Gå til innhold

Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale)


Latias

VM  

24 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Nå håper jeg bare at Uruguay går videre og Suarez blir matchvinner i finalen. Go Uruguay!

 

Ghana hadde hatt et mål dersom Suarez ikke hadde jukset. Straffe =/= mål. Gyan har et enmort press på seg. Selv om man burde score på en straffe, er det ikke like bra som et mål.

 

Hvorfor skal det være annerledes praksis i den situasjonen enn i alle andre situasjoner. Suarez får straffen sin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Suarez gjor jo det eneste riktige, ingenting hadde han aa tape, slikt som skaper fotballhistorie. Gyan er den store syndebukken her, ikke Suarez. Hadde unnet Afrika et lag i smifinalen av den ene grunn at mesterskapet spilles i Afrika og Ghana representerte hele Afrika ettersom Sor/Afrika rok tidlig ut.

Lenke til kommentar

Han jukset til seg en 110% sjangse som ikke ble mål. Seieren robbet han ikke noen for. Det var de elendige straffebommene som gjorde.

Det er urimelig å påstå at Ghana "fortjente" å tape fordi de var dårlige på straffer. Straffe er ikke det samme som 100% sikker scoring. De skulle hatt det målet i siste ekstraomgang, that's it.

Lenke til kommentar

Pokey: Hvor kommer all denne støtten til Ghana fra? Og klikkingen på Suárez? Slikt skjer stadig vekk innenfor fotballen.

 

Uh. Svar på spørsmål en: Ghana hadde vunnet om ikke Suarez hadde jukset, derfor støtter jeg de. Svar på spørsmål nummer to: Suarez jukset seg til seier. Derfor er han en helvetes idiot.

 

:)

Han jukset til seg en 110% sjangse som ikke ble mål. Seieren robbet han ikke noen for. Det var de elendige straffebommene som gjorde.

 

Hvis han ikke hadde handset hadde det aldri blitt noen straffe. Ingen juks = mål. Juks = målsjanse, men ingen mål. Det er han som jukset sin feil, du kan ikke ha noen logisk tankegang for å mene noe annet.

 

NightKeeper: Hva i guds navn har det med noe som helst å gjøre?

Det har vel kanskje med hvordan du reagerer på situasjonen. Hadde du vært riktig interessert i fotball hadde du skjønt hvorfor Suárez gjør det han gjør. Fullstendig enig med Nightkeeper.

Lenke til kommentar

Jeg forstod hva han gjorde, men det beskytter ikke det at det er juks. Jeg mener ikke røde kort er en del av spillet, og i kamper med redelige lag blir det ikke delt ut kort på grunn av hendelser gjort med vilje, der personen som gjorde det var klar over konsekvensene. Det ser ut som det er der vi har forskjellig tankegang. Jeg mener alle handlinger som gir kort er tabu, dere mener de er en del av spillet.

Lenke til kommentar

Nå håper jeg bare at Uruguay går videre og Suarez blir matchvinner i finalen. Go Uruguay!

 

Ghana hadde hatt et mål dersom Suarez ikke hadde jukset. Straffe =/= mål. Gyan har et enmort press på seg. Selv om man burde score på en straffe, er det ikke like bra som et mål.

 

Hvorfor skal det være annerledes praksis i den situasjonen enn i alle andre situasjoner. Suarez får straffen sin

 

Har jeg sagt at det burde væe en annen praksis? Jeg bare påpeker at Suarez fratok Ghana seieren da han handset, som brukeren jeg qouta mente han ikke gjorde.

Lenke til kommentar

Suarez går av banen med skjorta over hodet. Så filmer de deretter seiersdansen hans da han får vite at Gyan bommet, og blir en helt..

 

Det er forståelig at han gjør det, men Ghana fortjente etter min mening å vinne. Nå blir det to lag i semifinalen som man kan hevde at "jukset" seg til plassen.. (Så bare deler av Nederland-Brasil, men synes det var delvis partisk dommer utifra det jeg så. Leste også i kamptråden at Robben filmet seg til frisparket som skaffet dem første målet.)

 

Håper vinneren av de to blir knust i finalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Suarez går av banen med skjorta over hodet. Så filmer de deretter seiersdansen hans da han får vite at Gyan bommet, og blir en helt..

 

Det er forståelig at han gjør det, men Ghana fortjente etter min mening å vinne. Nå blir det to lag i semifinalen som man kan hevde at "jukset" seg til plassen.. (Så bare deler av Nederland-Brasil, men synes det var delvis partisk dommer utifra det jeg så. Leste også i kamptråden at Robben filmet seg til frisparket som skaffet dem første målet.)

 

Håper vinneren av de to blir knust i finalen.

 

Nå har ærlig talt Brasil vært et kynisk juksende lag hele veien, handsing, bevisst ødelegging av spillet. Så Det er ikke akkurat som alternativet hadde vært så mye mer å skryte av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det foregår jo "tjuvtriks" gjennom hele kampen, slik som i alle andre kamper. Det er blitt en del av fotballen, at noen blir mer synlige enn andre er ingen bombe akkurat. Det er en reaksjon, han redder med hånden, jeg forsvarer det ikke, hadde gjerne sett på fotball uten alle disse "triksene". Men hvis dere skal dømme Suarez nord og ned så må dere gjøre det med ALLE som spiller fotball i dette VMet. Gjør dere det er det ikke lengre vits å se på.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke røde kort er en del av spillet, og i kamper med redelige lag blir det ikke delt ut kort på grunn av hendelser gjort med vilje, der personen som gjorde det var klar over konsekvensene. Det ser ut som det er der vi har forskjellig tankegang. Jeg mener alle handlinger som gir kort er tabu, dere mener de er en del av spillet.

 

Du MEINAR raude kort ikkje ein del av spelet? Err. Veit faktisk ikkje kva eg skal sei, bortsett frå at det må vere noko av det mest tåpelege eg har lest i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så ikke hele kampen, men av det jeg så, så synes jeg Ghana spilte bedre enn Uruguay også. Spesielt i 2.ekstraomgang, da begge lag begynte å bli ganske slitne. Uruguya var litt bedre i første, m,en var vel ikke i nærheten i andre. Vet ikke hvordan resten av kampen var, men synes Ghana hadde fortjent å vinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...