Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

 

Jeg har tømt det helt en gang, for alt det jeg kan huske var det muligens etter dette det startet.

 

Takk for tips jeg skal prøve det. Det er som sagt veldig stor forskjell fra tidligere, telefonen holder knapt et døgn med lite bruk. Et 99% sikker på at det ikke er programvare som tapper.

Å tømme litiumbatterier er beste måten å drepe dem på, om kontrollkretsene ikke er flinke nok, og du drøyde en dag eller tre med å lade kan det være nok til permanent lavere kapasitet.

 

Om du tror at det er dette som har skjedd så kan du cycle batteriet, lad det ut til rett under 5%, og lad det siden helt opp igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har problemer med vekkerklokka etter update? Min virker ikke.. Trodde det kun var iphone som hadde bugs jeg!

Jeg hadde dette problemet i dag tidlig...

Den virket helt fint i forrige uke fra mandag til fredag, skrudde seg av i helgen som den er satt til, men etter helgen visste den tydeligvis ikke at det har blitt mandag igjen... Har to alarmer som går av alle jobbdager, og ingen av de gikk av i dag.

Endret av Halvstein420
Lenke til kommentar

X10 mini guide 2.1

 

start flashtool, følg instrukser til du kommer til flash mode.

 

Skru av telefon - holde inne "back" knappen - koble til USB - slipp back når telefon lyser grønt

 

da trykker du på en tast for å fortsette

 

 

 

http://www-stud.uni-due.de/~sfanmakr/X10Flash/X10Flash-2.1.zip

 

X10 mini 2.1 firmware:

http://www.multiupload.com/GM4VW1LNVV

 

 

2.1 firmware pakkes ut under firmware" directory på flashtool zip filen

 

Hei.

Jeg har installert 2.1 på telefonen nå og trodde dette kunne løse problemet jeg har med at den plutselig skrur seg av.

Kan oppdatering av firmware fixe dette? Ser du linker til en update på www.multiupload.com.

 

Er det noe hokus pokus å oppdatere firmware på telefonen?

Lenke til kommentar

X10 mini guide 2.1

 

start flashtool, følg instrukser til du kommer til flash mode.

 

Skru av telefon - holde inne "back" knappen - koble til USB - slipp back når telefon lyser grønt

 

da trykker du på en tast for å fortsette

 

 

 

http://www-stud.uni-due.de/~sfanmakr/X10Flash/X10Flash-2.1.zip

 

X10 mini 2.1 firmware:

http://www.multiupload.com/GM4VW1LNVV

 

 

2.1 firmware pakkes ut under firmware" directory på flashtool zip filen

 

Hei.

Jeg har installert 2.1 på telefonen nå og trodde dette kunne løse problemet jeg har med at den plutselig skrur seg av.

Kan oppdatering av firmware fixe dette? Ser du linker til en update på www.multiupload.com.

 

Er det noe hokus pokus å oppdatere firmware på telefonen?

 

 

Du sier du har installert 2.1 på telefonen også spør du om det er noe hokus pokus å oppdatere til 2.1? du vet jo selv svaret allerede siden telefonen din har Firmware 2.1 og kan ikke oppgraderes noe mer, så lenge ikke SE kommer med 2.2 til X10 mini noe som er lite sansynlig med det første.

Lenke til kommentar

X10 mini guide 2.1

 

start flashtool, følg instrukser til du kommer til flash mode.

 

Skru av telefon - holde inne "back" knappen - koble til USB - slipp back når telefon lyser grønt

 

da trykker du på en tast for å fortsette

 

 

 

http://www-stud.uni-due.de/~sfanmakr/X10Flash/X10Flash-2.1.zip

 

X10 mini 2.1 firmware:

http://www.multiupload.com/GM4VW1LNVV

 

 

2.1 firmware pakkes ut under firmware" directory på flashtool zip filen

 

Hei.

Jeg har installert 2.1 på telefonen nå og trodde dette kunne løse problemet jeg har med at den plutselig skrur seg av.

Kan oppdatering av firmware fixe dette? Ser du linker til en update på www.multiupload.com.

 

Er det noe hokus pokus å oppdatere firmware på telefonen?

 

 

Du sier du har installert 2.1 på telefonen også spør du om det er noe hokus pokus å oppdatere til 2.1? du vet jo selv svaret allerede siden telefonen din har Firmware 2.1 og kan ikke oppgraderes noe mer, så lenge ikke SE kommer med 2.2 til X10 mini noe som er lite sansynlig med det første.

 

Sorry. My bad. Tenkte feil her. På elkjop sa de jeg kunne sende inn tlf for oppdatering av firmware, selv om jeg hadde installert 2.1. Må være noe galt med programvaren da kanskje?

Lenke til kommentar

Da har jeg også oppdatert. Brukte Back up and restore, og Update service. Men, bare fire av mine over 100 kontakter kom inn... Hvorfor det? På 1.6 brukte jeg ADW Launcher, men den finner jeg ikke lenger på Marked... Er den fjernet? Hvilken burde jeg bytte til? Hvilken er mest lik ADW: Zeam Launcher eller Helix Launcher?

Telefonen min (mini pro) brukte tre timer på hele oppgraderinga (10 min på oppgradering resten på å få over kontakter, innstillinger, meldinger og alt).

 

Helix Launcher er den beste (synes jeg) Utrolig deilig å jobbe med og sluker vistnok mindre batteri. (Sier vistnok for å ikke få oppigjenn den evige diskusjonen med alle som har batteri i en dag og 10 dager og ikke sovende programmer og sånt)

To tomler høyt opp for Helix fra meg hvertfall :)

Lenke til kommentar

Min telefon fungerer helt greit etter oppdateringen, men fruens mini pro oppfører seg veldig rart.. Den henger seg stadig vekk og den har blitt veldig treig!

 

 

Andre som opplveder dette? Hun har som sagt mini pro, mens jeg har vanlig mini!

 

Ingen har root-tilgang på telefonene! Hun bruker SE's homescreen, og jeg bruker Helix launcher.. (om dette skulle ha noe å si).

 

 

 

Jeg opplever til tider at batteriet faktisk er dårligere (ja, tro det eller ei) med 2.1, enn med 1.6!

 

Får nå sjelden 2 dager uten lader, mens jeg før nesten kunne "presse" 3 dager ut av den.. merkelig :hmm:

Lenke til kommentar

Min telefon fungerer helt greit etter oppdateringen, men fruens mini pro oppfører seg veldig rart.. Den henger seg stadig vekk og den har blitt veldig treig!

 

 

Andre som opplveder dette? Hun har som sagt mini pro, mens jeg har vanlig mini!

 

Ingen har root-tilgang på telefonene! Hun bruker SE's homescreen, og jeg bruker Helix launcher.. (om dette skulle ha noe å si).

 

 

 

Jeg opplever til tider at batteriet faktisk er dårligere (ja, tro det eller ei) med 2.1, enn med 1.6!

 

Får nå sjelden 2 dager uten lader, mens jeg før nesten kunne "presse" 3 dager ut av den.. merkelig :hmm:

Ved lite bruk varte min X10 mini i ca 6 dager på batteri, og jeg har ikke merket at batterilevetiden har gått ned noe. Lader kanskje mobilen hver tredje dag ved vanlig bruk. Nå bruker jeg Task Killer til å lukke alle prosessene jeg ikke bruker, dette kan jo ha noe å si.

Lenke til kommentar

Min telefon fungerer helt greit etter oppdateringen, men fruens mini pro oppfører seg veldig rart.. Den henger seg stadig vekk og den har blitt veldig treig!

 

 

Andre som opplveder dette? Hun har som sagt mini pro, mens jeg har vanlig mini!

 

Ingen har root-tilgang på telefonene! Hun bruker SE's homescreen, og jeg bruker Helix launcher.. (om dette skulle ha noe å si).

 

 

 

Jeg opplever til tider at batteriet faktisk er dårligere (ja, tro det eller ei) med 2.1, enn med 1.6!

 

Får nå sjelden 2 dager uten lader, mens jeg før nesten kunne "presse" 3 dager ut av den.. merkelig hmm.gif

 

Tror nok du bør prøve å kjøre en reperasjon på FW på hennes mini pro.

Leste for noen sider tilbake om en annen som hadde problemer med at mobilen hang seg osv.. Da hjalp FW reperasjonen ;)

 

Har selv mini pro, og har ikke hatt problemer med henging.. Eneste problemet jeg har hatt, er minnekortet mitt som kom fra dealextreme, som ikke var helt bra.. filer som ble ødelagt i et kjør, og mobilen starta seg på nytt..

Kunne f.eks holde med at jeg la inn et par nye mp3 filer, kobla fra kablen, og mobilen restarta, bytta til et sandisk kort fra elkjøp, og mobilen har vært stabil :)

Lenke til kommentar

 

Jeg opplever til tider at batteriet faktisk er dårligere (ja, tro det eller ei) med 2.1, enn med 1.6!

 

Får nå sjelden 2 dager uten lader, mens jeg før nesten kunne "presse" 3 dager ut av den.. merkelig :hmm:

 

Det minner om min telefon, riktignok har jeg trykket ekstra mye på den siden oppdateringen på lørdag. Jeg har mistanke om at WiFi trekker mer strøm nå enn med 1.6, den står lengre oppkoblet og blir ikke så raskt skrudd av automatisk som før. WiFi var jo en ting mange var misfornøyd med, så det er mulig dette er bedre?

Lenke til kommentar

Beklager hvis spørsmålet er besvart før, men her er snart 1400 poster ... Dama har nettopp fått SE X10 Mini, og er kjempefornøyd så langt.

 

MEN: Finnes det en måte å lagre bilder som blir sendt med MMS, i bildemappe på telefonen? Vi finner bare valget for bruk som bakgrunnsbilde eller kontaktbilde, men vi vil bare lagre det i album. Et menyvalg vi ikke finner? Eller er det en app som kan fikse saken?

 

Noen snille der ute? :)

Lenke til kommentar

Har oppdatert til 2.1.

 

Og sliter nå med å få lastet ned igjen mine betalte applikasjoner fra Market. Har bla kjøpt backup pro, og tok backup før oppdateringen. Hjelper lite med den backupen når jeg ikke lengre får lastet applikasjonen ned til telefonen igjen.

 

Er det flere som opplever problemer med å laste ned igjen sine betalte applikasjoner fra Market etter oppdatering til 2.1?

 

Har prøvd å kjøpe andre applikasjoner også nå etter oppdateringen og de blir bare stående å henge som "laster ned", i likhet med de applikasjonene jeg hadde kjøpt fra før oppdateringen. Slik har det nå vært i flere dager, så tålmodigheten er slutt her i gården!

Lenke til kommentar

Du som sliter med att mobilen til dama di henger seg og slik:

Jeg hadde samme problem..Tok en "reprasjon" av oppdateringen..og vips så var den helt smooth..

 

 

Til deg som sliter med å lagre mms bilder:

 

Last ned Handcent sms og bruk denne i stede for standard meldings progg...og vips så kan du hode inne fingeren på bildet og lagre bildet.

Lenke til kommentar

Beklager hvis spørsmålet er besvart før, men her er snart 1400 poster ... Dama har nettopp fått SE X10 Mini, og er kjempefornøyd så langt.

 

MEN: Finnes det en måte å lagre bilder som blir sendt med MMS, i bildemappe på telefonen? Vi finner bare valget for bruk som bakgrunnsbilde eller kontaktbilde, men vi vil bare lagre det i album. Et menyvalg vi ikke finner? Eller er det en app som kan fikse saken?

 

Noen snille der ute? smile.gif

 

 

Da kjører den nok Android 1.6.. kjør oppdatering på den så du får 2.1 :)

Der kan du holde på et bilde og velge lagre :)

+ at fil overføring via bluetooth også fungere, + litt andre ting som er kjekt å ha/fungerer bedre :)

Lenke til kommentar

Takk til alle som har besvart spørsmålet mitt :)

 

 

Hadde tenkt å "reparere" om ikke annet ble nevnt her, så da gjør jeg det! Bare så innmari kjett å få "alt" slettet, for så å legge alt inn igjen.. gjort det noen ganger nå, hehe!

 

 

Jeg prøvde forresten dette;

 

[quote name='Jullarn' date=' 6. november 2010 - 19:20'

Jeg fulgte denne på min og innbiller meg at batteriet ble mye bedre.:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

 

Ennå tilgode å merke noen endring i batteriets levetid, men det er jo lov å håpe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...