Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Kan noen svare meg på noen spørsmål ?

 

Jeg har en som vil selge meg x10 mini pro og lurte derfor på :

 

Er dere som har denne telefonen fornøyd med den ?

 

Storfornøyd. Dette er dog ikke alles mening, og det er litt opp og ned hva folk synes om denne telefonen. Noen hater den, noen elsker den.

 

Er skjermen for liten til å skrive på, surfe, lese mail o.s.v ?

 

For min del; ikke i det hele tatt. Jeg ser helt fint på skjermen, og klarer å lese hver eneste bokstav som dukker opp på skjermen.

 

Er dere fornøyd med kamera ?

 

Det som er positivt med kameraet er at bildene faktisk blir bra. Kameraet har autofokus og man kan faktisk ta ganske profesjonelle bilder med kameraet. Og lys har man også, om man må ta bilder i mørket. Det som er negativt er at det ikke går an å zoome, som jeg savner. Men ellers et flott kamera.

 

Er det lett å sette opp en gmail konto på denne ?

 

Lettere enn hvordan det er nå kan det egentlig ikke bli.

 

Brukes skyve tastaturet mye eller brukes kun tastatur på skjerm ?

 

Jeg bruker skyvetastaturet til stort sett alt. Det som er negativt med det er at jeg må bruke begge hendene. Det er derfor det er så fint å kunne bruke touchscreen-tastaturet når jeg bare har én hånd tilgjengelig.

 

Kan dere komme med negative og posetive ting med denne telefonen ?

 

Negativt:

 


  •  
  • Bruker mye batteri, men så lenge man ikke har noe i mot å lade er det vel ikke så farlig.
  • Det kan være kronglete å finne fram kontakter og ringe dem.
  • Jeg savner at meldinger plasseres i kronologisk rekkefølge. Meldingene føres opp etter kontakter i stedet, i en slags "samtale"-form.
  • Man kan ikke bruke de fysiske knappene til å svare på og avslutte samtaler
  • Bilder sorteres kun etter måned, man kan ikke sortere selv.

 

Positivt:

 


  •  
  • Det er ikke en sånn svær dritt som iPhone, men det er en liten mobil som sklir lett ned i lomma, samtidig som det er en touch-telefon. (Det var hovedgrunnen til at jeg kjøpte den)
  • Det fysiske tastaturet gjør SMS-skriving gøy
  • Høytaleren på mobilen gir lyd i god kvalitet (mener jeg)
  • Oppdatert til 2.1
  • Utseendet til mobilen er etter min mening ganske fint.
  • Helhetsinntrykket er ganske godt. Jeg har i grunn ikke så mye positivt å si om den...den er bare elsk. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X10 mini guide 2.1

 

start flashtool, følg instrukser til du kommer til flash mode.

 

Skru av telefon - holde inne "back" knappen - koble til USB - slipp back når telefon lyser grønt

 

da trykker du på en tast for å fortsette

 

 

 

http://www-stud.uni-due.de/~sfanmakr/X10Flash/X10Flash-2.1.zip

 

X10 mini 2.1 firmware:

http://www.multiupload.com/GM4VW1LNVV

 

 

2.1 firmware pakkes ut under firmware" directory på flashtool zip filen

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Takk for alle svar:) Jeg får min mini pro i dag.

Har ett spørsmål :)

 

Kan noen lett forklare meg hvordan man bruke android market til å legge inn apps på sony'en ?

 

Kan dette foreks gjøres ved å laste først ned på pc så over på telefon eller via Wifi direkte til telefonen ?

 

 

Dette gjøres gjennom Wifi eller 3G nettet, ellers så er det vel noen applikasjoner som kan installeres via minnekort, men dette krever da at man har tilgang til minnekort, dette har man ikke sånn i utgangspunktet med Android 1.6 men man kan fint gjøre det i 2.1

Lenke til kommentar

Kan alle programmene på androud market brukes på mini'en ? Eller er det sånn at noen programmer går kun til for.eks Htc desire og noen til Xperia ? Eller er det sånn at android 2.1 er android 2.1 likt for alle ?

 

Nei det er ikke alle programmer som kan brukes på Mini'en disse vil da heller ikke dukke opp i Marketplace, så alle programmene du ser i marketplace kan brukes på X10 mini.

 

Grunnen til dette er skjermstørrelsen på Mini'en det er ikke alle programmer som er optimalisert for å kjøre på en så liten skjerm.

 

Ett godt tilfelle er det populære spillet Angry birds som ikke har vært tilgjengelig til X10 mini før nå :)

Lenke til kommentar

Tok backup av kontakter, meldinger, innstillinger og app's før jeg oppgraderte til Android 2.1 på min x10 mini, men når jeg skulle gjenopprette fra backup fila etter oppgradering, fikk jeg bare meldingene tilbake. Så alle innstillinger, apps og kontakter er borte!

 

Har også merket til dette med batteritiden, dog etter jeg fikk 2.1. Telefonen sluker batteri nå. Hadde den på lading natt til idag, og nå nettopp måtte jeg sette den på lading igjen for å være sikker på at batteriet skulle holde ut dagen. Har som sagt mistet alle app's osv,så har ingenting i bakgrunnen som bruker batteri. Eneste forandringen som er gjort er oppgraderingen til 2.1.

 

Frustrert...

 

Hvordan tar man backup?

Lenke til kommentar

 

Hvordan tar man backup?

 

Dersom telefonen er oppdatert med ny revisjon 1.6 har du vel fått en ny app som heter Backup, men det beste er å laste ned en enda nyere app fra Sony Ericsson:

 

Åpne nettleseren på telefonen, skriv inn dette i adresselinjen:

m.sonyericsson.com/backup

 

Da vil telefonen laste ned backup-programmet. Dette må du så gi beskjed om at det skal installeres. Så må du starte appen og velge backup.

Et annet alternativ er å gå inn på Market og laste/kjøpe en backup-app derfra.

Lenke til kommentar

 

Tja

Ja, den er for liten

Nei

Ja

Kun skyve, for min del

 

Er du misfornøyd med kamera? Det var kanskje litt vel tregt før 2.1-oppdateringen, men om du ser på samletesten av mobilkameraer på Amobil, vil jeg nå si at kameraet (vel, iallfall på Mini ikke-pro) er fullt i stand til å hevde seg sånn ca. i midten av disse hva angår bildekvalitet, klart bedre enn iPhone4 og Desire HD.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne, men er litt usikker med tanke på OS. Så her for litt siden at den blir oppdatert denne uken? Til Android 2.1, men er ikke det litt utdatert?

 

Og vil den noengang bli oppdatert til 2.2 ??

 

 

Takk for svar :)

 

Joda, den blir nok oppdatert. "Når?" spør du kanskje. Jeg satser penger på august 2043.

Endret av Christiαn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, går det an å slå av datatrafikk over 3G uten å slå av datatrafikk over WiFi på x10mini? Jeg vil bare surfe over Wifi, men den slår stadig over på 3g, samme med apps oppdatering osv, blir kostbart i lengden.

Er bare å ha datatrafikk avslått det. Datatrafikk = 3G. Wifi sin datatrafikk kan du ikke slå av med annet du slår av wifi helt på telefonen .

Lenke til kommentar

Er du misfornøyd med kamera? Det var kanskje litt vel tregt før 2.1-oppdateringen, men om du ser på samletesten av mobilkameraer på Amobil, vil jeg nå si at kameraet (vel, iallfall på Mini ikke-pro) er fullt i stand til å hevde seg sånn ca. i midten av disse hva angår bildekvalitet, klart bedre enn iPhone4 og Desire HD.

 

Har enda til gode å få til et godt bilde med den, men det sier kanskje mer om meg enn telefonen.

Opplever også stadig at blitzen ikke virker, eller at bildet blir tatt 3 sekunder etter "ta-bilde-lyden".

 

Får håpe det er fikset med 2.1, har ikke prøvd så mange ganger etter jeg oppdaterte.

Lenke til kommentar

Er bare å ha datatrafikk avslått det. Datatrafikk = 3G. Wifi sin datatrafikk kan du ikke slå av med annet du slår av wifi helt på telefonen .

 

Det var det jeg egentlig trodde, men jeg får hele tiden beskjed om at websider er midlertidig utilgjengelig, så jeg trodde kanskje det måtte være en annen innstilling. Tyder på at det er problem med trådløsnettet og mobilen...

Lenke til kommentar

Er bare å ha datatrafikk avslått det. Datatrafikk = 3G. Wifi sin datatrafikk kan du ikke slå av med annet du slår av wifi helt på telefonen .

 

Det var det jeg egentlig trodde, men jeg får hele tiden beskjed om at websider er midlertidig utilgjengelig, så jeg trodde kanskje det måtte være en annen innstilling. Tyder på at det er problem med trådløsnettet og mobilen...

Jeg får ikke noen slike feil, så må være trådløsnettet ditt.

Lenke til kommentar

Er du misfornøyd med kamera? Det var kanskje litt vel tregt før 2.1-oppdateringen, men om du ser på samletesten av mobilkameraer på Amobil, vil jeg nå si at kameraet (vel, iallfall på Mini ikke-pro) er fullt i stand til å hevde seg sånn ca. i midten av disse hva angår bildekvalitet, klart bedre enn iPhone4 og Desire HD.

 

Har enda til gode å få til et godt bilde med den, men det sier kanskje mer om meg enn telefonen.

Opplever også stadig at blitzen ikke virker, eller at bildet blir tatt 3 sekunder etter "ta-bilde-lyden".

 

Får håpe det er fikset med 2.1, har ikke prøvd så mange ganger etter jeg oppdaterte.

Jeg syns X10 mini tok gode bilder med både 1.6 og 2.1 jeg. Kan ikke si jeg har opplevd det du nevner, men nå kan det hende jeg er mer tolmodig enn deg. Eneste jeg har opplevd er at kamera-applikasjonen har hengt seg i forbindelse med videoopptak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...