Gå til innhold

PL: 19.09.2010 - Man. United - Liverpool - Kamptråd


Hewitt

  

102 stemmer

  1. 1. Hvordan ender kampen?

    • Manchester United-seier
      64
    • Uavgjort
      13
    • Liverpool-seier
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er meget imponert over dine formuleringer, String-Emil. Du presterer å legge vekt på nåtiden, når du selv snakker om klubbene i et historisk perspektiv. Nåtiden er fremtidens historie, min venn - og den skapes gjennom handlingene vi begår. Fjorårets sesong er nå en del av historien, og slik fortsetter det videre bakover. Er dette tilstrekkelig til å påstå at Liverpool ikke er blant de/den klubben(e) i England med størst historie? Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er meget imponert over dine formuleringer, String-Emil. Du presterer å legge vekt på nåtiden, når du selv snakker om klubbene i et historisk perspektiv. Nåtiden er fremtidens historie, min venn - og den skapes gjennom handlingene vi begår. Fjorårets sesong er nå en del av historien, og slik fortsetter det videre bakover. Er dette tilstrekkelig til å påstå at Liverpool ikke er blant de/den klubben(e) i England med størst historie? Nei.

 

Takk.

 

Hvordan kan en historie være stor?

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar
I dag er selvsagt nåtiden det viktigste, men i dagens fotball blir historie mer og mer viktig.

 

Ja selvsagt gjør de det for en klubb som Liverpool som ikke produserer noe i nåtid....

Haha, nice one. Synes jeg hele tiden hører så masse snakk om hvordan United er den ekte klubben i Manchester fordi dere har historie osv.? Men da er det kanskje greit siden det er Man Utd? Jeg mente selvfølgelig at slik dagens fotball utvikler seg, er det viktig å ha klubber som faktisk står for noe i fotballen, som har historie å vise til. Ellers forsvinner hele sjela. Tror til og med du forstod den, du ville bare ikke.

Lenke til kommentar
I dag er selvsagt nåtiden det viktigste, men i dagens fotball blir historie mer og mer viktig.

 

Ja selvsagt gjør de det for en klubb som Liverpool som ikke produserer noe i nåtid....

Haha, nice one. Synes jeg hele tiden hører så masse snakk om hvordan United er den ekte klubben i Manchester fordi dere har historie osv.? Men da er det kanskje greit siden det er Man Utd? Jeg mente selvfølgelig at slik dagens fotball utvikler seg, er det viktig å ha klubber som faktisk står for noe i fotballen, som har historie å vise til. Ellers forsvinner hele sjela. Tror til og med du forstod den, du ville bare ikke.

Hvem har sagt dette? At de alltid har vært lillebror med tanke på det er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Johan Bernander Eliassen sa dette til meg kl 17.54 onsdag 16. juni.

 

...

Det er bare mange som har sagt det i hytt og pine nå som City plutselig er blitt et topplag av ingenting. Skal ikke lete rundt etter hvem som sa det eksakt, men det trenger jo ikke å være alles mening for all del.

Lenke til kommentar

Nei, kanskje ikke. Men jeg er tildels enig med ham. Lurer på hvordan vi snakker om City om hundre år hvis de har blitt blant de mest suksessfulle lagene i historien. Har vi glemt hvor det kom fra, eller har de for alltid sørget for en stor blodpøl i historien?

Det kommer an på om de mest suksessrike klubbene fremover er nødt til å bli pengedopet eller ikke. Er City nesten alene om dette så vil de nok ha sørget for en blodpøl i historien.

Lenke til kommentar

Ikke bare lest, jeg har sett med mine egne øyne. Ikke alt naturligvis, men nok. Jeg vokste opp med season reviews på VHS bl.a og majoriteten av disse var LFC og Arsenal videoer som følge av at favorittlaget til personen meg og min bror arvet filmene av var og er Liverpool supporter. Akkurat som Chelsea er døgrenes kjedelig å se på i dag, selv om de vinner de fleste kampene, var Liverpool det på 80-tallet. Selv "one nill to the Arsenal" var mer underholdene i min bok, men mulig jeg er i overkant bias der.

 

Edit: Ser i ettertid at du mente Heysel ulykken og ikke kvaliteten på fotballen... Siden du er så belest på temaet (åpenbart, siden du irettesetter andre) så kan vel du forklare meg hvorfor murderers stempelet er helt på jordet. Gleder meg, Smågal.

Endret av Goldwing MacLeach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...