Gå til innhold

Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale)


Latias

VM  

24 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra og med i dag unner jeg ikke Uruguay en dritt. Håper Oranje skambanker dem i semien og at Uruguay kommer seg til helvete ut av mesterskapet.

Noe så jævlig også. Ikke at jeg har noe spesielt i mot Uruguay, men Oranje kommer til å kjøre rundt med Uruguay. Uten Suárez blir ikke Uruguay noen trussel.

Lenke til kommentar

Skjønte det med en gang Gyan bomma. Nå er dere ute, tenkte jeg. Faen ass, heiet på Ghana jeg, Annan var jo også med vår RBK yndling :)

 

Både pappa og de svenske kommentatorene sa det da han bommet. "Nå er kampen slutt".

 

Og hvis du tenker på Suarez-situasjonen; alle her inne hadde gjort det samme.

 

Uh. Du sier nå at alle her inne er juksemakere i fotball. Selv om jeg aldri har vært, og aldri kommer til å være i en så anspent situasjon er juks fortsatt juks, og dommeren skulle ha dømt et mål der.

 

Dommeren kan ikke dømme mål der. Suarez er ene og alene grunnen til at Uruguay fikk en ny sjanse (I en kamp de burde ha vunnet i ordinær tid). Det er juks, og han fikk rødt kort som fortjent, og kan ikke spille i en evt. finale. Deal with it.

 

Suarez bør virkelig få mer enn bare en utvisning. Hands skal ikke være et alternativ. Man skal ikke tenke "å handse her er verdt kortet jeg får". Slik er det ikke; Hands er JUKS og skal ikke belønne på noen måte. At man redder et mål med hands slik at målet blir straffe er belønning, og det er faen meg det mest idiotiske jeg har sett av fotball. Suarez bør faen meg få bot og bli utestengt av FIFA.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hadde gjort akkurat det samme som Suarez i den situasjonen. Ser ikke problemet med det, mange som har handset med vilje innenfor 16-meteren, i et avgjørende øyeblikk eller ikke, så er det samme deal. Gyan ga bort sjansen til å gå videre, og det ble straffekonkuranse. Fair and square.

 

Synes dog synd på Gyan siden han bommet.

Lenke til kommentar

Skjønte det med en gang Gyan bomma. Nå er dere ute, tenkte jeg. Faen ass, heiet på Ghana jeg, Annan var jo også med vår RBK yndling :)

 

Både pappa og de svenske kommentatorene sa det da han bommet. "Nå er kampen slutt".

 

Og hvis du tenker på Suarez-situasjonen; alle her inne hadde gjort det samme.

 

Uh. Du sier nå at alle her inne er juksemakere i fotball. Selv om jeg aldri har vært, og aldri kommer til å være i en så anspent situasjon er juks fortsatt juks, og dommeren skulle ha dømt et mål der.

 

Dommeren kan ikke dømme mål der. Suarez er ene og alene grunnen til at Uruguay fikk en ny sjanse (I en kamp de burde ha vunnet i ordinær tid). Det er juks, og han fikk rødt kort som fortjent, og kan ikke spille i en evt. finale. Deal with it.

 

Suarez bør virkelig få mer enn bare en utvisning. Hands skal ikke være et alternativ. Man skal ikke tenke "å handse her er verdt kortet jeg får". Slik er det ikke; Hands er JUKS og skal ikke belønne på noen måte. At man redder et mål med hands slik at målet blir straffe er belønning, og det er faen meg det mest idiotiske jeg har sett av fotball. Suarez bør faen meg få bot og bli utestengt av FIFA.

 

Det hadde vert mye mere urettferdig

Lenke til kommentar

Dommeren kan ikke dømme mål der. Suarez er ene og alene grunnen til at Uruguay fikk en ny sjanse (I en kamp de burde ha vunnet i ordinær tid). Det er juks, og han fikk rødt kort som fortjent, og kan ikke spille i en evt. finale. Deal with it.

Han kunne heller ikke spilt i en evt. finale hvis han ikke bokset ut ballen. Nå har i hvert fall resten av laget muligheten til det.

Hurra.

Lenke til kommentar

Skjønte det med en gang Gyan bomma. Nå er dere ute, tenkte jeg. Faen ass, heiet på Ghana jeg, Annan var jo også med vår RBK yndling :)

 

Både pappa og de svenske kommentatorene sa det da han bommet. "Nå er kampen slutt".

 

Og hvis du tenker på Suarez-situasjonen; alle her inne hadde gjort det samme.

 

Uh. Du sier nå at alle her inne er juksemakere i fotball. Selv om jeg aldri har vært, og aldri kommer til å være i en så anspent situasjon er juks fortsatt juks, og dommeren skulle ha dømt et mål der.

 

Dommeren kan ikke dømme mål der. Suarez er ene og alene grunnen til at Uruguay fikk en ny sjanse (I en kamp de burde ha vunnet i ordinær tid). Det er juks, og han fikk rødt kort som fortjent, og kan ikke spille i en evt. finale. Deal with it.

 

Suarez bør virkelig få mer enn bare en utvisning. Hands skal ikke være et alternativ. Man skal ikke tenke "å handse her er verdt kortet jeg får". Slik er det ikke; Hands er JUKS og skal ikke belønne på noen måte. At man redder et mål med hands slik at målet blir straffe er belønning, og det er faen meg det mest idiotiske jeg har sett av fotball. Suarez bør faen meg få bot og bli utestengt av FIFA.

Rolig, mister. Det der har skjedd før, bare at det denne gangen har så sykt mye å si for kampens utfall i en kamp med så mye søkelys. Vanker nok ikke noen annen straff enn en kamp karantene for Suárez. Fikk Henry noe mer, selv om han ikke ble straffet med rødt kort? Nei. Suárez kan ikke felles på noe.

 

Nightkeeper: Suárez får da vel bare en kamp karantene. Om Uruguay mot alle odds slår Oranje får han spille finale.

Lenke til kommentar

Dommeren kan ikke dømme mål der. Suarez er ene og alene grunnen til at Uruguay fikk en ny sjanse (I en kamp de burde ha vunnet i ordinær tid). Det er juks, og han fikk rødt kort som fortjent, og kan ikke spille i en evt. finale. Deal with it.

Han kunne heller ikke spilt i en evt. finale hvis han ikke bokset ut ballen. Nå har i hvert fall resten av laget muligheten til det.

Hurra.

Er det ikke semifinale han ikke får spille. Eller får han ikke bli med i finalen heller?

Lenke til kommentar

Dommeren kan ikke dømme mål der. Suarez er ene og alene grunnen til at Uruguay fikk en ny sjanse (I en kamp de burde ha vunnet i ordinær tid). Det er juks, og han fikk rødt kort som fortjent, og kan ikke spille i en evt. finale. Deal with it.

Han kunne heller ikke spilt i en evt. finale hvis han ikke bokset ut ballen. Nå har i hvert fall resten av laget muligheten til det.

Hurra.

Er det ikke semifinale han ikke får spille. Eller får han ikke bli med i finalen heller?

 

Alle kortene strykes etter semifinalen slik at spillerene får spilt finalen.

 

Edit: F.eks hvis en spiller har gult kort fra en kamp tidligere og pådrar seg et til i semien får han likevel spilt finalen.

Endret av fnats
Lenke til kommentar

Stakkars Gyan... Det er han som sitter igjen som syndebukk. Det burde jo strengt tatt vært Suarez, men istedenfor sitter han igjen som helt...

 

btw. husker ikke helt sitauasjon, men var det ikke slik at om Suarez hadde gått inn for det, kunne han ikke tatt ballen med hodet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...