Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å spørre ett dumt spørsmål. Leser folk snakker om at de tar bakcup til gmail. Men hvor gjør man det? De eneste stedene jeg får backup/synca er imot SE??

 

Når jeg la inn gmail kontoen min så syncet den automatisk lagrede telfonnummer til gmail. Ellers kan du laste ned Backup to Gmail fra markedet hvis du vil backe opp andre ting.

Lenke til kommentar

Må man gjøre noe spesielt med mobilen i forkant av bruk av det android-root-programmet (http://www.megaupload.com/?d=LU9MQWWH) ? Er det ikke slik at man kan fjerne møkkprogrammer som Opplysningen 1881-apps o.l. etter rooting? I så fall, hvordan?

 

Titanium Backup

 

Edit: Nei, du må ikke gjøre noe i forkant. Er bare å laste ned og kjøre det. Vent med å fjerne apps du ikke vil ha til du har lagt inn 2.1 ettersom oppdateringen legger inn alle dritt appene du ikke vil ha på nytt.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

For 85,- får du det hos Davinci Team og da får du i tilegg vekk brandingen til teleoperatøren din, altså no more Vg, Dagbladet eller andre ting som din teleoperatør har lagt inn :)

 

Gjort dette og nå fungerer telefonen utmerket med 2,1 på telenor.

Fikk også bort de irriterende reklame appsa, men ligger fremdeles en del spill osv innpå som vel følger med fra SE sin software.

 

Noen enkel måte å få bort dette nå som telefonen er rootet?

Lenke til kommentar

For 85,- får du det hos Davinci Team og da får du i tilegg vekk brandingen til teleoperatøren din, altså no more Vg, Dagbladet eller andre ting som din teleoperatør har lagt inn :)

 

Gjort dette og nå fungerer telefonen utmerket med 2,1 på telenor.

Fikk også bort de irriterende reklame appsa, men ligger fremdeles en del spill osv innpå som vel følger med fra SE sin software.

 

Noen enkel måte å få bort dette nå som telefonen er rootet?

 

Titanium Backup

Lenke til kommentar

Må man gjøre noe spesielt med mobilen i forkant av bruk av det android-root-programmet (http://www.megaupload.com/?d=LU9MQWWH) ? Er det ikke slik at man kan fjerne møkkprogrammer som Opplysningen 1881-apps o.l. etter rooting? I så fall, hvordan?

 

Titanium Backup

 

Edit: Nei, du må ikke gjøre noe i forkant. Er bare å laste ned og kjøre det. Vent med å fjerne apps du ikke vil ha til du har lagt inn 2.1 ettersom oppdateringen legger inn alle dritt appene du ikke vil ha på nytt.

 

Da var min Telenor-brandede X10 mini pro også på Android 2.1 :-D Universal Androot FTW!

 

De har endelig fått på plass støtte for WPA/WPA2 PEAP-kryptering til WLAN. Da kan jeg endelig bruke den på «eduroam» på skola! :D

Lenke til kommentar

For 85,- får du det hos Davinci Team og da får du i tilegg vekk brandingen til teleoperatøren din, altså no more Vg, Dagbladet eller andre ting som din teleoperatør har lagt inn :)

 

Gjort dette og nå fungerer telefonen utmerket med 2,1 på telenor.

Fikk også bort de irriterende reklame appsa, men ligger fremdeles en del spill osv innpå som vel følger med fra SE sin software.

 

Hear hear. Fungerte brillefint med en Djuicebrandet telefon. Rollercoaster etc. er fortsatt der, men kvitt noe annet ræl =)

Lenke til kommentar

Etter jeg oppdaterte til 2.1 og importere kontakter fra simkortet, så fant jeg jo en del kontakter som jeg gjerne skulle ha slettet. Noe som hvet hvordan det gjøres?

 

Jeg har jo oppdaget at brukerhåndboka ble slettet fra telefonen etter oppdateringen, og den nye som fulget med den oppdaterte PC Companion er så full av feil at den ikke er til å bruke.

Dette er ikke noe som skyldes telefonen, men mangledne kvalitetsledelse i seldkapet som har produsert den.

Endret av Bjørn Ove
Lenke til kommentar

Husk på å skru av leveringsrapport igjen etter oppdatering til 2.1. Denne gangen ved å gå på meldinger og så trykke på den venstre fysiske knappen for å få opp valget om innstillinger (i motsetning til meldingsinnstillinger under sony ericcson under innstillinger).

 

Andre som opplever at kameraet er vesentlig kjappere og at Wi-Fi ikke lenger dropper når man låser telefonen?

Endret av Ablaze
Lenke til kommentar

Eh, ja, men da fungerer jo faktisk innstillingene på når Wi-Fi skal sove eller ei. Dvs, om du låser skjermen etc. Det gjorde det ikke før, hos meg i hvert fall. Hvis du ikke ønsker det om natta, så kan du jo bare velge at den skal slås av når du låser skjermen eller skru det av manuelt?

Lenke til kommentar

Husk på å skru av leveringsrapport igjen etter oppdatering til 2.1. Denne gangen ved å gå på meldinger og så trykke på den venstre fysiske knappen for å få opp valget om innstillinger (i motsetning til meldingsinnstillinger under sony ericcson under innstillinger).

 

Andre som opplever at kameraet er vesentlig kjappere og at Wi-Fi ikke lenger dropper når man låser telefonen?

 

 

Ang. tipset om leveringsrapport: Det sto aktivert hos meg, så nå er den avslått. Takker!

Lenke til kommentar

Må man gjøre noe spesielt med mobilen i forkant av bruk av det android-root-programmet (http://www.megaupload.com/?d=LU9MQWWH) ? Er det ikke slik at man kan fjerne møkkprogrammer som Opplysningen 1881-apps o.l. etter rooting? I så fall, hvordan?

 

Titanium Backup

 

Edit: Nei, du må ikke gjøre noe i forkant. Er bare å laste ned og kjøre det. Vent med å fjerne apps du ikke vil ha til du har lagt inn 2.1 ettersom oppdateringen legger inn alle dritt appene du ikke vil ha på nytt.

 

Da var min Telenor-brandede X10 mini pro også på Android 2.1 :-D Universal Androot FTW!

 

De har endelig fått på plass støtte for WPA/WPA2 PEAP-kryptering til WLAN. Da kan jeg endelig bruke den på «eduroam» på skola! inv_biggrin.gif

 

 

Virker dette på 2.1?

Lenke til kommentar

Testet Universal Androot, både stable og beta.. ingen av dem funker på x10 mini pro med 2.1.. får bare "Failed! No ~~ Fu goo ~~"

 

Men jeg har vel uansett ikke så veldig bruk for root tilgang.. måtte isåfall være for å kunne slette demoene som følger med mobilen + litt andre programmer som jeg aldri har startet.

Hvilke andre fordeler får man? :)

Lenke til kommentar

Testet Universal Androot, både stable og beta.. ingen av dem funker på x10 mini pro med 2.1.. får bare "Failed! No ~~ Fu goo ~~"

 

Men jeg har vel uansett ikke så veldig bruk for root tilgang.. måtte isåfall være for å kunne slette demoene som følger med mobilen + litt andre programmer som jeg aldri har startet.

Hvilke andre fordeler får man? :)

 

Det er bare å sjekke et par sider tilbake for fremgangsmåte. En av fordelene er muligheten til å bruke apps som krever root.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...