Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Danielzu skrev (7 minutter siden):

Uenig. Så mange som sliter i England under covid-19 krisen, både befolkningen og klubber generelt så er det ekstra kvalmt av Chelsea (og muligens city) å bruke så mye penger i overgangsvinduet på enkelspillere. 

Vet ikke helt hvor enig jeg er i det. Jeg synes det ville vært kvalmt med heftig pengebruk dersom de to klubbene samtidig hadde sparket ansatte, satt ned folk i lønn og den slags. Da ville det vært desto mer umusikalsk å svi av store penger. Men Chelsea har vært eksemplariske under pandemien.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir bare så tydelig hvor skeivt det er når samtlige klubber må skrumpe inn pga dagens situasjonen og eierne med usunt budsjett og kjøpekraft kan holde på slikt. Er ekstra markant akkurat nå hvor teit det hele er synes jeg da.

Chelsea solgte riktig nok hazard. Men har vell brukt opp de pengene allerede and them some(ink Digne)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
8 hours ago, Danielzu said:

Blir bare så tydelig hvor skeivt det er når samtlige klubber må skrumpe inn pga dagens situasjonen og eierne med usunt budsjett og kjøpekraft kan holde på slikt. Er ekstra markant akkurat nå hvor teit det hele er synes jeg da.

Chelsea solgte riktig nok hazard. Men har vell brukt opp de pengene allerede and them some(ink Digne)

De rike klubbene overkjører de små som de alltid har gjort. Ingenting har endret seg med corona. Du får heller reagere på det pengefokuset man fikk med etableringen av premier league, eller hvordan de store klubbene tvang gjennom endringer slik at champions league ble en turnering for de rikeste klubbene. Eller hva med trenden med superrike eiere som bruker klubbene som et dyrt leketøy eller for sportswashing av egne regimer. Fotball er en ganske råtten industri, men å bruke penger på spillere har ikke endret seg med corona.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Danielzu skrev (17 timer siden):

Blir bare så tydelig hvor skeivt det er når samtlige klubber må skrumpe inn pga dagens situasjonen og eierne med usunt budsjett og kjøpekraft kan holde på slikt. Er ekstra markant akkurat nå hvor teit det hele er synes jeg da.

Chelsea solgte riktig nok hazard. Men har vell brukt opp de pengene allerede and them some(ink Digne)

Chelsea har drevet klubben etter FPP og dermed uten massive pengeinnsprøytninger. Hazard er ikke den eneste inntekten heller, vi har solgt spillere for 231 millioner euro de 2 siste sesongene. Inkludert Kovacic, så har vi brukt 148 millioner euro så langt, så vi har forsatt en god del igjen. Og inntekt fra salg av spillere er bare en del av det totale budsjettet, utlån, frigjøring av lønnsutgifter, sponsorinntekter osv. 

Om noen har et usunt budsjett så er det de klubbene, som umiddelbart tyr til å si opp / permitere masse ansatte så fort det kommer en regnværsdag. Liverpool permiterte masse ansatte og overlot dem til den allerede belastede britiske økonomien, det med et pluss i budsjettet på 42 millioner pund i fjor. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Danielzu skrev (8 timer siden):

Et feiltrinn som ble reversert innen 48timer. 

Som er nesten verre, de hadde tydeligvis råd, men prøvde å utnytte situasjonen og slippe unna med mindre. 

Eneste som skal ha noen som helst ære for den endringene, er supporterne. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Whiteshit said:

Skal Chelski ha Thiago Silva og no? Romano på twitter som melder..

Ja, ryktes om det. Werner, Ziyech, Havertz OG Silva i samme vindu, de skal nok klare 3-plassen i hvert fall... (Men om det er nok til å få en sesong på 90+ poeng vet jeg ikke, noe jeg er ganske sikker på at enten Liverpool eller City klarer, kanskje begge).

Lenke til kommentar

Det tror jeg også. Tipper City knepent foran Liverpool. Chelsea på 3. plass 10 poeng bak. United, Arsenal og Spurs kjemper om den siste CL-plassen. 

 

Om United hadde signert en høyreving, stopper og defensiv midtbanespiller, så kunne de tatt opp kampen med Chelsea. Men de har russisk mafia. Vi har glazers. Om jeg er bitter? ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...