Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken server er det de fleste her spiller på? :) Kjøpt GW2 men har ikke fått det enda. Sitter i bushen på mobilt bredbånd så må vente til jeg får retail versionen ^^ Hadde vært kjekt og hatt noen flere norske foruten kompiser og spille med :)

 

Finnes det forresten world pvp i GW2?

 

Ikke noe world PvP som at man plutselig møter fiendtlige spillere ute i villmarken.

 

Men World vs World vs World er så massivt at det kunne like godt vært det samme.

Lenke til kommentar

Storkoser meg med guild wars 2 for øyeblikket men lurer på eit par ting. Angåande pvp så er jo alle lvl 80 i spvp som eg synes er veldig greit men har de som har levlet til 80 i spillet noen fordeler i pvp i forhold til resten av røkla? Har dei fleire skills, bedre items eller lignende?

 

Eg lurer også på variasjonen av itemsa i spillet. Nå er eg berre lvl 13 så alt ser jo veldig likt ut. Er det mange ulike designs på våpen og rustning?

Lenke til kommentar

Merket ingen ytelseforskjell mellom 304.78 og denne betadriveren i Guild Wars 2.

Men for min del kjører spillet bra selvom jeg ønsket 60 FPS hele tiden, jaja kan ikke få alt på sølvfat...

 

Er på Ring Of Fire serveren og kaller meg Zenamorph, add meg om dere har lyst :)

 

Har over 70 frames i 1920X1200 alt på fullt , 570gtx i SLI med driver 304.78 , ser ingen grunn til å bytte driver da :)

Lenke til kommentar

Storkoser meg med guild wars 2 for øyeblikket men lurer på eit par ting. Angåande pvp så er jo alle lvl 80 i spvp som eg synes er veldig greit men har de som har levlet til 80 i spillet noen fordeler i pvp i forhold til resten av røkla? Har dei fleire skills, bedre items eller lignende?

 

Eg lurer også på variasjonen av itemsa i spillet. Nå er eg berre lvl 13 så alt ser jo veldig likt ut. Er det mange ulike designs på våpen og rustning?

 

De har ingen fordeler i sPvP men de har fordeler i WvWvW siden der brukes din PvE karakter ;)

sPvP er en egen greie, der må alt tjenes via å vinne turneringene. Glory points.

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke stort på lvlinga, er kommet til lvl 17, men det finnes jo ikke noen form for logikk ?

Plutselig er jeg i et område som er 3-4 lvler høyere selv om jeg har fulgt questene og veien. :s

Tips ?

Oh, there is logic, its just not the way you're used to levelling up. Hovedsaklig, så må du være forberedt på å gjøre litt av alt om du virkelig ønsker å bare følge en sone. Jeg gjør en del hearts, en del dynamic events, skill points når de dukker opp, vistas når de er inærheten, og når jeg har fullført ett kart 100% så ligger jeg som oftest ett til to leveler over kartet (Metrica Province - 1-15. Jeg var 17 når jeg var ferdig der). Itillegg så er det alltid greit å ta turen til WvW, der er det mye XP å hente om du interesserer deg for litt PvP (og hvis ikke, prøv det uansett, its pretty awesome)). Itillegg så burde du ta å ha gathering tools equipped så du kan plukke opp materialer rundt om kring, dette gir deg experience, du får også daily achivements som også gir deg experience (og rewards). Og, hvis du ser folk rundt deg som er døde, ta og gjennoppliv dem - det gir deg også experience.

Ikke vær redd for å gjøre ting som er lavere level enn deg, du blir nedskalert som du sikkert har merket, og det er mye bra experience i ting som er lavere level en deg også, da levelling kurven her er liniær istedefor ekspoensiell som du kanskje er vandt med ifra andre MMORPGs.

 

Som oftest, så bare følger jeg dynamic events, de får også veldig ofte hearts gjennomført samtidig så det er win-win. Om du virkelig skulle føle at du er alt for lavt level til å komme videre, og ikke ser noen utvei, stikk til et annet kart, feks en annen starting zone eller lignende, mye bra experience og hente der.

Lenke til kommentar

Jeg har en warrior og bruker hovedsakelig greatsword, den gjør ekstremt mye skade med angrep nummer to (husker ikke hva den heter). I tillegg så har jeg levlet veldig mye ved å bare crafte og skaffe materiale. Jeg var også med på å drepe en world boss i lvl 15-17 området.

 

Det jeg syntes er veldig positivt med spillet fram til nå er at det er mye frihet til å utforske mye forskjellig. For eksempel, så har jeg ikke enda prøvd PvP og det er mye som kan gjøres i det området jeg holder til for øyeblikket.

 

Noe som åpenbart spillutviklerne på fokusere på er selve optimaliseringen av spillet, den er noe dårlig. Men, det kan kanskje forbedres over tid. Dersom noen merker veldig lav FPS, selv med gode skjermkort, så mistenker jeg at spillet faktisk kjører best med godt overklokkede South og Ivy bridge prosessorer.

Lenke til kommentar

jaja da har jeg funnet ut hvor min fritid vil ende opp framover, gw2 står å laster ned, noen som kan fortelle meg hvor mye plass spillet faktisk tar?

Ca 13.3 GB står det på min Guild Wars 2-installasjonsmappe.

 

Ser endelig ut som det er kommet en verdig arvtager til WoW, endelig sier nå bare jeg! Nå starter den lange prossessen å få dem hjernevaska vennene mine som har sittet pal i 7år til å prøve et nytt spill........jeeez.

Mja, det mangler en del før dette kan sies å være like godt som WoW. Det skal sies at WoW har hatt veeeldig mange år for å komme dit det er i dag, men foreløpig er det en del mangler, både store, som trading mellom spillere, og små, som at man ikke kan toggle gjennom tidligere whisper mottakere med tab. Hadde også likt å se litt bedre sammensatte skills. F.eks., mange av racial-skillsene er fullstendig ubrukelige som noen professions. F.eks., human healing-racialen når man er ranger.
Lenke til kommentar

Ser endelig ut som det er kommet en verdig arvtager til WoW, endelig sier nå bare jeg! Nå starter den lange prossessen å få dem hjernevaska vennene mine som har sittet pal i 7år til å prøve et nytt spill........jeeez.

Jeez dette har vi da ikke hørt mange år, det eneste som kan ta rotten på Wow er en ny spille sjanger.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skjønner meg ikke stort på lvlinga, er kommet til lvl 17, men det finnes jo ikke noen form for logikk ?

Plutselig er jeg i et område som er 3-4 lvler høyere selv om jeg har fulgt questene og veien. :s

Tips ?

Er faktisk enig, springer ofte rundt som en hodeløs kylling som prøver å finne noe nytt å gjøre for min lvl. På veien plukker jeg selvfølgelig opp det jeg kan av vistas, skill points, poi og gathering.

 

På mange måter er grinding av mobs byttet ut med å løpe rundt i ring.

Lenke til kommentar

Det är ju bara att anända waypoints och karta så ser man ju vart man inte har varit.

Varenda kväll slår jag mig i huvudet att när jag bestämt mig för att dra till ett ställe, så händer något på vägen, ett event, eller någonting att plocka eller ressurrect och så vips så har det gått en hel timme och jag undrar vad fan det var jag egentligen skulle göra härborta. Det verkar som om spelmotorn är "smart" och vet vart jag planerar att dra och spelet provar allt det kan för att få mig på helt andra tankar, vilket det lyckas med varenda gång.

 

En sak som jag skulle vilja ha i spelet är möjligheten att se hur mycket folk det är vid delar av området för då är det mest sannsynligt en event där eller något annat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser endelig ut som det er kommet en verdig arvtager til WoW, endelig sier nå bare jeg! Nå starter den lange prossessen å få dem hjernevaska vennene mine som har sittet pal i 7år til å prøve et nytt spill........jeeez.

 

De mista vel en god del fans da de bestemte seg for å gjøre pandaspoofen fra wc3/TFT til virkelighet. I tillegg til en asia ripoff del (orginalt..) Hele mists expacen virker som en melking og er i mine øyne langt under TBC, WOTLK og til og med Cataclysm

 

Men litt tidlig å si det enda, alle sa det om swtor også. Det vil vise seg etterhvert, men sålangt så liker jeg gw2 ganske godt. Eneste som er litt kjipt er overflow og at det tar lang tid å spille med venner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Eneste som er litt kjipt er overflow og at det tar lang tid å spille med venner.

Overflow virker ut som en dårlig unnskyldning for å ikke kjøpe inn gode nok servere.

Det verste er når du endelig har kommet ut av overflow så tar det 5 min før du er tilbake takket være en av de mange quest instancene.

 

En annen ting spillet mangler er muligheten til å inspecte andre, muligens dette er noe jeg mener er nødvendig fra andre mmo's, men jeg ser strengt talt ikke et gyldig argument for å ikke ha det, men jeg ser mange gode argumenter for å ha det.

 

For alt i verden, jeg høres sikkert litt negativt ut ovenfor spillet, men det er med spillet som jeg liker enn jeg ikke liker. Det falt også mye mer i smak enn f.eks. TSW. Men det er liksom ikke vits å skryte spillet opp i himmelen for og så 1 måned senere slutte å spille for at det ikke var så bra likevel.

 

Overflow kjipt? Det er jo helt fantastisk. Vil du heller stå som nr 1000 i kø og vente 4 timer for å spille?

Jeg mener bastant at istedetfor å investere en drøss i overflow servere som alltid har kapasitet, så kunne de investert i bedre servere i utgangspunktet slik at kø ikke hadde vært et like stort problem. Flere andre spill løser dette langt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...