Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange som får det til å høres hårreisende ut at Hazard valgte Chelsea. De vant CL og FA-cupen, de har flere belgiere og han er nærmest garantert en fast plass i dagens Chelsea-lag. Det er en grunn til at han har fått den publisiteten han tross alt har fått. Han er en eksepsjonell spiller, og han kan heve Chelseas nivå. Det er ikke helt utenkelig at Chelsea kan kjempe om ligatittelen neste år, i alle fall ikke om de signerer Hulk også. Jeg skulle gjerne sett han i United. Majoriteten synes nok han har oppført seg kvalmt i media, men på banen er han sympatisk.

 

Jeg har ikke sett så mye av Kagawa - kanskje to hele kamper totalt i år - men av det jeg har fått med meg, av de jeg stoler på, så blir jeg ikke skuffet om vi signerer han. Jeg har troen på at han kan være med på å drive laget fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

<p>

<br>"SAF liker ikke slike skitne agenter"<br><br>"Tror ikke SAF lar seg presse av en agent på denne måten"<br><br>Hallo, Jorge Mendes...<br><br>United betale nesten like mye til Jorge Mendes for Bebe-overgangen som agenten til Hazard visnok krevde for Hazard.<br>
</p><p></p>

 

 

Mendes fikk €900k i "agenthonorar" for Bébé. I tillegg hadde agenten eiendeler i spilleren som utgjorde ca. €2,6M av overgangssummen. Total overgangssum €9M.

 

John Bico får vel rundt €7,5M i agenthonorar alene. Til tross for dette er det liten tvil om at Hazard-signeringen sannsynligvis er en bedre signering enn Bébé som var hasardiøs dårlig.

Lenke til kommentar

Kagawa skal i følge "Eurosport-kommentator og Bundesliga-ekspert Vebjørn Buen" vere ein så godt som komplett spelar. http://united.no/nyheter/nyheter/kagawa_er_en_komplett_spiller

 

Silly season ser ut til å verte berre meir og meir silly for kvar sesong, og etter at twitter verkeleg eksploderte blant fotballspelarar, ekspertar, journalistar og supporterar så har ting uttarta seg noko voldsomt. Eg håper verkeleg at United ender opp med eit par solide forsterkningar, men så lenge silly season er på sitt verste så orkar eg ikkje å verken håpe eller tru før eg ser handfaste bevis.

Lenke til kommentar

*snip*

Pluss for overraskende objektiv analyse av situasjonen!

 

Belgski FC har på en måned gått fra fiaskosesong til håp om flere titler neste sesong. Jeg satser på at ledelsen fortsetter fornyelsen av laget ved å sende flere av de overbetalte gammelguttene ut døren og heller satser på noen av de yngre spillerne som allerede er hentet inn (dersom Malouda, Meireles m.fl foretrekkes fremfor De Bruyne, McEachran og Marin så får jeg migreneanfall).

Lenke til kommentar

Chelski begynner å ta form igjen. Neste år er City igjen blant topp 4, jeg håper United klorer seg til en plass der oppe, og jeg tror Chelsea vil være der. Spørsmålet er om Arsenal klarer å beholde RvP, i så fall vil nok de være best of the rest med Podolski som klasseforsterkning.

 

Chelsea har tatt grep, og er tydelig ikke helt ferdig enda. United jakter vilt, og ønsker nok å ha de fleste på plass før EM. City har vel vist at de er sterke nok uten særlig med forsterkninger, samtidig tror jeg araberne kjøper noen nye brikker til lekebingen sin.

 

Klarer Spurs å holde Modric? Chelsea er nok ikke lenger ute etter mannen. Liverpool trenger vel 3-4 solide forsterkninger, men er for tiden opptatt med å få inn en habil manager. Newcastle skled av helt på slutten - vil de være med der oppe neste år også?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Hazard og mata i samme rolle?

 

Om du mener Modric er samme type spiller eller spiller i samme posisjon som Hazard og Mata er jeg ikke enig. Han er mye sterkere i den defensive delen av spillet og spiller vel som oftest som én av to sentralt på midten til Tottenham med Van der Vaart i "Hazard/Mata-rollen".

Lenke til kommentar

Mata blir vel flyttet til kant med Hazard i bildet. Jeg mener å ha lest et sted at Chelsea ikke lenger var på jakt etter Modric som playmaker om dem fikk Hazard - men nå finner jeg selvsagt ikke kilden.

 

Modric er vel mer en playmaker som ligger litt lavere i banen, som Xavi (om vi absolutt skal sammenligne ham med andre spillere). Bortsett fra en sinsvak stiv pris, så er Modric en spiller jeg mer enn gjerne skulle hatt i United. Han er en av få spillere i PL jeg mener kan erstatte Scholes pasningsfot. At han i tillegg har et større driv med ballen er heller ingen uting for et United-lag som ofte venter på at Rooney skal ta ansvar over hele banen.

Lenke til kommentar

Hazard og mata i samme rolle?

 

Om du mener Modric er samme type spiller eller spiller i samme posisjon som Hazard og Mata er jeg ikke enig. Han er mye sterkere i den defensive delen av spillet og spiller vel som oftest som én av to sentralt på midten til Tottenham med Van der Vaart i "Hazard/Mata-rollen".

 

Selv om Modric ligger lavere på banen betyr det ikke at han er en defensiv klippe for å si det på den måten, han er heller ikke usedvanlig sterk på noen annen måte enn markering (han er heller ikke duell-sterk og på dueller i lufta går han som regel unna og håper på at ballen kommer hans vei etter headingen).

Han er desidert sterkest offensivt (sier ikke at du har påstått annet), og med en Mata og nå også Hazard er det penger ut av vinduet å hente Modric som jo er en playmaker med så og si kun offensive styrker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kagawa til Man United og Hazard til Chelsea makes sense for meg. Hazard passer godt inn i Chelsea som satser ungt nå, har mye penger og kan bidra med masse spilletid. I Man Utd måtte han nok finne seg i et par kamper i ny og ne på benken med tanke på roteringen Ferguson driver med, og da er det ikke umulig at han hadde gått sur. Antar at det er enkelere for Kagawa å akseptere (fordi han har god arbeidsmoral som alle andre asiater...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...