Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Mr. President™ skrev (1 time siden):

Og hvem var ansvarlige for hvordan United ble styrt på? Glazers.

Dette var jo lenge før noe glazers, og jeg anklager ikke manu for noe som helst, men så vidt jeg vet så var manu blant de første til og legge klubben ut på det åpne markedet å trykke nye aksjer, med de nye aksjene så ble det etterhvert et behov for andre klubber til og gjøre det samme og med det kom de nye eierne, naturlig nok.

 

Mr. President™ skrev (1 time siden):

Hvem var det som protesterte mot at Glazers skulle få kjøpe klubben? United-fans.

Ja det er bare å protestere i vei, men klubbens daværende eiere, vet ikke hvem det var, eller hvor stor eier andel som var eid av supportergrupper, men dette salget ble jo en mulighet fordi manu sine daværende eiere åpnet for dette. Det hadde sikkert skjedd uansett. Det vi trenger nå er nye lover, noe som får supporterne inn i styrene igjen. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

jeg husker fremdeles den vanvittige summen som ble brukt på Roy Keane, britisk transfer rekord på den tida, knapt nok til andrekeeper fra finsk fjerdedivisjon nå til dags.

Litt rart å fokusere på Keane (3.75), som kostet såvidt litt mer enn det Blackburn brukte på Shearer (3.6m) ett år tidligere. Sommeren etter ble rekorden igjen knust da Blackburn kjøpte Sutton (5m).

Galoppen startet med Chelsea.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Dette var jo lenge før noe glazers, og jeg anklager ikke manu for noe som helst, men så vidt jeg vet så var manu blant de første til og legge klubben ut på det åpne markedet å trykke nye aksjer, med de nye aksjene så ble det etterhvert et behov for andre klubber til og gjøre det samme og med det kom de nye eierne, naturlig nok.

Men jeg ser ikke poenget ditt. Aksjer er ikke noe magisk, om noe så er det et sunnhetstegn at de ble solgt og i ligaens beste interesse da det betyr at det er verdi i klubben og i PL. At andre klubber fikk behov for å gjøre det samme spiller liten rolle da United sine økonomiske krefter er bygget på sportslig suksess, men det er nettopp nye eiere som pumper inn masse penger som blir et problem og noe man ikke ønsker. Så da ser jeg egentlig ikke hva du vil frem til.

skaftetryne32 skrev (11 minutter siden):

Ja det er bare å protestere i vei, men klubbens daværende eiere, vet ikke hvem det var, eller hvor stor eier andel som var eid av supportergrupper, men dette salget ble jo en mulighet fordi manu sine daværende eiere åpnet for dette. Det hadde sikkert skjedd uansett. Det vi trenger nå er nye lover, noe som får supporterne inn i styrene igjen. 

 

Premier League kunne ha stoppet salget eller i det minste nektet den typen finansiering. De gjorde ikke det da, men de ønsker ikke slike oppkjøp i dag. Det er bare å se på salget av Chelsea og hvordan man forsikret seg om at det skulle gagne klubben før både britiske myndigheter og Premier League godkjente salget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sterke reaksjoner på nyheten i går.

If Manchester City are guilty they have betrayed football as a spectacle
https://www.theguardian.com/football/2023/feb/06/if-manchester-city-are-guilty-they-have-betrayed-football-as-a-spectacle

Sitat

Sport only works if it is on some level real, credible and straight – any club that breaks the rules must be harshly punished


Blir City degradert er det ikke sikkert de får lov å spille i EFL:

Manchester City not guaranteed place in EFL if they are expelled from Premier League
https://www.telegraph.co.uk/football/2023/02/07/manchester-city-news-relegation-ffp-rules-points-deduction-premier/

Sitat

The English Football League (EFL) would have no obligation to accept Manchester City in the extraordinary event the club were expelled from the Premier League over alleged breaches of financial rules, Telegraph Sport understands.


En ikke navngitt klubbleder i Premier League sier til The Sun at City bør kastes ut av ligaen:

Premier League rivals demand Man City be relegated if found guilty of staggering 100-plus FFP rule breaches
https://www.thesun.co.uk/sport/21296981/premier-league-man-city-relegated-ffp-rule-breaches/

Sitat

One club chief said: “If these charges are proven there must be proper punishment - and the only fitting one is for them to be relegated.

“We’re talking about a decade of alleged abuses and want the Premier League to do the right thing.”

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"If they are found guilty, then there would be some people that would look upon their titles and trophies as tainted, if they were won within the timeframe of any guilty charges."

En god del anser det sånn fra før av, helt siden Mancini-tiden...

Har ikke lyst til å være bitter jeg altså, men dette dopa laget har fratatt Liverpool en aldri så liten æra. United også for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Skal jeg tippe vil jeg tro det er mer sannsynlig at City degraderes enn at de fratas titlene. Hvis de blir funnet skyldige.

1Dr.E skrev (22 minutter siden):

"If they are found guilty, then there would be some people that would look upon their titles and trophies as tainted, if they were won within the timeframe of any guilty charges."

En god del anser det sånn fra før av, helt siden Mancini-tiden...

Har ikke lyst til å være bitter jeg altså, men dette dopa laget har fratatt Liverpool en aldri så liten æra. United også for den saks skyld.

Har alltid tenkt sånn hver gang City vinner ligaen. Da de knivet med Liverpool om gullet håpet jeg at City skulle vinne, ikke fordi jeg liker de mer i det hele tatt - men fordi jeg føler at det ikke teller helt på ordentlig. Jeg har alltid sett på hva de holder på med som juks og noe falskt, ikke som en fullverdig og legitim sportslig aktør. Derfor har jeg tenkt det på sett og vis bedre at de vinner enn om Liverpool, som ikke jukser, vinner.

Skulle de få fratatt titlene så lever jeg fint med det. Det er jo uhorvelig trist for alle de fantastiske spillerne de har hatt som har gjort utrolige prestasjoner, og for egen del fortjent det - men som mister dem. Men også for motstanderlagene som da vil tildeles titler i etterkant som de kanskje egentlig fortjener, men som aldri vil føles helt riktig.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
OddZen skrev (4 minutter siden):

Og hvor lang tid vil en slik prosess som nevnes ta?

Når kommer det en "dom"?

Folk som har peiling sier alt fra måneder til potensielt flere år. Det avhenger av hvor lang tid den uavhengige kommisjonen bruker på å gå gjennom funnene til Premier League.

Siden dette er helt enormt mange potensielle brudd og Premier League har brukt nesten fire år på etterforskningen, så vil det nok ta ganske lang tid.

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (1 minutt siden):

Vil ikke ha amerikansk system hvor de dårligste året før får first pick i en eller annen draft, om det er det du sikter til?

Du er glad i et system hvor de på bunnen har ingen sjanse, år etter år, ser det ut.   Ingenting galt med det, det bare er ironisk gitt den nordisk økonomisk modellen som prøver å gi alle det samme sosial mobilitet 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Du er glad i et system hvor de på bunnen har ingen sjanse, år etter år, ser det ut.

Det stemmer jo ikke. Det er mer enn nok penger i ligaen til at hvilken som helst klubb kan bygge noe fra bunnen av med en god manager, gode medarbeidere, og spillere kjøpt med hjelp av god scouting eller med statistiske data. At vi har et problem med  sportsvaskende sheiker og oligarker forandrer ikke på det. Brighton er et godt eksempel.

Det jeg vertfall ikke vil ha er et system der det lønner seg å tape med vilje. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Det stemmer jo ikke. Det er mer enn nok penger i ligaen til at hvilken som helst klubb kan bygge noe fra bunnen av med en god manager, gode medarbeidere, og spillere kjøpt med hjelp av god scouting eller med statistiske data. At vi har et problem med  sportsvaskende sheiker og oligarker forandrer ikke på det. Brighton er et godt eksempel.

 

Virkeligheten er at det skjer meget, meget sjelden.

Sitat

Det jeg vertfall ikke vil ha er et system der det lønner seg å tape med vilje. 

Nedrykk eliminerer dette problemet.  Det er noe som ikke eksisterer i amerikansk idrett.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Virkeligheten er at det skjer meget, meget sjelden.

Fordi det er ikke lett, de beste klubbene vil gjerne ha de beste folkene, og de beste folkene vil til de beste klubbene og vi har fremdeles et problem med sportsvaskere og oligarker.

 

jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Nedrykk eliminerer dette problemet.  Det er noe som ikke eksisterer i amerikansk idrett.

Så hvordan skal dette amerikanske systemet da virke ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Du er glad i et system hvor de på bunnen har ingen sjanse, år etter år, ser det ut.   Ingenting galt med det, det bare er ironisk gitt den nordisk økonomisk modellen som prøver å gi alle det samme sosial mobilitet 

Nei, det ser ikke ut som det nei. Gi faen i å prøve å legge ord i munnen på folk. Det der blir like dumt som at jeg skal si "Du er glad i et system hvor det lønner seg å tape, ser det ut (sic). Ingenting galt med det, det bare er ironisk gitt den amerikanske økonomiske modellen med et stort fokus på det frie markedet hvor vinnere belønnes, ikke taperne". Sånn, da legger vi fra oss barnehagetaktene og oppfører oss istedenfor?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...