Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det slik at noen ikke får opptatert telefonen sin fordi de har telenor/djuice da?

Det er fordi det er litt forskjellige versjoner avhengig av om en har Telenor, Tele2, Netcom etc.

Vi får smøre oss med litt tålmodighet og være glad for at Skandinavia er først ut med oppgraderingen.

 

Så pro versjoner som ble kjøpt med telenor\djuice binding, deretter opplåst må vente på spesiell versjon? Forklarer vel hvorfor en ikke har fått den nye firmwaren heller.

Lenke til kommentar

Heisann, nå virker Angry Birds.

Hvordan fikk du det til?

 

Jeg installerte det bare :) . Det er fremdeles et problem med det, der det stopper opp på en skjerm før spillet kommer i gang, og uten at det reagerer på menytasten eller noe som helst, men det lot seg omgå ved å trykke hjem-tasten og så gå inn i spillet igjen, og deretter trykke på en av knappene som dukket opp.

Lenke til kommentar

Jeg ringte Sony Ericsson i stad, og de sa at telefonoperatøren må godkjenne oppdateringen før de slippes til telefoner som er bundet til f. eks Djuice/Telenor.

 

Min X10 mini er bundet opp til Djuice men jeg bruker ett Ludo kort i mobilen, har dette noe å si?

 

Er det noen med X10 Mini med Djuice som har fått oppdateringen?

Lenke til kommentar

Heisann, nå virker Angry Birds.

Hvordan fikk du det til?

 

Jeg installerte det bare :) . Det er fremdeles et problem med det, der det stopper opp på en skjerm før spillet kommer i gang, og uten at det reagerer på menytasten eller noe som helst, men det lot seg omgå ved å trykke hjem-tasten og så gå inn i spillet igjen, og deretter trykke på en av knappene som dukket opp.

Høres jo overkommelig ut..har du noen direkte-link til spillet? Finner det visst ikke ellers..

Lenke til kommentar

Da fikk en oppgradert til 2.1 på en telenor\djuice brandet telefon.

 

Med myphoneexplorer kopierte build.prop til pc (ligger under system folderen på tlf)

 

På tre plasser forandret 1238-7050 til 1238-8536. Kopierte build.prop tilbake til sd kort.

 

Så brukte root explorer til å kopiere build.prop tilbake til system folderen. I root explorer velg mount r/w før en kopierer\skriver over originale filen.

 

Start tlf på nytt og pc companion fant oppdateringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å spre litt erfaringer med updaten så langt:

Nye interfacet er en fryd å bruke.

Overføringshastighet til og fra minnekort er økt massivt, jeg får nå 12-13MB/s fra minnekortet, fikk ikke halvparten av det tidligere.

 

Det er mye mindre lagging i menyene.

Jeg syns kameraet tar bedre bilder, men det kan være tilfeldig. Søkeren er i hvert fall mye mer smooth i kameramodus nå.

Touchen bugger seg når man kobler til usb, tror at jeg trykker når jeg ikke trykker, noe som gjør at man ikke kan åpne slidere o.l. Det skjer ikke hver gang, men innimellom.

 

Ellers fremstår hele telefonen som en del raskere, og den bruker enda mindre strøm enn før når den hviler.

Men å emulere psx som jeg gjør til tider suger dog batteri minst like fort som før.

 

Market finner fortsatt ikke alle apps jeg vet finnes, selv om man scanner barcode, noe som er rimelig frustrerende. (får noen instalert psx4droid f.eks?)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Heisann, nå virker Angry Birds.

Hvordan fikk du det til?

 

Jeg installerte det bare :) . Det er fremdeles et problem med det, der det stopper opp på en skjerm før spillet kommer i gang, og uten at det reagerer på menytasten eller noe som helst, men det lot seg omgå ved å trykke hjem-tasten og så gå inn i spillet igjen, og deretter trykke på en av knappene som dukket opp.

Høres jo overkommelig ut..har du noen direkte-link til spillet? Finner det visst ikke ellers..

 

 

Angry Birds funker fint hos meg også, men som beskrevet over, så hang det seg første gangen jeg prøvde det..

 

Jeg fant det på Marked --> Spill --> All games --> Populære gratis

 

det første som dukker opp hos meg!

 

 

Angry Birds er forøvrig veldig artig, og det fungerer faktisk meget godt på x10 mini- anbefales ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

 

Har akkurat kjøpt X10 mini og ser det snakkes mye om apps. Det jeg lurer på er om man f.eks laster ned en vær-app som viser værmeldinga "live", eller laster ned en app som viser hvem som ringer gjennom telefonkatalogen må man da være på internett 24/7 for at det skal fungere? Isåfall kan det bli grådig dyrt... Men på en eller annen måte må jo telefonen kommunisere for å få oppdatert appsene hele tiden...

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar

Hei

 

 

Har akkurat kjøpt X10 mini og ser det snakkes mye om apps. Det jeg lurer på er om man f.eks laster ned en vær-app som viser værmeldinga "live", eller laster ned en app som viser hvem som ringer gjennom telefonkatalogen må man da være på internett 24/7 for at det skal fungere? Isåfall kan det bli grådig dyrt... Men på en eller annen måte må jo telefonen kommunisere for å få oppdatert appsene hele tiden...

 

Takk for svar :-)

 

Dette lurer jeg og på. For.eks telefonkatalogen, lastes den ned på telefonen eller må en på nett for å finne nummer ?

Lenke til kommentar

Min X10 mini er bundet opp til Djuice men jeg bruker ett Ludo kort i mobilen, har dette noe å si?

 

Er det noen med X10 Mini med Djuice som har fått oppdateringen?

Det som teller, er firmware som er på telefonen. Du har garantert Telenors variant og det spiller det ingen rolle hvem du ringer via pr dato.

 

Jeg har selv X10 mini med T.nor og det var ikke kommet noe for en time siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...