Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

 

Nå har den j.... telefonen ligget i hele natt og lasta opp/ned over 10MB ifra 3g/edge/gprs ifølge netcounter selv om jeg har vært tilkoblet wifi. Bruker APNdroid og Quickettings, men begge de er satt til å ikke sende noe annet enn wifi. Kan MMS bare lastes ned ved å bruke 3g/edge/gprs? Noen som har tips til andre måter å unngå at telefonen bruker 3g/edge/gprs?

Lenke til kommentar

Så er dritt telefonen død, høytaleren har slutta å virke. Så da kan må jeg hente frem min gamle N73 og vente på lønning slik at jeg kan kjøpe meg en N8.

X10 mini har vert en skuffelse å eie, selv om jeg som mange andre falt for designet og at SE hadde fått til såpass god tek-spec med tanke på den lille og nette størrelsen.

Men har oppdaget at de som tester telefoner ser på det jeg har skrevet over, men har ikke sett noen som har gjort en vurdering om hovrdan telefonen er å leve med eller hvem den passer for. Og SE X10 mini har ikke vert en telefon jeg har kunnet leve med, og nå er den død, død ,død :new_woot: LENGE LEVE NOKIA

Lenke til kommentar

Med GPS og wifi slått 100% av tiden, hadde jeg 28% batteri igjen da jeg satte telefonen til lading etter 2 døgn 23 timer 33 minutter siden sist (skjermen på i bare en time tilsammen). De bruker ikke strøm når telefonen ikke er i bruk. Det som sluker strøm er, som nevnt et par-tre tusen ganger i denne tråden, applikasjoner som hindrer telefonen fra å sove.

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

Med GPS og wifi slått 100% av tiden, hadde jeg 28% batteri igjen da jeg satte telefonen til lading etter 2 døgn 23 timer 33 minutter siden sist (skjermen på i bare en time tilsammen). De bruker ikke strøm når telefonen ikke er i bruk. Det som sluker strøm er, som nevnt et par-tre tusen ganger i denne tråden, applikasjoner som hindrer telefonen fra å sove.

Batteritid på nesten tre døgn har jeg aldri opplevd og min telefon ble kjøpt inn uka før 2.1 ble sluppet, så den er vel en måned gammel.  Hvis jeg tar en titt på hva som trekker mest strøm så er det "Celle-standby" og "Telefonen ikke i bruk" som leder an. Det gir meg ikke akkurat no indikasjon på om det er noe som forhindrer mobben fra å sove. Har også benyttet et task-killer, men jeg vet ikke helt hvor mye effekt den har. Burde kanskje brukt en med noe automatisk nedlukking av apps, men det er jo hundre app-killer å velge mellom så jeg har ikke helt blitt enig med meg selv om hvilken som er bra.

 

 

Bruksmønsteret mitt er i uansett som følger: Blåtann til handsfree i bilen 45min til og fra jobb. Stort sett et par-tre sms og kanskje en samtale per dag. På kvelden er det kanskje litt nyhetssurf og på sengekanten litt youtube, men da er strømmen i. Helga litt Gowalla og noen MMS. Altså lite bruk vil jeg si. Forrige helg tok jeg mobben ut av laderen 0700, tok flyter til Stvavanger. Ringte hjem når jeg hadde landet og sendte noen MMS og meldte meg inn på fire-fem plasser med Gowalla utover kvelden. Gikk tom 0200 natt til søndag. Det er for sårlig.

 

 

Lenke til kommentar

Med GPS og wifi slått 100% av tiden, hadde jeg 28% batteri igjen da jeg satte telefonen til lading etter 2 døgn 23 timer 33 minutter siden sist (skjermen på i bare en time tilsammen). De bruker ikke strøm når telefonen ikke er i bruk. Det som sluker strøm er, som nevnt et par-tre tusen ganger i denne tråden, applikasjoner som hindrer telefonen fra å sove.

Batteritid på nesten tre døgn har jeg aldri opplevd og min telefon ble kjøpt inn uka før 2.1 ble sluppet, så den er vel en måned gammel.  Hvis jeg tar en titt på hva som trekker mest strøm så er det "Celle-standby" og "Telefonen ikke i bruk" som leder an.

Jeg hadde heller ikke kjempegod batterilevetid før jeg faktisk gjorde som brukerhåndboka sier du skal. Les den og gjør som det står der med henhold til hvordan du skal lade mobilen skikkelig etter du har kjøpt mobilen.

 

Men lite bruk har jeg nesten vært oppe i 7 dager. Ved vanlig bruk varer den i 3-4 dager. Sender vanligvis en håndfull sms hver dag og har et par samtaler. Har ikke på bluetooth, wifi eller 3G(datatrafikk av). Slår det bare på når jeg trenger det.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...