Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommentaren fra Arsenal Gentleman er spot on. Synes forøvrig det er merkelig du finner det morsomt DaveSaves, du som ikke ser på det som juks engang...

Juks og juks. Jeg synes at det er "juks". Og da mener jeg urettferdig. Det er klart at de aldri hadde vært i den posisjonen de er i nå, men de brøt aldri noe regelverk så vidt jeg vet. FFP er veldig nytt. Det er ikke så mye å gjøre med hva som skjedde for 10-15 år siden.

 

Føler at vi har denne diskusjonen annenhver dag...

 

Det ble nevnt noe om at Chelsea jukset til seg seier i den kampen mellom Liverpool og Chelsea. Det forstår jeg heller ikke. Feig og kjedelig taktikk? Ja, men kynismen til Mou lønte seg. Han var ikke høy på pæra slik som Rodgers var innledningsvis til sesongen.

 

Jeg har forståelse for at det er bittert, men Mourinho er en vinner. Han gir faen om man må spille kjedelig så lenge det gir resultater. Der også er Mourinho milevis bedre enn Rodgers og mange andre.

Hadde det vært omvendt, at Liverpool hadde spilt slik og vunnet og dermed endt opp med ligagull, hvor mange Liverpool-supportere hadde da sutret? Under 1% tror jeg.

Lenke til kommentar

Solaar argumenterer iallefall for sine meninger og baserer de ofte på kilder, som gjør at de er langt mer troverdig. Det er ikke bare synsing eller "ting-man-kaster-ut", men faktisk fakta om hvordan ting fungerer. Jeg synes Solaar sine meninger er en verdifull ressurs for forumet, og ja, jeg har lært mye om FFP fra Solaar. Det legger jeg ikke skjul på og jeg er 100% sikker på at FFP er et tema veldig mange har dårlig forståelse for hvordan fungerer.

 

Kamizez: Det var mer rettferdighet før FFP enn nå. Før FFP kunne enhver klubb få hjelp av hvem de ville (som i mine øyne er rettferdig, det er tross alt likt for alle), mens nå MÅ klubben ha en god inntekt for å kunne bruke penger også (som gjør at United får særbehandling. Hvor mange klubbe kan svi av milliarder nå uten å selge for omtrent samme pris?). Jeg er klar over at FFP er også for å passe på at klubbene ikke går med underskudd over tid, som gjør at de også går konkurs, men det er ikke poenget i diskusjonen. Poenget var hva som var rettferdig, og FFP er iallefall ikke rettferdig.

Lenke til kommentar

Poenget er et FFP er til for å beskytte gamle penger og store klubber.

Det er for at nye klubber ikke skal komme seg til toppen ved hjelp av eiere med penger å sette press på toppen.

Selv om gjerne enkelte av de klubbene har kommer seg i toppen grunne nettopp det samme.

 

Det som kommer til å skje er at internasjonal fotball kommer til å bli som spansk fotball. Et par topplag med uendelig mye penger også noen sporadiske seire fra mindre lag uten mye penger. Døll kjedelig

Endret av AllFather
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ikke akkurat sett ut slik i Premier League i år. De lagene som har vært flinkest på overgangsmarkedet er ikke de som har brukt mest. Chelsea, Southampton og West Ham har relativt sett langt bedre sesonger enn Liverpool og United (så langt).

 

Dog synes heller ikke jeg at FFP er spesielt imponerende.

Lenke til kommentar

Det verste er at du er seriøs.

Ingen grunn til å ikke være seriøs når det kommer til dette. For meg vil jeg aldri respektere noen medaljer Chelsea/ManCity tar i per dags dato. Det eneste som kunne forandret min innstilling til en slik klubb er om man aktivt gikk inn for å fjerne problemet. I Chelseas tilfelle Abramovitch. Men her ligger også et stort problem, de fleste av Chelsea-fansen, virker det som, er strålende fornøyd med ståa slik den er og til og med når man fjernet RdM så betydde det ikke en dritt for fansen. Jeg skjønner ikke gleden fansen kan få av å se sitt eget lag kjøpe toppspillere etter toppspillere med penger man ikke har gjort seg fortjent til. Men det er nå min mening, så seriøs som jeg er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal Chelsea sparke/fjerne Abramovitch slik at de kan få respekt av enkelte supportere fra andre klubber?

 

Du har jo ingen innsikt i klubben heller. Selvfølgelig skulle man ønske at RdM kunne fungert, men han var da virkelig ikke rett mann for klubben. Dere har da sparket Daglish også, eller det er annerledes når det kommer til respekterte klubber som Liverpool?

 

"Penger vi ikke har fortjent". Det var på INGEN måte ulovlig å bli kjøpt opp av en russer og at han ga klubben penger. FFP har kommet i nyere tid for å regulere dette, men i 2003 var det ingen lover mot dette.

 

Du virker bare sjalu for at Chelsea linkes til Messi, mens Liverpool linkes til Southampton.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Du virker bare sjalu for at Chelsea linkes til Messi, mens Liverpool linkes til Southampton.

:) Tro du det. Er sjeleglad for at Liverpool er med gode eiere nå som driver klubben slik en klubb skal drives.

At du i det hele tatt sammenligner RdM sparkingen med Kennys er helt absurd og viser hvor lite du bryr deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...