Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får root tilgang, akkuratt som root vs vanlig bruker i linux. (administrator vs vanlig bruker i windows).

 

Du får tilgang til å fjerne de programmene du ønsker, og du kan også endre på konfigurasjonsfiler du vanligvis ikke har tilgang til (om man nå skulle ønske slikt).

 

Men det mest spennende er altså at du kan ta bort alle programmene som fulgte med, rollercoaster og annet søppel.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med android 2.1 på mobilen er rake motsetninga av det dere andre beskriver.

Jeg har en hel liste med feil:

Telefonen nekter å ta inn fila fra gjennopretninga mi.

Telefonens nærhets sensor funker ikke i det hele tatt.

Ringe tonen min høres ut som en SKIKKELIG hakkete plate.

Når jeg skal legge til widgets må jeg være RÅ kjapp..vist ikke fryser telefonen HELT og slår seg av og på igjen.

 

Og som om dette IKKE var nok så kan telefonen varsle sms..og når jeg ser på den har jeg ikke fått sms eller epost.

 

Nå skal den lades opp til over 50 prosent for så å prøve å velge reparer og se om jeg får noen forbedring da.

 

EDIT:

Og som om ikke ALT DETTE var nok..så tørner mobilen HELT når jeg kobler til laderen.

Den frøys helt og jeg fikk ikke gjort noe med den.

Endret av DjDarkDragon
Lenke til kommentar

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

 

det funket det der :)

Lenke til kommentar

Det er rart du opplever alt det der DjDarkDragon. Det eneste jeg irriterer meg over er at jeg ikke lenger kan bruke den venstre fysiske knappen til å vekke mobilen fra søvn, nå blir jeg nødt til å bruke knappen i midten.

 

Ringetonen høres mer eller mindre normal ut.

Nærhetssensoren funker fint for meg, prøvde å ringe nå nettopp.

Har ikke opplevd det med å legge til widgets som du beskriver der.

 

Det med at mobilen tørner når du lader opp har jeg opplevd før, men det var for et par måneder sia og har sannsynligvis ikke noe med 2.1 å gjøre.

Lenke til kommentar

Etter en Reprasjon av oppdateringen ble det meste her bedre.Eneste som ikke funker nå er backupen min..men det skal jeg leve med.

Har du prøvd å oppdatere Backup and Restore? Gå til m.sonyericsson.com/backup i x10 mini sin nettleser. :)

Regner nesten med at den ble oppdatert sammen med resten av mobilen, men man vet aldri. Har ikke fått min ennå, har Telenor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

 

Har fått tatt ut filen og redigert den, men lurer på hvordan jeg skal få lagt den tilbake med root explorer, noen tips?

Lenke til kommentar

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

 

Takk! Virket på min telefon (x10 mini pro, kjøpt forrige uke med Telenor abonnement).

Lenke til kommentar

Etter en Reprasjon av oppdateringen ble det meste her bedre.Eneste som ikke funker nå er backupen min..men det skal jeg leve med.

Har du prøvd å oppdatere Backup and Restore? Gå til m.sonyericsson.com/backup i x10 mini sin nettleser. :)

Regner nesten med at den ble oppdatert sammen med resten av mobilen, men man vet aldri. Har ikke fått min ennå, har Telenor.

 

Tror nok feilen her ligger i att jeg dreit meg ut og ikke oppdaterte backup og restore før jeg oppdaterte selve telefonen.

Gikk ut fra att versjonen jeg hadde fra siste oppdatering for en uke siden var den nyeste.hehe

Lenke til kommentar

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

Fatter ikke hvordan du fikk dette til å virke. Har roota og edita build.prop, prøv MANGE forskjellige tallkombinasjoner utifra denne lista: http://support.setool.net/showthread.php?3356-E10i-X10-mini-fw-1238-0549

 

Har ennå ikke funnet en som virker. Dette er altså til X10 mini (ikke pro).

Telefonen min er låst til Telenor og ingen endringer har hjulpet. Kan gjøre hva som helst. Telefonen min forblir bare "Oppdatert".

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ikke skjønner, hvorfor er det noen som får opptatert og noen får ikke? er det pga operatøren? Hva har det med softwaren i telefonen å gjøre egentlig?

Godt spørsmål. Jeg kjøpte min helt uten binding av noe slag forrige mandag. Startet update manager (eller hva det het) på søndag kveld i ti-tida og da kom 2.1 inn uten problemer. Bortsett fra at jeg ikke får noe blåtannfunksjonalitet mot PC annet enn parring som på 1.6... :(

Lenke til kommentar

Hva skjer om du forsøker å sende f.eks. et bilde fra telefonen til datamaskinen med bluetooth, eller omvendt vei? Her bare virker det, uten noe dill.

 

En ting jeg irriterte meg over, var at batterilevetiden ble mye dårligere. Ladet via USB i går kveld, og etter ni timer var det bare 80% batteri igjen (det pleide å være rundt 95%). Men så ser jeg da jeg slo av bakgrunnsdata i strømkontroll-widgeten, var det bare autosynk som ble slått av – en endring i oppførsel som jeg ikke liker noe særlig. Jeg ser ingen vits i å sjekke epost når jeg sover, så jeg har pleid å slå det av.

Lenke til kommentar

hvorfor i helvete får jeg ikke til å roote min mini pro?

 

følger denne guiden http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=16923

 

men når jeg skal inn i cmd så godtar ikke cmd det jeg skriver inn. har flytta mappa til flere steder skrivebord osv. og skriver riktig plassering. har nå prøvd 2 pcr ikke noen funker.

 

gjengjens ikke som en intern eller ekstern komando.

 

blir så sur at jeg kaster pcn og den dritt telefon snart. fuck telenor som må fucke hele telefon.. vis jeg viste at se skulle bruke så lang tid og telenor branda telefona så jævelig hadde jeg heller kjøpt htc.

 

håper noen kan hjelpe før jeg kaster dritten i veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...