Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig bare mangle. Syns Sunderland har gjort alt riktig og ikke forhåndsdømt han før han innrømmet / ble funnet skyldig i retten. Ikke sjokkert over at han nå er arbeidsledig. Er egentlig veldig spent på om det er noen PL-klubber som tørr å signere han. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle egentlig bare mangle. Syns Sunderland har gjort alt riktig og ikke forhåndsdømt han før han innrømmet / ble funnet skyldig i retten. Ikke sjokkert over at han nå er arbeidsledig. Er egentlig veldig spent på om det er noen PL-klubber som tørr å signere han.

Ja, eller om han selv tør å fortsette. Kommer til å møte motgang fra alle kanter. Dette er nok slutten for hans del.
Lenke til kommentar

Skjønner ikke alvorlighetsgraden her jeg, han har jo ikke voldtatt noen? Hva er forskjellen på en 15-åring kontra en som akkurat er 16? Synes det er teit når små tekniske detaljer skal avgjøre om noe er alvorlige lovbrudd.

 

Og nei, jeg har hverken en historie eller planer om å høvle over mindreårige.

Forskjellen ligger i at det er lettere å benytte disse "tekniske detaljene" (her i form av fysisk alder) som en fast lov å håndtere, enn å måtte forholde seg til "mental alder", som vil være utfordrende å benytte som argument både i form av forsvar eller som en påstand fra aktor. 

 

Det er "mindre skadelig" å være såpass pirkete på fysisk alder, enn å gjøre det mulig for voksne å ha seksuell omgang med unge voksne eller barn hvis de er "mentalt modne nok".  Det kanskje vanskeligste ville jo vært å fastslå hvem som er "modne nok" til å skjønne at de som tenåring kan eller blir utnyttet av "godt voksne mennesker".

Endret av Snurreleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke alvorlighetsgraden her jeg, han har jo ikke voldtatt noen? Hva er forskjellen på en 15-åring kontra en som akkurat er 16? Synes det er teit når små tekniske detaljer skal avgjøre om noe er alvorlige lovbrudd.

 

Og nei, jeg har hverken en historie eller planer om å høvle over mindreårige.

 

http://www.theladbible.com/articles/details-from-the-adam-johnson-trial-120216-5

 

Jeg er delvis enig med deg, man han har definitivt gått litt for langt her...

Lenke til kommentar

Når skifter det fra greit til ikke greit?

 

14? 13? Kanskje tolv og?

 

Sier ikke at det er greit. Jeg bare irriterer meg over hvordan marginale forskjeller kan avgjøre om noe er en "alvorlig forbrytelse" eller ikke. Hva er egentlig forskjellen på 0,199 i promille og 0,201 i promille når du kjører bil, sånn rent praktisk? Den ene er "god tur" og den andre er en "alvorlig forbrytelse". I Adam Johnson sitt tilfellle er forskjellen et par kjønnshår som ikke har grodd ut enda.

 

Men for å svare kort på spørsmålet ditt: alvorligheten burde selvfølgelig stige motsatt av alder.

 

Og at han blir sparket og aldri skal få spille på toppnivå igjen for dette her? Ta eksempelet med Northug: han skal jo selvfølgelig få lov å fortsette på toppnivå som langrennsutøver selv om han fyllekjørte. I mine øyne er det Northug gjorde mye mer alvorlig enn hva Johnson har gjort.

 

 

Håper for AJs del at 15-åringen var jææævelig fin.

Endret av banansplitt™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grensen er der for å beskytte barn mot voksne. Ser poenget ditt med at det er litt flisespikkeri hvis jenta er 15 år 11 måneder og 28 dager gammel, men det hjelper ikke i det hele tatt! Da kan man vente tre dager til hun er kommet inn i lovlig alder.

 

Barn trenger beskyttelse fra voksne siden de er veldig lett påvirkelig og lett kan manipuleres til å gjøre handlinger de egentlig ikke vil eller har lyst til. Barn er ikke flinke til å stå opp for seg selv. Johnson gjorde et bevist valg og det får han straff for nå, helt fortjent. Han kunne som alle andre ventet til hun var blitt 16.

 

Straffen han får vil ikke være like ille som om jenta var 12, det er nemlig forskjell på straffeutmålingen alt etter alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...