Gå til innhold

Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale)


Latias

VM  

24 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Så en småputtekamp her om dagen, en liten kar handset på streken, og førte sitt lag videre i turneringen da motstanderen bommet på straffen de fikk. Brenn lille gutt, håper du dør i helvete.

 

Skjerp dere.

Lenke til kommentar

Hmm, tror bare vi må si oss enige om å være uenige her. Jeg synes dette er helt okei, både det Neville, Solskjær og Suarez gjør. Men jeg er vokst opp med en annen sport og en annen mentalitet, i basketball har du 5 feil, og de feilene er verktøy du helst bør bruke for å bryte ned motstanderen når han er i en flytsone. På samme måte så hører du jo stadig vekk kommentatorer som sier at den og den spilleren burde taklet for å bryte kontringen på midtbanen, for han har ikke gult kort. Det er jo også mot reglene.

Lenke til kommentar

Hmm, tror bare vi må si oss enige om å være uenige her. Jeg synes dette er helt okei, både det Neville, Solskjær og Suarez gjør. Men jeg er vokst opp med en annen sport og en annen mentalitet, i basketball har du 5 feil, og de feilene er verktøy du helst bør bruke for å bryte ned motstanderen når han er i en flytsone. På samme måte så hører du jo stadig vekk kommentatorer som sier at den og den spilleren burde taklet for å bryte kontringen på midtbanen, for han har ikke gult kort. Det er jo også mot reglene.

 

Ja, det er mot reglene og det er usmakelig. :)

Lenke til kommentar

Suaurez gjorde det mesteparten hadde gjort i samme situasjon. Håper han bare får 1 kamp karantene og er klar for finalen. Hvis dette hadde vært Norge i en slik situasjon tviler jeg på folk her inne hadde reagert på samme måte...... Hva om dette hadde skjedd i en finale? Suarez er en helt, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Enig med Geggse. Hva slags fotball er det folk vil ha? Folk må jo ha fått solstikk her, sammenligner det med å skyte folk i poker og å spenne bein for folk i skolegården, hva i all verden? Det handler om å score flest mål innen de rammene som finnes, og de rammene spesifiserer altså hvilken straff som skal betales for forskjellige regelbrudd. De eneste regelbruddene jeg kan si meg enig at er "umoralske" må være de taklingene som settes inn kun for å skade motspilleren, à la Keane mot Haaland.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Suaurez gjorde det mesteparten hadde gjort i samme situasjon. Håper han bare får 1 kamp karantene og er klar for finalen. Hvis dette hadde vært Norge i en slik situasjon tviler jeg på folk her inne hadde reagert på samme måte...... Hva om dette hadde skjedd i en finale? Suarez er en helt, enkelt og greit.

Dette kommer muligens an på hvilket lag man holder med. De fleste liker jo å vinne.

Lenke til kommentar

Suarez er helten, Gyan er syndebukken. Ghana hadde muligheten til å avgjøre, i sine egne hender og forspilte sjansen. Ser ikke helt at dette er urettferdig?

 

Til dere som sier at det skulle blitt dømt mål i steden for straffe. Skal vi bare se bort i fra at ballen ikke var i mål, som faktisk er hovedpoenget med sporten?

 

Forøvrig hadde jeg, og alle andre tenkende vesener gjort det samme som Suarez i den situasjonen.

 

Dere vil bare ha en å skylde på når Ghana ikke innfridde, det er fortåelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Suarez er helten, Gyan er syndebukken. Ghana hadde muligheten til å avgjøre, i sine egne hender og forspilte sjansen. Ser ikke helt at dette er urettferdig?

 

Til dere som sier at det skulle blitt dømt mål i steden for straffe. Skal vi bare se bort i fra at ballen ikke var i mål, som faktisk er hovedpoenget med sporten?

 

Forøvrig hadde jeg, og alle andre tenkende vesener gjort det samme som Suarez i den situasjonen.

 

Dere vil bare ha en å skylde på når Ghana ikke innfridde, det er fortåelig.

 

Ghana var en underdog, jeg hadde forventet at de skulle tape med god margin. De infridde til de grader. Selvfølgelig skulle det ikke ha bitt dømt mål, men det var usmakelig skittent spill av Suarez.

 

edit: Glemte ikke, rødt kort til meg :p

Endret av epqr
Lenke til kommentar

Suarez er helten, Gyan er syndebukken. Ghana hadde muligheten til å avgjøre, i sine egne hender og forspilte sjansen. Ser ikke helt at dette er urettferdig?

 

Til dere som sier at det skulle blitt dømt mål i steden for straffe. Skal vi bare se bort i fra at ballen ikke var i mål, som faktisk er hovedpoenget med sporten?

 

Forøvrig hadde jeg, og alle andre tenkende vesener gjort det samme som Suarez i den situasjonen.

 

Dere vil bare ha en å skylde på når Ghana ikke innfridde, det er fortåelig.

Hva hvis vi går tilbake og ser på årsaken til at ballen ikke var i mål. Kanskje Suarez hadde en "hånd" med i spillet her?

 

Jeg registrerer at skitne triks blir ansett som en del av spillet. Juksemakerne blir helter, resten er syndebukker. Dette minner meg om at fotball i bunn og grunn er en pøbelsport, noe jeg også husker fra skoletiden der de fleste fotballspillerne oppførte seg som frekke stympere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...