Gå til innhold

PL: 19.09.2010 - Man. United - Liverpool - Kamptråd


Hewitt

  

102 stemmer

  1. 1. Hvordan ender kampen?

    • Manchester United-seier
      64
    • Uavgjort
      13
    • Liverpool-seier
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke leke med ilden, men stemplet "murderers" er det vel ikke akkurat Game som putter på dere. Dette har fulgt dere lenge. At det i England ikke blir trekt frem så mye er grunnet at ulykken satt hele den Engelske fotballkulturen i vanry. Det er en skamplett, ikke bare for Liverpool, men hele landet. At Heysel minnes noe særlig er jeg ikke enig i, det nevnes knapt blant fans og fansider på nettet i motsetning til Hillsborough.

 

Men det var han som trakk det fram, og det er han som forsetter å dra det fram, til tross for at vi har diskutert uendelig mange ganger hvor low life det er.

 

Det er helt korrekt at noen av Liverpool supporterene ble dømt for manslaughter, til tross for at halvparten av grunnlaget/beviser for dom ble forkastet. Det var i alt 27 arresterte, hvor 14 ble dømt.

Jeg kjenner ikke detaljene i dette, det er mulig det var noen korrekte dommer, men verden har sett mange eksempler på grove feil i justisen.

Var det Liverpool sin feil at kampen ble spilt på et falleferdig stadion?

Var det Liverpool sin feil at muren raste? Direkte eller indirekte, men den muren skulle aldri vert slik.

Var det Liverpool sin feil at Juventus fansen tirret Liverpool supporterene i timesvis med kasting av stein og andre gjenstander? Selv en barnekjær familefar kunne klikket her, det er jeg sikker på.

Var det Liverpool sin feil at Sikkerheten på stadion ikke var god nok?

Ingenting er rett fram i denne saken, slik dere liker å fremstille det.

 

Samme hvor en snur og vender på ting vil Heysel være vår største skamplett, og jeg føler med dem som mistet sine kjære. Akkurat som jeg føler med dem som mistet sine på Hillsborough eller i Munchen.

Men å ta alle Liverpool supportere under en kam og kalle oss murderers er lowlife, for det er det han i realiteten gjør. Dette har Game fått klar beskjed om før, og han vet det godt.

 

Jeg har ofte tenkt på å gå dypt i materien i denne saken, Min lenkeUansett dere kan gå inn her og lese litt om hvorfor det faktisk gikk som det gikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting er rett fram i denne saken, slik dere liker å fremstille det.

jeg har ikke fremstilt det på noen måte. Jeg har kun sagt at dette er feid under teppet i England med tiden. Det jeg mener etter å ha lest vitnebeskrivelser o.l fra den saken velger jeg ikke å ytre, for det gjelder ikke for den jevne Liverpool-supporter lenger. Men drit som dette vil henge med Liverpool FC til evig tid, sammen med murderers stemplet for fansen. Det er ikke low life, at dere ikke liker det for så være, men det er en del av deres historie like mye og lite som CL-titlene og Benitez Facts-tale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkuratt, det gjelder ikke den jevne Liverpool supporter, akkurat som den jevne Liverpool supporter ikke disser Munchen, så get a grip. Les kommentarene under Shanks speaks about Busby, kansje vi kan lære noe?

Det er en del av vår histore, men 99,99% av verdens Liverpool fans hadde nada med dette og gjøre, så langt jeg har sett er vi alle leie oss for det som hendte på Heysel.

 

Forøvrig oppfordre å lese linken jeg la til grundig, der det bekrives bla hvordan Leeds startet Englands vanry i Europa, men på grunn av denne tragiske kampen fikk Liverpool alt skylden.

Samtidig ble Liverpool supporterene angrepet av Roma supportere tidligere, som ikke akkurat bidrar når Juventus igjenn fucker opp. Hvordan Arsenal slaktet stadion etter en tidligere kamp, og hvor Liverpool insiterte på å flytte kampen til et annet stadion, men fikk blankt avslag.

Desverre er skaden skjedd, og sårene vil aldri helt gro. Vi skal da heller ikke glemme.

 

 

Når det gjelder Facts, se hva Shankly sier tidlig i Busby videoen. Kansje facts blir facts da? Når han prater varmt om Busby?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

John Smith og LFC skyldte på Chelsea og det tok klubben, hva var det, 20år før de påtok seg ansvar. Det er aldri Liverpools skyld, neida, det var den verste sort av justismord. Man kan jo lure på hvorfor det nettopp var deres klubb som var innblandet i det som var av tribuneulykker på den tiden. Som konsekvens av Heysel mistet engelske klubber (inkludert Man United) fem år i Europa og som følge av Hillsborough ble ståtribuner forbudt, noe som ikke bare kostet klubber enormt med penger, men også tok vekk mye av stemninga på stadion. Edit: Ikke at Hillsborugh var LFC sin skyld, men still.

Endret av Goldwing MacLeach
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er av og til litt håpløs å diskutere med. Du trekker ting litt fra løse luften :)

 

Diskusjonen gjaldt i første omgang Liverpools historie kontra United sin. Derfor ble det tatt opp. Ingen hevder at du og dere ikke er lei dere. Ingen roper Murderers i hytt og pine, det ble nevnt i sammenheng med at historien deres ble tatt opp, berettiget. Så sier du deg enig med meg, men følger opp med "get a grip"? Det er ikke noe særlig. At 99% ikke var på Heysel hjelper fint lite, siden det faktisk var LFC-supportere som var der. Akkurat som at det var en promille av Liverpool supporterene som sang YNWA på 0-3 i Istanbul, det henger fortsatt med og farger folks syn på dere.

 

Unnskyldninger for Heysel er forresten helt fåfengt, siden det ikke fins noen. Det fins heller ikke en omstendighet som formilder noe imo.

 

Men blabla, poenget mitt, og mitt eneste poeng er at det er en del av deres historie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

blabla

 

Game sa Murderers ikke var helt uberettiget, det er uberettiget til meg som Liverpool supporter, jeg er ikke morder. Akkurat som jeg tar sterk avstand fra div Munchen synging.

Get a grip henviser selvsagt til at jeg ber dere slutte med Murdereres pratet, prøv å se sammenhengen i diksusjonen.

 

Jeg har akkurat ramset opp mange ting som gjør Hysel en meget kontroversiell sak, om du ser det formildene eller ikke driter jeg i, men det hadde vert fint om du kunne sett objektivt på det.

 

Selvsagt er det en del av vår historie.

 

@Game, håpløs argumentering.

Noen har vert veldig i mot å miste ståplassene, det er greit nok. Spørs om disse ikke hadde forsvunnet uannsett.

Det var en sikkerhetsforbedring at stadionene ble bygd opp, samtidig roa det kansje Engelskmenn litt generelt sett, det var en dyrt kjøpt wakeup call. Jeg har aldri hørt at ombygningen av stadioner etter Hillsborough ødela stemningen på Anfield.

Dog vanskelig for dere å vite som aldri har hatt stemning på stadionen, rent bortsett fra om dere har vert på United vs Liverpool.

Lenke til kommentar

Game sa Murderers ikke var helt uberettiget, det er uberettiget til meg som Liverpool supporter, jeg er ikke morder. Akkurat som jeg tar sterk avstand fra div Munchen synging.

Munchen/Hillsborough tragediene og Heysel er ikke sammenlignbart og ikke før du leser deg opp på så elementære deler av historien, er det noe poeng i ta det du skriver med en teskje seriøsitet. Mine uttalelser vedrørende Heysel ulykken er utelukkende basert på faktaopplysninger og vet du hva? Noen ganger så svir sannheten litt.

 

Get a grip henviser selvsagt til at jeg ber dere slutte med Murdereres pratet, prøv å se sammenhengen i diksusjonen.

Forklar meg, hva er sammenhengen? Er det bare meg som falt av lasset her? Murderers-stempelet har alt med historien til Lfc å gjøre, ergo er den relevant til diksusjonen eller hva du nå enn kaller det. Men ok, du vil ikke at vi skal skrive murderers, den tok jeg. Vel, ain't gonna happen.

 

Jeg har akkurat ramset opp mange ting som gjør Hysel en meget kontroversiell sak, om du ser det formildene eller ikke driter jeg i, men det hadde vert fint om du kunne sett objektivt på det.

 

Selvsagt er det en del av vår historie.

Det du har liret av deg har stort sett vært pretensiøs dritt, så jeg tror jeg avstår fra "listen" din og heller kikker på historien selv og gjør meg opp en mening på det viset.

 

@Game, håpløs argumentering.

Noen har vert veldig i mot å miste ståplassene, det er greit nok. Spørs om disse ikke hadde forsvunnet uannsett.

Det var en sikkerhetsforbedring at stadionene ble bygd opp, samtidig roa det kansje Engelskmenn litt generelt sett, det var en dyrt kjøpt wakeup call. Jeg har aldri hørt at ombygningen av stadioner etter Hillsborough ødela stemningen på Anfield.

Dog vanskelig for dere å vite som aldri har hatt stemning på stadionen, rent bortsett fra om dere har vert på United vs Liverpool.

Jeg ser du skriver håpløs argumentering - men tror du virkelig på det selv? Som en direkte konsekvens av Hillsborough-ulykken, som jeg for øvrig ikke setter på LFC supporterens regning, ble en granskning utført (utfallet var Taylor rapporten) og som følge av den ble ståtribuner forbudt i England. Tror du det bare var setene som kostet klubbene? Newsflash, en gjennomsnitts tribuneseksjon ble halvert og hva skjer når publikums antallet synker? Jo, klubbene tapte store penger. Penger de ikke hadde budsjettert med. Matchday revenues er/var en stor bit av klubbenes totale inntektskilde og spesielt dengang hvor sponsoravtaler ol bare var en brøkdel av regnestykket var tilskuerantallet av påfallende betydning for videre drift. Tv rettigheter og den salgs var peanøtter ifht prosentene vi snakker om i dag.

 

Det siste du skriver der provoserte ikke så mye som en smule. Hadde det kommet fra en som ikke fremstiller seg selv som en dyslektisk tater på meth så kanskje jeg skulle brydd meg om å gi litt motbør, men det gjør jeg altså ikke. Nøt bare å rive i stykker nok en av dine sinnatekster og gi restene til fuglene.

 

PS: Selv om dine LFC venner plusser for harde livet så taper for du forsatt så det synger, jølsrud.;)

Endret av Goldwing MacLeach
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Død og elendighet er sammenlignbart, det kommer ingenting godt ut av det, samme hva som skjedde i forkant. Selvsagt kan man ikke sammenligne hendelsesforløpene.

 

Det jeg har sagt om Heysel er også fakta, ikke pretensiøs dritt som du sier. Du har rett til å gjør opp din egen menig, men den blir like partisk og trangsynt hver gang, for du er United og jeg er Liverpool.

 

Det jeg sier er at man må se innlegget jeg skrev til Hyrlen i sammen med de andre vi har skrevet til hverandre.

 

Selvsagt kostet det penger, sikkerhet har alltid kostet penger, derfor har mange valgt å nedprioritere det i alle år, over hele verden, i alle sammenhenger!

Det var likt for alle klubbene, de som hadde minst ble hardest rammet, sånn er det alltid.

Før var det sikkerhet for bortesupporterene mot hjemmesupporterene, nå er det sikkert for supporterene. Slik du legger det frem, skulle man nesten tro du ønsket en ny Hillsborough. Hva tror du hadde skjedd dersom det var pøbelgjerde på stadion brannen?

http://http://www.youtube.com/watch?v=wLSoOlmD9DM&feature=player_embedded

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Sikkerhet er viktig, det kan vi være enig om. At det ble større fokus på stadionsikkerhet som følge av Taylor-rapporten var utelukkende positivt, men ståtribuner burde forblitt, i alle fall fra supporterens ståsted. (denne syntes jeg var litt fin) Men det er en annen diskusjon og jeg merker at vi har skeiet veldig ut fra det opprinnelige teamet. Det er ingen her som sverter Hillsborough eller München-ulykken. Så lenge vi holder oss innenfor visse rammer og lar disse temaene være i fred for ufinheter, mener jeg det finnes nok gjensidig respekt til å kunne gyve løs på resten.

 

Heysel ulykken er en helt annen cup of tea. Vi føler alle med ofrene, for all del, men hendelsesforløpet er som du selv erkjenner av en annen natur og basert på fakta er ikke begrepet "murdereres" ute av kontekst. Nei, det er ikke et hyggelig tilrop, men pålangtnær så respektløst som det først kan høres ut som. Det famøse "we won it three times without killing anyone" handler dessuten vel så mye om å hedre egne bragder og våre rene hender, som det handler om å gi LFC fansen et nyrespark. Som Hyrlen skriver tidligere i debatten så generaliser/stigmatiserer folk og litt som dere stadig beskylder oss for å være "gloryhunters" (kritikk som sikkert stemmer rundt et fåtall, men er ubergrettighet når det gjelder resten. Jmf kommentaren jeg skrev rundt vedrørende emne i Man city tråden) har dere "murderers" på skrevet på kappen, selv om majoriteten av Liverpool supportere naturligvis ikke er mordere. Nå er selvfølgelig den sammenligningen lite nyansert og særdeles vag, men jeg regner med at du ser poenget.

 

Nok om div ulykker og tragedier. Keep up the bantering!

Endret av Goldwing MacLeach
Lenke til kommentar

Det sklei ut for at du antydet vi var grunnen til alle utlegga klubbene måtte ut med i forbindelse med ombygging. Mens jeg ser det som at det var en dyd av nødvendighet, og at sikkerhet er viktig er vi enige om. Vet du sa at Liverpool ikke var ansvarlige for Hillsborough, men vinklingen gjør at jeg svarte.

 

Størrelseorden 50 000- 80 000 er mye mennesker, jeg synes det er et godt bilde dersom man ser for seg et fullstappa Valle Hovin, og da der det bare 40k.

Enten er jeg inkompetent(ord i munnen) eller så funka ikke media funksjonen på linken jeg la til over, uansett annbefaler jeg alle å se den.

 

ståsted. I smiled, im losing it :cry:

 

Det er egentlig et dårlig tilrop, men ikke noe sjokk der.

Såvidt jeg vet så har jeg aldri hverken sagt eller tenkt gloryhunters om United, folk må få velge hvilken klubb de vil følge. Og de fleste gjør det i en så ung alder, at de neppe kan bebreides av motstanderene for det.

Hovedpoenget med murderers mottalen var at du har brukt det før i en helt annen toneart(jada jeg hører tonen i tekst), og når du da tok det opp igjenn ble det diskusjon.

I utgangspunktet var jo diskusjonen hvem som var størst, du kallet oss mindre(argumentasjonsmessig)bla pga Hysel tragedien.

Derav en lang debatt om den.

 

Jeg legger fra meg balltreet nå, landskamp og greier. Men det forsetter senere.

 

Du glemte forresten å gi meg et spark for stadion stemningen, den som tier samtykker :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...