Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål, går det an å slå av datatrafikk over 3G uten å slå av datatrafikk over WiFi på x10mini? Jeg vil bare surfe over Wifi, men den slår stadig over på 3g, samme med apps oppdatering osv, blir kostbart i lengden.

 

Jada, det er enkelt ved å bare plassere 'Data traffic widget'(widget heter vel noe sånt som 'skrivebordselement' eller no hvis du har norske menyer) på skrivebordet. Den lar deg enkelt slå av og på mobil datatrafikk.

 

 

Synes forsatt at telefonen bruker mye batteri, og det er som sagt ganske plutselig. Forstår ikke hva som er skjedd, det jeg tror er nærmest sannheten er at selve batteriet er blitt dårligere. Dette startet som sagt før 2.1 oppdateringen.

 

Hvor lenge har du hatt telefonen? Høres rart ut at batteriet ditt skal ha blitt så mye dårligere på så kort tid..

 

Jeg kan i hvertfall bekrefte at batteritiden på min Mini Pro er markant bedre nå, etter oppdateringen til 2.1. Dog skulle det et par oppladninger til før jeg merket forskjellen.

 

En ting jeg stusser litt over av kommentarene her er at flere påstår at telefonen er blitt raskere etter oppdateringen - jeg opplever det motsatte. Jeg syns den var merkbart raskere med 1.6. Det kan ha noe å gjøre med litt 'fanciere' UI animasjoner og slikt.. Jeg vet ikke. Men jeg merker i hvertfall at ting generelt reagerer litt tregere nå. Mest synlig er det bl.a i meldingsprogrammet, men spesielt albumet/galleriet er blitt irriterende treigt til å laste inn alle bildene (jeg har mange).

Endret av sinnabrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes forsatt at telefonen bruker mye batteri, og det er som sagt ganske plutselig. Forstår ikke hva som er skjedd, det jeg tror er nærmest sannheten er at selve batteriet er blitt dårligere. Dette startet som sagt før 2.1 oppdateringen.

Har du tømt batteriet helt noen ganger?

Jeg fulgte denne på min og innbiller meg at batteriet ble mye bedre.:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

Lenke til kommentar

Synes forsatt at telefonen bruker mye batteri, og det er som sagt ganske plutselig. Forstår ikke hva som er skjedd, det jeg tror er nærmest sannheten er at selve batteriet er blitt dårligere. Dette startet som sagt før 2.1 oppdateringen.

Har du tømt batteriet helt noen ganger?

Jeg fulgte denne på min og innbiller meg at batteriet ble mye bedre.:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

 

 

Denne oppskriften tror jeg var for en spesiell HTC eller Samsung modell, tror ikke den er relevant for X10 minien. Men batteriet blir bedre etter de første ladesyklusene uansett.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med å finne datakabel til mini pro på dealextreme ?

 

Er det USB - Micro usb den heter ?

 

Denne passer i og for seg, men kan som det står ikke brukes til lading: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.43233

 

Det er faktisk et problem å få tak i rimelige uorginale kabler til denne telefonen. Clas ohlson har det ikke engang.

Endret av Larrek
Lenke til kommentar

Hvorfor blir ikke telefonen ladet med kabelen ?

 

Fant denne billigere : http://cgi.ebay.com/MICRO-USB-DATA-CABLE-PALM-PRE-V9-HTC-Wildfire-BB-9700-/200538629869?pt=PDA_Accessories&hash=item2eb108a6ed

 

Noen som greier å forstå om det er gratis frakt til norge fra denne ebay selgeren ?

 

1. Mangler innmat for lading.

2. Ja, men tror denne er bare en kort stump på rundt 20 cm.

3. Ja, prisen er med porto.

Lenke til kommentar

Etter å ha oppgradert til 2.1 opplever jeg at det er ikke lenger mulig å "vekke" telefonen ved å trykke på back-tasten. Bare toppknappen gjør susen, dessverre.

 

For øvrig forsvinner ikke "slide"-tastelåsen når mønsterlås er aktivert. For å få tilgang til telefonen må jeg altså både åpne tastelåsen og mønsterlåsen. Så langt jeg kan se, er det ikke mulig å deaktivere "slide"-tastelåsen.

 

Er det noen som vet hvordan det overnevnte kan avhjelpes?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Synes forsatt at telefonen bruker mye batteri, og det er som sagt ganske plutselig. Forstår ikke hva som er skjedd, det jeg tror er nærmest sannheten er at selve batteriet er blitt dårligere. Dette startet som sagt før 2.1 oppdateringen.

Har du tømt batteriet helt noen ganger?

Jeg fulgte denne på min og innbiller meg at batteriet ble mye bedre.:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

 

Jeg har tømt det helt en gang, for alt det jeg kan huske var det muligens etter dette det startet.

 

Takk for tips jeg skal prøve det. Det er som sagt veldig stor forskjell fra tidligere, telefonen holder knapt et døgn med lite bruk. Et 99% sikker på at det ikke er programvare som tapper.

Lenke til kommentar

dobbeltlås? mener du slik at du må dra fingeren imellom de punktene? Det gjør du på instillinger under passord og noe greier, mener å huske det er like ved der du endrer pin koden.

 

edit: ligger på Plassering og sikkerhet -> opplåsningsmønster

 

Nei, mønsterlås og "slide"-tastelås er to forskjellige låser. Mønsterlåsen ønsker jeg å beholde. Problemet er at "slide"-tastelåsen ikke deaktiveres når mønsterlåsen er aktivert. For å få tilgang til telefonen må jeg altså både åpne "slide"-tastelåsen og deretter mønsterlåsen. På 1.6 var det slik at hvis mønsterlåsen var aktivert, så ble "slide"-tastelåsen automatisk deaktivert.

Lenke til kommentar

Da har jeg også oppdatert. Brukte Back up and restore, og Update service. Men, bare fire av mine over 100 kontakter kom inn... Hvorfor det? På 1.6 brukte jeg ADW Launcher, men den finner jeg ikke lenger på Marked... Er den fjernet? Hvilken burde jeg bytte til? Hvilken er mest lik ADW: Zeam Launcher eller Helix Launcher?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...