Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installerer spillet nå, selv om jeg ikke hadde noen planer om å kjøpe det. Fikk med en plakat, klarte ikke å la være :D

 

Er det noen supertips fra dere som har spilt siden lørdag jeg kan ha nytte av?

Står du fast der du levler, så kan du dra til de andre rasenes starting sted og queste der, har tjent 3-4 levler bare på low lvl quests/events.

 

Fikk svaret her så glem tidligere post :)

Lenke til kommentar

Til alle dere som sliter med at dere "levler fra" området dere er i:

 

Dette er rimelig normal i starten om man ikke vandrer mye rundt og gjør "ekstra" events. Har ikke slitt med dette etter ca lvl 30 selv i allefall. Det er uansett flere ting man kan gjøre for å prøve og unngå dette problemet:

- Plukk opp gathering tools fra en vendor allerede fra level 1. Med disse kan du, uten å trene noen som helst profession, samle ulike trær, mineraler og planter som er markert på (mini)mappet. Hver gang du samler noe får du en litt xp. XPen er skalert etter levelen du er i, så dette er bare noe det er lurt å vende seg til å gjøre fra level 1.

- Hold følge med din personlige quest-linje. Her er det mye relativt enkel og rask xp å hente, samtidig som man får gode rewards. Merk man ofte får gear fra personlige quests der levelen på itemen er satt etter quest-levelen, noe som gir deg enda en god grunn til å være påpasselig med å gjøre slike quests.

- Det er flere enn en sone som er laget for de samme level-intervallene. Man kan godt gjøre ferdig to soner for samme level-intervall slik at man tar igjen det man henger etter en gang for alle.

- Crafting professions/skills gir enormt mye XP. Det har blitt sagt at å fullføre en crafting-profession fra skill 1 til 400 (som er maks) skal gi så mye som 10 leveler, noe jeg med 320 i Cooking og 180 i Weaponsmithing kan bekrefte at stemmer ganske bra.

Lenke til kommentar

Etter å ha funnet et vista i lions arch førte dette videre til et sjørøver puzzle som er noe av det beste jeg har gjort i et mmo (eller vanlige spill for den slags spill) på lenge :) Nå skal det sies at jeg er over gjennomsnittet glad i utforskning, men trur de fleste er enige om at det er nydelig design. Lions arch i seg selv er en helt sinnsyk by/sone.

Endret av Wrathmont
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet, installerte og lagde min første karakter. Fant ut jeg ville spille en annen karakter, logget ut, slettet karakteren og startet å lage en ny. Problemet er at når jeg prøver å velge et navn får jeg bare opp at spillet sliter med å få tilgang til login-serveren. Jeg har prøvd forskjellige tips de foreslår uten at noe har hjulpet. Er det et serverside problem? Regner med de vil ha litt trøbbel launch day, men syntes det virket så rart etter at jeg kom meg inn uten problemer rundt 20.30

Lenke til kommentar

Det er fult av store og små problemer i spillet akkurat nå. F.eks guild problemer som at du ikke er i en guild men like fult er i en guild, guild chat lag, server lag, connection problemer og innloggings problemer. Tror jeg logger av for dagen og prøver i morgen, halve dagen har gått bort med problemer og irritasjon.

Lenke til kommentar

Velger server, lager karakter, kommer til siste punkt der jeg velger navn. Klikker "next" for å bli ferdig. Spillet står deretter og venter en stund før det sier at det ikke greier å connecte til game client - eller noe sånt. Hvilet ikke er merkelig fordi pågangen er stor.

 

Men spillet påstår at det skyldes brannmur, ruterinnstillinger o.l. Men det er tull. Noen som vet om denne feilkoden er svada? Den er veldig spesifikk da jeg søkte den fram på guildwars support. Starter på error code 42.5.13.210 ett eller anna..

 

"The game client is unable to gain access to the log-in server at this time. This is most commonly caused by firewall or router settings, security applications, or connecting through a campus network. For additional support, please visit http://support.guildwars2.com.""

 

Svada og kun overbelasta servere? Fler som får denne?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satsa på server transfer i dag/morgen etter som serverne er heavy loadet nå. Hvis man blir kastet ut under char selection er det bare å prøve igjen/evt vente til load roer seg og følge med på Twitter/FB.

 

Kan legge til for de som ikke vet, det er gratis server transfer kun i de første ukene til population har balansert seg over serverne. Deretter må man betale for å bytte server og kan gjøre dette èn gang i uka. Det er mulighet for å gjestespille på andre servere, men man får ikke bli med i blant annet WvWvW.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Velger server, lager karakter, kommer til siste punkt der jeg velger navn. Klikker "next" for å bli ferdig. Spillet står deretter og venter en stund før det sier at det ikke greier å connecte til game client - eller noe sånt. Hvilet ikke er merkelig fordi pågangen er stor.

 

Men spillet påstår at det skyldes brannmur, ruterinnstillinger o.l. Men det er tull. Noen som vet om denne feilkoden er svada? Den er veldig spesifikk da jeg søkte den fram på guildwars support. Starter på error code 42.5.13.210 ett eller anna..

 

"The game client is unable to gain access to the log-in server at this time. This is most commonly caused by firewall or router settings, security applications, or connecting through a campus network. For additional support, please visit http://support.guildwars2.com.""

 

Svada og kun overbelasta servere? Fler som får denne?

 

Svarer meg selv - det var bare svada. Kun serverbelastning som var problemet. Ikke noe brannmur eller anna tull. Er inne og spiller nå. Måtte bare prøve ørti ganger før de funka.

Lenke til kommentar

Om salg av GW2:

 

http://massively.joy...-before-launch/

 

Enkelt oppsumert: Over 1 mil mennesker har forhåndskjøpt spillet og fått 3 dagers headstart (dette inkluderer ikke fårhåndsbestillinger med 1dags headstart). På det meste var ca 400.000 mennesker pålogget samtidig i helgen.

 

Litt mer om hvordan det går med GW2

 

http://seattletimes.com/html/technologybrierdudleysblog/2019007884_guild_wars_2_goes_live_hordes.html

Lenke til kommentar

Som en person som aldri har spilt slike spill før, så får jeg vondt i hodet av hvor stort spillet er.

 

Har snart oppdaget hele Wayfarer Foothills, og gjort halvpartens av tasks der, og jeg føler det allerede er mye.

 

Er det ikke litt godt å vite at du kan boltre deg i denne verdenen med venner i ukevis fremover - og like fullt ha masse å utforske etter den tid? :)

Endret av Krissroed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...