Gå til innhold

Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale)


Latias

VM  

24 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

Utrolig teit at Uruguay får gå videre i VM. Når man gjør noe så usportslig som å bryte reglene med vilje og handse for å redde et mål, for så å gå videre, helt bak mål.

 

Et så bevisst regelbrudd burde bare gitt Ghana målet. Synes det hadde vært mye mer moro med et Afrikansk lag videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig teit at Uruguay får gå videre i VM. Når man gjør noe så usportslig som å bryte reglene med vilje og handse for å redde et mål, for så å gå videre, helt bak mål.

 

Et så bevisst regelbrudd burde bare gitt Ghana målet. Synes det hadde vært mye mer moro med et Afrikansk lag videre.

Dømt mål når den ikke var innenfor? Jeg synes det selvfølgelig var på grensen det som Uraguay gjorde, men dommerne gjorde det riktige valget. Å gi Ghana mål blir helt feil. Ghana hadde gjort akkurat det samme i den situasjonen.

Lenke til kommentar

Suarez er helten, Gyan er syndebukken. Ghana hadde muligheten til å avgjøre, i sine egne hender og forspilte sjansen. Ser ikke helt at dette er urettferdig?

 

Til dere som sier at det skulle blitt dømt mål i steden for straffe. Skal vi bare se bort i fra at ballen ikke var i mål, som faktisk er hovedpoenget med sporten?

 

Forøvrig hadde jeg, og alle andre tenkende vesener gjort det samme som Suarez i den situasjonen.

 

Dere vil bare ha en å skylde på når Ghana ikke innfridde, det er fortåelig.

Selvfølgelig er det lett når man er i den situasjonen å bruke hånda. Men å kalle Suarez for en helt etter det synes jeg er for drøyt. Gyan er heller ikke ene og alene den store syndebukken for Ghana. Han gjorde jo opp for sin straffebom i konken, mens det var to andre som serverte to elendige straffer. Synes det var utrolig tøt av Gyan å sette straffen på den måten han gjorde etter at han nettopp hadde bommet.

Lenke til kommentar

Suarez er helten, Gyan er syndebukken. Ghana hadde muligheten til å avgjøre, i sine egne hender og forspilte sjansen. Ser ikke helt at dette er urettferdig?

 

Til dere som sier at det skulle blitt dømt mål i steden for straffe. Skal vi bare se bort i fra at ballen ikke var i mål, som faktisk er hovedpoenget med sporten?

 

Forøvrig hadde jeg, og alle andre tenkende vesener gjort det samme som Suarez i den situasjonen.

 

Dere vil bare ha en å skylde på når Ghana ikke innfridde, det er fortåelig.

Selvfølgelig er det lett når man er i den situasjonen å bruke hånda. Men å kalle Suarez for en helt etter det synes jeg er for drøyt. Gyan er heller ikke ene og alene den store syndebukken for Ghana. Han gjorde jo opp for sin straffebom i konken, mens det var to andre som serverte to elendige straffer. Synes det var utrolig tøt av Gyan å sette straffen på den måten han gjorde etter at han nettopp hadde bommet.

 

Enig, straffen hans var helt sinnsyk. Steintøff i huet. Ble sykt nervøs når jeg så han gikk frem. Når det gjelder å kalle Suarez helt, så er han vel det? Han som gjorde slik at Uruguay kom seg til straffekonk. Og, ja, Gyan renvasker NOE av navnet sitt med å sette straffen i konken, men han forblir syndebukken med å ha bommet den ene straffen som kunne ha sendt Ghana videre.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lett når man er i den situasjonen å bruke hånda. Men å kalle Suarez for en helt etter det synes jeg er for drøyt. Gyan er heller ikke ene og alene den store syndebukken for Ghana. Han gjorde jo opp for sin straffebom i konken, mens det var to andre som serverte to elendige straffer. Synes det var utrolig tøt av Gyan å sette straffen på den måten han gjorde etter at han nettopp hadde bommet.

Hadde han ikke bommet på straffen i ekstraomgangen, hadde det ikke vært noen straffesparkkonkurranse i etterkant. Fullt fortjent at han får stempel som syndebukken.

Lenke til kommentar

Der gikk muligens Suarez fra forræder til Nasjonshelt :p

 

Han gjorde da det eneste rette for å vinne i den situasjonen. Ja det er juks, men hadde han ikke gjort det så hadde det blitt mål. Så ser ikke forræder opplegget der...

1. Han kunne lett ha tatt den med hodet. Ja, han måtte reagere raskt - men han kunne likevel greid det fint. Og i tillegg hadde han sluppet å stå over semi'n.

 

2. Forræder ja - hadde straffen gått inn, hadde Ghana gått videre - og Suarez hadde vært en slags forræder (ettersom han lett kunne ha reddet headingen med hodet).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lett når man er i den situasjonen å bruke hånda. Men å kalle Suarez for en helt etter det synes jeg er for drøyt. Gyan er heller ikke ene og alene den store syndebukken for Ghana. Han gjorde jo opp for sin straffebom i konken, mens det var to andre som serverte to elendige straffer. Synes det var utrolig tøt av Gyan å sette straffen på den måten han gjorde etter at han nettopp hadde bommet.

Hadde han ikke bommet på straffen i ekstraomgangen, hadde det ikke vært noen straffesparkkonkurranse i etterkant. Fullt fortjent at han får stempel som syndebukken.

Joda, det er sant, men så hadde de jo fremdeles sjansen til å vinne i straffekonken, og da gjorde han jobben sin i motsetning til de som bommet. Synes bare at man ikke skal legge all skyld på stakkars Gyan for tapet, selv om han kunne avgjort det hele tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at skitne triks blir ansett som en del av spillet. Juksemakerne blir helter, resten er syndebukker. Dette minner meg om at fotball i bunn og grunn er en pøbelsport, noe jeg også husker fra skoletiden der de fleste fotballspillerne oppførte seg som frekke stympere.

Poenget med fotball er å score mål. Det laget som scorer flest antall mål vinner. Da er det viktig å score og selvfølgelig like viktig å hindre at det andre laget scorer. Og det var ikke noe annet som skjedde. Så får man synes hva man vil. Selv er jeg litt likegyldig til situasjonen. På den ene sida er det et klart regelbrudd og usportslig. På den andre sida er det nesten som en refleks og hvis man tenker litt utenfor boksen brukte Suarez alternativet "rødt kort og straffe" for å vinne.

 

Når slike situasjoner oppstår begynner mange å stemple forskjellige spillere som alt mulig stygt. Da er plutselig alt det gode spilleren har levert fullstendig glemt. Suarez hadde vel flest (helt sportslige og ærlige) sjanser i hele kampen om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Joda, det er sant, men så hadde de jo fremdeles sjansen til å vinne i straffekonken, og da gjorde han jobben sin i motsetning til de som bommet. Synes bare at man ikke skal legge all skyld på stakkars Gyan for tapet, selv om han kunne avgjort det hele tidligere.

Men tydelig at han saa paa seg selv som syndebukken, og det er som betyr noe...

Lenke til kommentar

Hadde han ikke bommet på straffen i ekstraomgangen, hadde det ikke vært noen straffesparkkonkurranse i etterkant. Fullt fortjent at han får stempel som syndebukken.

Hadde ikke Suarez bokset ut ballen i ekstraomgangen, hadde det ikke vært noe behov for straffespark overhodet. Litt spesielt å gjøre helt av en person som begår et grovt regelbrudd, mens han som bommer fortjener edder og galle.

Lenke til kommentar

Ser faktisk ut som han andre uruguyaneren prøver å ta den med hendene også, men klarer ikke å redde ballen. Uansett var det fantastiske slow motion bilder.

Som Semb ville sagt det: F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-E slow motion bilder.

 

Litt spesielt å gjøre helt av en person som begår et grovt regelbrudd, mens han som bommer fortjener edder og galle.

Det er jo ganske enkelt slik at Suarez indirekte sendte laget sitt videre og Gyan sendte de ut. Klapper man igjen regelboka og ser ut i verden er Suarez helt da.

Lenke til kommentar

Ser faktisk ut som han andre uruguyaneren prøver å ta den med hendene også, men klarer ikke å redde ballen. Uansett var det fantastiske slow motion bilder.

Som Semb ville sagt det: F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-E slow motion bilder.

 

Litt spesielt å gjøre helt av en person som begår et grovt regelbrudd, mens han som bommer fortjener edder og galle.

Det er jo ganske enkelt slik at Suarez indirekte sendte laget sitt videre og Gyan sendte de ut. Klapper man igjen regelboka og ser ut i verden er Suarez helt da.

 

Outstanding slowmotion! :whistle:

Lenke til kommentar

Litt spesielt å gjøre helt av en person som begår et grovt regelbrudd, mens han som bommer fortjener edder og galle.

Det er jo ganske enkelt slik at Suarez indirekte sendte laget sitt videre og Gyan sendte de ut. Klapper man igjen regelboka og ser ut i verden er Suarez helt da.

Hadde han brukt hodet som ikke var så langt unna så hadde han kunne blitt kalt helt, men jeg kommer aldri til å se på han som en helt i hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...