Gå til innhold

Hva ville du gjort i Stina Bredemo hagens sko?


Anbefalte innlegg

Jeg føyer meg inn i rekken av de som er overbevist om at disse jentene var klar over hva de gjorde.

Det de gjorde var ikke bare dumt, det var også en svært alvorlig forbrytelse.

 

Å være norsk og synes synd på disse synes jeg blir helt latterlig.

 

Kokainen skulle faktisk til NORGE!

 

Som tidligere Sheriff John Bunell av Multnomah County sier :roll:

 

"You do the crime, you do the time!"

Endret av davinci745
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du dum nok til å prøve å smugle 22,5 kilo med kokain til Norge fra Bolivia så fortjener du ikke annet en fengsel. De visste veldig godt hva de gjorde og spør du meg er ikke straffen en anelse for streng. Diss fortjener ikke sympati i det hele tatt. Den eneste jeg synes synd på i denne saken er barnet som Brendmo Hagen fikk i fengselet og som er nødt til å vokse opp i et fengsel.

Lenke til kommentar

Leste at det var vanlig at jenter i fenglser i Boliva ble gravide. Blir de voldtatt eller er dette frivillig for å slippe straff og skaffe seg melidenhet?

 

Gjentar denne en gang, noen som veit? Ellers skjønner jeg ikke hvordan Norge som stat kan hjelpe en av disse jentene med å rømme. Hadde det vært snakk om dødstraff som i Konngo hadde jeg skjønt det, men en fengselstraff burde hun sona.

Lenke til kommentar

Hun som rømte til Norge bør absolutt utleveres til Bolivia for å sone straffen der. Hvis ikke framstår Norge svært dobbeltmoralsk, iom. at vi i flere saker har forsøkt å få utenlandske statsborgere som har brutt norsk lov utlevert til Norge etter at de har rømt landet.

Lenke til kommentar

Hvis hun er norsk statsborger så har man ikke lov å utlevere henne? :hmm:

 

Mener å ha hørt at det ifølge lovverket altså ikke går. Var det "paradokset" noen påpekte i forbindelse med han fyr'n i Jemen som er mistenkt/siktet for drapet på hun norske i London, og at folk forlangte at Jemen utleverer ham, dvs. hvorfor skal andre land utlevere når vi ikke gjør det selv

Lenke til kommentar

Ikke stort å gjøre hvis du allerede har begått den type kriminalitet og blitt tatt for det. Livene deres er ødelagt. De rakk ikke å være voksne i frihet, og vil være nesten middelaldrende når de slipper ut igjen.

 

Litt usikker på hvordan straffen står imot annen kriminalitet. Kokain er ikke bra for noen, men ofrene for det har svært ofte seg selv å takke. Er i en annen kategori enn vold, voldtekt, ran, osv. Som jeg fort vil se på som mer alvorlig, men også kanskje gir mildere dommer her i landet.

Lenke til kommentar

Leste at det var vanlig at jenter i fenglser i Boliva ble gravide. Blir de voldtatt eller er dette frivillig for å slippe straff og skaffe seg melidenhet?

 

- Dommen er veldig hard. Med en slik fengselsstraff kommer jeg først ut når jeg er gammel. Da skulle jeg hatt hus og en flokk med barn. Det som har skjedd er helt sinnssykt, sier Skedsmo-jenta, som venter barn med sin sør-amerikanske kjæreste.

Tatt fra Dagbladet. Hun har tydeligvis fått seg kjærste der inne.

Lenke til kommentar

Nå kan det jo sies at det var lite smart å smugle så mye kokain for så lite penger. Hvordan de torte å gjøre dette har jeg vanskelig for å skjønne, men er man fattig blir man kanskje åpen for litt smådesperate alternative metoder for å skaffe seg penger.

 

Når dette er sagt synes jeg virkelig synd på jentene. Jeg føler med dem, det må være en fryktelig situasjon og havne i. De fortjener selvfølgelig ikke straff. Hvorfor skal man straffe mennesker for å ha med seg feil medisiner på et fly?

 

Hva ville jeg gjort i hennes situasjon? Vel, det er egentlig ikke mye valg man har enn å sone de 13 årene og prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg ville vel fått familien til å kjøpe skolebøker slik at jeg kunne bruke tiden på å få meg en skikkelig god utdannelse. Jeg tror ikke det er verdt å rømme for 13 år, selv om det er lenge. Kanskje hvis jeg hadde fått 20 år, men risikoen måtte eventuelt blitt vurdert nøye. Kanskje er det bedre å dø enn å måtte tilbringe 20 år av livet sitt i et fengsel? I såfall er det jo verdt å prøve alt. Vet ikke hvor korrupt det er der nede, men det er kanskje en mulighet?

 

Jaja, de anker vel, så får vi krysse fingrene og håpe at de blir frikjent :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg et sitter de i et kvinnefengsel, med bare kvinnelige vakter. Det er altså ikke snakk om "der inne", som i inne i fengselet.

Dette fengslet er som en liten landsby, og virker temmelig fritt mht. besøk osv. Finnes sikkert de der inne som er blitt befrukta v/besøk av gubben og gravide både andre & tredje gang..

 

 

Dagbladet -Sammen med kjæresten venter hun barn, unnfanget under varetektsfengsling i Cochabamba

http://www.dagbladet.no/2010/03/28/nyheter/bolivia_and_kokain/gravid/soning/11057283/

 

Hjemmekoselig på cella har hun også fått det, så virker ikke som hun lider noe nød.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...