Gå til innhold

Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale)


Latias

VM  

24 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Ser faktisk ut som han andre uruguyaneren prøver å ta den med hendene også, men klarer ikke å redde ballen. Uansett var det fantastiske slow motion bilder.

Som Semb ville sagt det: F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-E slow motion bilder.

Klasse. Verdens beste bilder.

 

Guds hånd reddet Uruguay i dag. Ghana hadde 2-3 matchballer på slutten der, de var rett og slett ikke bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde han brukt hodet som ikke var så langt unna så hadde han kunne blitt kalt helt, men jeg kommer aldri til å se på han som en helt i hvertfall

Han brukte jo nettopp hodet.

Jeg vil vel si at ikke gjorde, men heller naturlige reflekser. Hadde sikkert gjort det samme selv, men hadde ikke vært spesielt stolt av det.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske enkelt slik at Suarez indirekte sendte laget sitt videre og Gyan sendte de ut. Klapper man igjen regelboka og ser ut i verden er Suarez helt da.

Innbyrdes oppfatning i de respektive lagene er nok slik du sier. Det betyr ikke at vi trenger å gjøre Suarez til en helt og stemple Gyan som en syndebukk. Skal vi skylde på noen her må det være Suarez, siden han var opphav til hele situasjonen.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske enkelt slik at Suarez indirekte sendte laget sitt videre og Gyan sendte de ut. Klapper man igjen regelboka og ser ut i verden er Suarez helt da.

Innbyrdes oppfatning i de respektive lagene er nok slik du sier. Det betyr ikke at vi trenger å gjøre Suarez til en helt og stemple Gyan som en syndebukk. Skal vi skylde på noen her må det være Suarez, siden han var opphav til hele situasjonen.

 

Hva hadde du gjort i situasjonen?

Lenke til kommentar

Til de over, jeg mener selvfølgelig ikke at dommeren skulle dømt mål, da reglene ikke er slik. Jeg synes derimot at pga. at Uruguay hadde tapt uten å "jukse" med å bryte reglene med viten og vilje, så burde reglene straffe Uruguay på en måte annet enn kun et rødt kort.

 

Ghana hadde vunnet ærlig og rederlig, Uruguay jukset. Slik jeg kan forstå det.

Lenke til kommentar

Til de over, jeg mener selvfølgelig ikke at dommeren skulle dømt mål, da reglene ikke er slik. Jeg synes derimot at pga. at Uruguay hadde tapt uten å "jukse" med å bryte reglene med viten og vilje, så burde reglene straffe Uruguay på en måte annet enn kun et rødt kort.

 

Ghana hadde vunnet ærlig og rederlig, Uruguay jukset. Slik jeg kan forstå det.

 

Kun et rødt kort? De fikk straffe, som klassifiseres som en 100% sjanse.

Lenke til kommentar

Kun et rødt kort? De fikk straffe, som klassifiseres som en 100% sjanse.

Tror det må være noe i veien med sannsynlighetsforståelsen her.

 

Det er ikke 100% sjanse for at han scorer. Det finnes halvsjanser, gode/greie målsjanser og 100% sjanser i fotball. Sistnevnte er når du har mulighet til å avslutte uforstyrret mot keeper.

 

Correct me if im wrong anyone.

Lenke til kommentar

Til de over, jeg mener selvfølgelig ikke at dommeren skulle dømt mål, da reglene ikke er slik. Jeg synes derimot at pga. at Uruguay hadde tapt uten å "jukse" med å bryte reglene med viten og vilje, så burde reglene straffe Uruguay på en måte annet enn kun et rødt kort.

 

Ghana hadde vunnet ærlig og rederlig, Uruguay jukset. Slik jeg kan forstå det.

 

Kun et rødt kort? De fikk straffe, som klassifiseres som en 100% sjanse.

Det er vel ca. 50% sjanse for å score på en straffe mener jeg. Enten så går keeperen rett vei eller så kan man jo også bomme på målet. Det er vel større sjanse for at det blir mål i selve kampen enn i en straffekonk, ettersom lagene ofte har faste straffeskytere som er litt sikrere enn de andre. Men når man må ta hele straffer, så må man jo bruke noen som er litt dårligere på straffer og da.

Lenke til kommentar

Enig, mcHansern.

 

Har full forståelse for det Suarez gjorde. Hvem tar ikke opp armene der i det 120. minutt i kvartfinalen i VM? Ikke vet jeg. Kjipt for Gyan at han misset, men sån er fotballen. Suarez fikk straffen sin i form av det røde kortet, og hadde Gyan scort, hadde Suarez plutselig vært syndebukken.

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar

Er vel ekstra sur på Suarez ettersom jeg heiet på Ghana, men synes likevel at det er trist at det skulle ende sånn. Både for Uruguay og Ghana. Har ingenting mot Uruguay heller, men hadde de vunnet uten bruk av ulovlige metoder så hadde det jo vært greit. Men de fikk jo den straffen de skulle ha, så det var jo litt opp til Ghana å avgjøre selv på straffekonken. Men med så dårlige straffer de kom med så var det vel greit.

 

Heier på Ghana pga Annan forresten :) Siden han er eneste RBK'er med i VM

Lenke til kommentar

Det Suarez gjorde var på så sinnsykt mange måter feil. Først bruker han begge hendene (merk begge) på å dytte en ball som etter fotballens lærebok ville gått rett inn i mål. Man får gå lenger ut på landet med å påstå at dette var en refleks, for det var det ikke! Den forbanna tullingen (Suarez) jubler i det Ghana bommer og kommer å feirer sammen med spillerne når kampen er ferdig. Til og med Henry gjorde da faen ikke det da han handsa mot Irland!!

 

Hadde jeg dytta ballen med begge hendene på overtid av ekstraomgang, OG fått rødtkort hadde jeg heller skammet meg over at laget mitt ikke klarte å klarere den ballen før den situasjonen oppsto. Uruguay var for dårlige i den situasjonen. Nederland vil slakte de om de fortsetter slik i neste kamp.

Lenke til kommentar

Suarez gjør det av refleks, det er jeg nesten helt sikker på. Laget har kjempa i 120 minutter, gjennom åttendelsfinaler, gruppespill, kvallik og mer, og når den avgjørende ballen er på vei inn i siste SEKUND så tror jeg ikke han har tid til å sette opp ett tankekart med pros og cons før han bestemmer seg. Instinktet hans redder ballen. Når han går av banen ser det ut som han gråter og, jeg tror ikke selve handlingen er noe han er stolt av.

 

McHansern har forresten rett med 100% sjangse-diskusjonen. Det er et begrep, ikke en formell som Einstein har sitti i kjellern med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...