game, og det er for all del greit argumentert i forhold til andre, men som andre sa så er du ekstremt partisk og legger kun vekt på det som er i Man Utds fordel. Liverpool har en skinnende og gullende fin historie du knapt nok nevner når du prøver å argumentere, med mange oppturer og enorme prestasjoner, og noen nedturer, som er mer enn sammenlignbar med Man Utds historie, som jeg for all del skal innrømme er bra. Men når du så legger deg på et utrolig lavt nivå for å prøve å vinne diskusjonen, ved å stigmatisere supportere som "murderes" og gjøre en dag som fortsatt sørges over av klubben og supportere hvert år, så taper du bare, uansett hva du kommer opp med, og du mister hvert fall meg i diskusjonen for så lavt gidder jeg ikke gå. Heysel er en tragedie som ingen vil verken huske eller glemme, men det er likefullt en sørgelig, men viktig, dag i vår historie også. Og det er en tullemyte at Liverpools fans kan bebreides 100% i den saken, men det er en annen sak.

 

Lykke til med å overbevise Liverpool-supportere om at dere har så mye flottere historie enn oss, men for sakens skyld; ikke gå ned dit igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har lest murveggen din, Game, og det er for all del greit argumentert i forhold til andre, men som andre sa så er du ekstremt partisk og legger kun vekt på det som er i Man Utds fordel. Liverpool har en skinnende og gullende fin historie du knapt nok nevner når du prøver å argumentere, med mange oppturer og enorme prestasjoner, og noen nedturer, som er mer enn sammenlignbar med Man Utds historie, som jeg for all del skal innrømme er bra. Men når du så legger deg på et utrolig lavt nivå for å prøve å vinne diskusjonen, ved å stigmatisere supportere som "murderes" og gjøre en dag som fortsatt sørges over av klubben og supportere hvert år, så taper du bare, uansett hva du kommer opp med, og du mister hvert fall meg i diskusjonen for så lavt gidder jeg ikke gå. Heysel er en tragedie som ingen vil verken huske eller glemme, men det er likefullt en sørgelig, men viktig, dag i vår historie også. Og det er en tullemyte at Liverpools fans kan bebreides 100% i den saken, men det er en annen sak.

 

Lykke til med å overbevise Liverpool-supportere om at dere har så mye flottere historie enn oss, men for sakens skyld; ikke gå ned dit igjen.

Hvorfor skal Game argumentere for deres side av saken, det er vel strengt tatt deres jobb? Han gir ingen utttrykk for at han er objektiv i denne saken. Om du vil ha et balansert og nyansert bilde av saken tror jeg du bør går andre steder etter kilder.

 

Nå skal jeg ikke leke med ilden, men stemplet "murderers" er det vel ikke akkurat Game som putter på dere. Dette har fulgt dere lenge. At det i England ikke blir trekt frem så mye er grunnet at ulykken satt hele den Engelske fotballkulturen i vanry. Det er en skamplett, ikke bare for Liverpool, men hele landet. At Heysel minnes noe særlig er jeg ikke enig i, det nevnes knapt blant fans og fansider på nettet i motsetning til Hillsborough.

 

Anyways, jeg kan si mitt. Busby Babes alene er nok til at United for alltid vil ha den rikeste historien, og den folk vil minnes. Å som Game sier, United har vært og vil alltid være den mest glamorøse klubben i England. Det ser man bare på billettsalg, når United gjester andre lags stadion da er det med unntak av noen derby's den kampen som klart selger best på de gitte stadioner. Slik har det stort sett alltid vært grunnet mediadekning og stjernefaktoren som alltid har fulgt United. For ikke å glemme tilreisende bortesupportere til Old Trafford.

 

@Guttorm.

Uefa-cupen/Europaligaen er bare søppel. Ikke prøv å forhøy det til noe annet en kamptrening og en bonus på lik linje med ligacupen. INGEN store lag har noen gang sett på det som noe annet enn en trøstepremie. Det hadde selvfølgelig blitt nevnt, men det hadde likevel ikke vært noe vekt bak det.

 

@Game, Latias kom meg i forkjøpet.

Endret av Hyrlen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Guttorm.

Uefa-cupen/Europaligaen er bare søppel. Ikke prøv å forhøy det til noe annet en kamptrening og en bonus på lik linje med ligacupen. INGEN store lag har noen gang sett på det som noe annet enn en trøstepremie. Det hadde selvfølgelig blitt nevnt, men det hadde likevel ikke vært noe vekt bak det.

 

Vi ser jo helt klart hvor stort EL er på Liverpools supportere som helst vil ryke ut istedet for å gå videre i cupen....

Lenke til kommentar

Alltid spennende med dette oppgjøret, det er en veldig vanskelig kamp for Liverpool ja men vi kan ikke gjøre annet enn å håpe. Her trenger vi spillerene i form og ting må klaffe. Laguttaket må også være riktig, tror ikke en Agger på venstreback holder mål her. Aurelio eller den nyinnkjøpte Konchesky må nok trø til her.

Lenke til kommentar

@Jotun og Hyrlen, ta dere en bolle, ta 2 og les hva jeg skriver med det samme. Jeg driver ikke med noen glorifisering av UEFA cupen her. Dog er det et faktum at man må igjennom en haug med kamper for å vinne den, deriblandt gruppespill. Det kan være vanskelig å møte lag rundt i forskjellige Europeiske gryter, å sammenligene UEFA cupen og Ligacupen faller på sin egen urimelighet.

 

@Game, som du skriver, Fulham var i finalen i fjor, Fulham liksom!!!!

Og hvilket fantastisk storlag er det som har slitt stort mot Fulham de senere år?

Rart det, når de er så elendige og spiller finaler i mikkemus cuper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...