Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

 

 

vis det bare var så lett å få kopiert tilbake så, faen jeg hater telenor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ringte Sony Ericsson i stad, og de sa at telefonoperatøren må godkjenne oppdateringen før de slippes til telefoner som er bundet til f. eks Djuice/Telenor.

 

Min X10 Mini Pro står det på pakken at selges med valgfritt Telenor/Djuice abonnement, fikk alikevel 2.1 i går.

Den er dog ikke operatørlåst, så folk som ikke klarer vente kan jo kanskje bare låse de opp?

Lenke til kommentar

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

 

 

vis det bare var så lett å få kopiert tilbake så, faen jeg hater telenor

 

Jeg fulgte den anvisningen og sitter med 2.1 nå. Så stor takk til EG-s.

 

Får du ikke kopiert filen tilbake med root explorer?

Lenke til kommentar

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

 

 

vis det bare var så lett å få kopiert tilbake så, faen jeg hater telenor

 

Jeg fulgte den anvisningen og sitter med 2.1 nå. Så stor takk til EG-s.

 

Får du ikke kopiert filen tilbake med root explorer?

 

riktig fordi jeg ikke får til å velge mount rw. hvor kan ser man det hen. når jeg prøver å lime inn får jeg bedsjed at det ikke er lov i system fil

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å oppdatere. Har prøvd med PC Companion og Update Service. Kommer aldri lenger til "Koble til", der man skal holde inne tilbaketasten mens man kobler i usb-kabelen til tlf. Hvor lenge skal man måtte holde tilbaketasten inne før det skal skje noe? Har prøvd flere ganger og det skjer liksom aldri noe uansett om jeg holder knappen nede lenge.

 

Det kommer opp at det er oppdatering tilgjengelig, så skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå... Har btw tlf låst til netcom med netcom sim i.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å oppdatere. Har prøvd med PC Companion og Update Service. Kommer aldri lenger til "Koble til", der man skal holde inne tilbaketasten mens man kobler i usb-kabelen til tlf. Hvor lenge skal man måtte holde tilbaketasten inne før det skal skje noe? Har prøvd flere ganger og det skjer liksom aldri noe uansett om jeg holder knappen nede lenge.

 

Det kommer opp at det er oppdatering tilgjengelig, så skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå... Har btw tlf låst til netcom med netcom sim i.

Når du holder inne den knappen så sier windows at den instalerer driver, og denne må jo instalerest, men jeg fant ut at på alle sony telefonene jeg har opptatert, trenger jeg bare å holde nede tilbake tasten/c en liten stund til jeg ser windows reagerer med driverene sine og så bare slippe, og det går fint etter det. Du får prøve til du får det til, slet litt med det samme her på x10mini.

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å oppdatere. Har prøvd med PC Companion og Update Service. Kommer aldri lenger til "Koble til", der man skal holde inne tilbaketasten mens man kobler i usb-kabelen til tlf. Hvor lenge skal man måtte holde tilbaketasten inne før det skal skje noe? Har prøvd flere ganger og det skjer liksom aldri noe uansett om jeg holder knappen nede lenge.

 

Det kommer opp at det er oppdatering tilgjengelig, så skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå... Har btw tlf låst til netcom med netcom sim i.

 

Trykker du riktig tilbaketast? Den helt til høyre. Fikk forøvrig til svar at tlf var oppdatert da jeg skulle oppdatere til 2.1. Kjørte reperasjon og fikk 2.1.

Lenke til kommentar

For en stund siden kjøpte jeg et theme (bubblegum) til ADW.Launcher. Med den i bruk hadde jeg anrop og handcent nede på linja til venstre, meny i midten, og marked og kontakter på den andre siden. Nå når jeg tar den i bruk, får jeg bare opp handcent og marked på sidene. (haha er det noen som skjønner hva jeg snakker om? Aner ikke hvordan jeg tar bilde av skjermen..) Noen som vet hvordan jeg får fikset at jeg har to valgmuligheter på hver side?

 

Og på Beautiful Widget står det nå at det er 37 varmegrader og sludd i Tromsø..

Lenke til kommentar

Faen, får ikke til Myphoneexplorer får bare beskjed om at det ikke er noe Usb utstyr tilkoplet.

 

Nå klikker jeg snart altså, har som sagt Unbranda telefonen og fått vekk alt det der Vg, Dagbladet å sånn som Telenor har lagt inn, men jeg får ikke oppdatert til 2.1 begynner å lure på om jeg har lagt inn riktig unbranding nå.

 

Her er det som ligger innpå nå:

 

Model info:

E10i

Security info:

Color: Red

LDR/SW/CUST AIDs: 0001/0001/0001

EROM info:

S1_EROM R8A029 1229-3593 [20100601 12:17:00]

Software info:

1235-3408_1.1.A.0.8

Customization info:

1239-3501 R4A

Language info:

WORLD-1-8_1.1.A.0.8

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan jeg skal få opp ytelsen til telefonen? Den tar nå en halvtime å gå fra "hvilemodus" (låst mørk skjerm) til skjermen lyser opp slik at den kan låses opp. Nåja, halvtime var en smule overdrevet, vi snakker vel om en 15 sec, og eventuelt to tastetrykk på knappene. Ikke funksjonellt viktig, men litt irriterendes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...