Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

_zZ begynner å bli litt lei av å vente på JB no. De hadde no "knekt" koden bare et par timer etter 4.1 vart lansert. Hva tar så lang tid?

Ja savner virkelig de små tingene som f.eks vise dato og signalstyrke i dB. For ikke snakke om ekte multitasking.

Hva er det du ikke liker med multitaskingen du har nå?

Lenke til kommentar

Jeg fikk bumperen min i dag. Hadde egentlig tenkt til å beholde iPhonen uten beskyttelse på, men bumperen var så kul at jeg kommer til å bruke den :)

 

Personlig er jeg ikke noen stor fan av bumperen siden den går opp litt på siden som gjør at jeg kanskje syntes det er litt vanskelig å spille enkelte spill noen gang. Liker følelsen av å kunne ha fingrene mine over hele skjermoverflaten samtidig som at baksiden har litt beskyttelse, så jeg bruker en Incipio Feather Case. :)

Lenke til kommentar

_zZ begynner å bli litt lei av å vente på JB no. De hadde no "knekt" koden bare et par timer etter 4.1 vart lansert. Hva tar så lang tid?

Ja savner virkelig de små tingene som f.eks vise dato og signalstyrke i dB. For ikke snakke om ekte multitasking.

Merkelig nok så har ikke andre telefoner denne "ekte multitaskingen". Kanskje fordi denne tilpassede multitaskingen alle benytter sparer batteri.
Lenke til kommentar

Jeg skal gå til innkjøp av en MBP 15" i løpet av helgen. Er det noen fordeler/ulemper ved å bruke en fysisk eple-forhandler kontra Apple Store? Leveringstid? Studentrabatt?

Vel, hvis forhandleren du tenker på har maskinen inne vil du jo spare minst en dag. Prisene ligger på rundt det samme, og du får studentrabatt (kommer kanskje an på butikken, men jeg fikk rabatt hos Eplehuset).

Lenke til kommentar

Jeg skal gå til innkjøp av en MBP 15" i løpet av helgen. Er det noen fordeler/ulemper ved å bruke en fysisk eple-forhandler kontra Apple Store? Leveringstid? Studentrabatt?

 

Takk for svar :)

 

Vel, handler du hos apple.no får du ett års reklamasjon mot de lovpålagte fem. Dette begrunner de med at butikken "ikke befinner seg i Norge", så jeg vil sterkt fraråde å kjøpe noe dyrere enn en ipod derfra.

Lenke til kommentar

Dette høres sketchy ut...

 

Spør hvemsomhelst som har reklamert på et produkt derfra etter årsfristen.

Apple gidder ikke gjøre unntak for Norge, derfor anbefaler jeg alle å kjøpe produktene deres fra fysisk butikk,som er bundet av norsk reklamasjonsrett og må

ta kostnaden selv

 

Hva iphone 4 angår derimot, blir det fort litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Apple kan ikke velge å se bort fra norsk lov fordi de ikke "gidder" å gjøre et unntak for Norge. De har en nettbutikk med et norskt domene der innholdet er beskrevet på norsk og produktene kun er tilgjengelig for norske forbrukere. Følgelig må de følge den norske forbrukerkjøpsloven. Det kan være de bryter denne loven ved å nekte reklamasjon etter garantien er gått ut, men forbruker vil da ha loven på sin side i en reklamasjon-sak. Det er dog viktig å opplyse om Apples elendig kundeservice på det punktet, men de må fortsatt forholde seg til norsk lov som alle andre norske (nett)butikker.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Min iP4 skjerm slutter å reagere hvis jeg gjør følgende:

tar fingeren på en av de sorte områdene utenfor skjermen, øverst eller nederst, og så drar fingeren ut på skjermen. Da er det umulig å få til noen kommando på skjermen. Løfter jeg fingeren for så å ta den nedpå skjermen igjen, så fungerer alt normalt.

 

Hvis jeg derimot holder den opprinnelige fingeren på skjermen, og så tar en finger nummer to på skjermen, da reagerer skjermen som normalt. Hvis jeg så løfter vekk finger nummer to, og beveger på opprinnelig finger (som hele tiden har vært i kontakt med skjermen), så er skjermen uten repsons.

 

Beklager en litt "teit" forklaring, men det er det beste jeg fikk til akkurat nå. Noe som er mer interessant, er om noen av dere andre får til det samme, eller om min iP4 er unik, og muligens har en fabrikkfeil.

Lenke til kommentar

Daglig, med ujevne mellomrom, så "klikker" tastaturet mitt når jeg skriver melding. Det som da skjer er at når jeg trykker på en bokstav, så kommer en helt annen opp. Trykker jeg på space, så kommer bokstav c opp. Dette har begynt etter at jeg oppgraderte til siste OS. Varer i en 20-30 sekunder, før alt blir normalt igjen, men det er utrolig irriterende! Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...