Gå til innhold

Hva ville du gjort i Stina Bredemo hagens sko?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel liten tvil om at de visste hva de dreiv på med.

Dersom rettssaken kommer fram til at de er skyldige, bør de holde kjeft og sone straffen sin.

 

Håper bare dette er med på å få andre idioter til å la være å gjøre lignende, men det er vel å håpe på for mye. Verden er dessverre full av idioter.

Lenke til kommentar

Ja, er svært enig med deg Covah. Skjønner ikke hvordan de tenker når de finner på slike ting. Er konsekvensene utelukket eller?

 

Det er helt klart at man ikke har noen hjerne når man prøver å smugle 20(!) kilo med kokain. 20 kilo er vanvittig mye når man snakker om kokain. Tenk det 20 kilo med melis....

 

De er jo helt idiotisk å få det for seg tollerne ikke oppdager 20 kilo med kokain, selv om det trolig er nærmere 7 kilo på hver passasjer.

 

Håper de får 25 år begge to. Idioter.

Lenke til kommentar

Tenk deg fristelsen da? For en sum de ville fått. !

etter det jeg har hørt fra jenter jeg kjenner i det miljøet narkosmuglerne henvender seg til for å finne smuglere, så er det ikke snakk om mye penger. Altså, 50000 og en uke eller to på ferie i Bolivia er kanskje mye for en 18-årig jente, men det er ingenting i forhold til risken du tar.

Lenke til kommentar

Mener å sett på en dokumentar om dette miljøet der de bruker unge jenter til å smugle kokain, og der var det vel sånn ca 10% som ble tatt. Og av hva jeg har fått med meg så er det ganske mye penger de selv kan få.

Har hørt at det visstnok skal være veldig lett å bestikke politi og vakter på flyplassen på forhånd. Mtp. at det er lavtlønnede yrker i et av verdens mest korrupte land, ser jeg ikke bort ifra at det stemmer.

 

Men for å svare på spørsmålet: Hun blir garantert dømt, jeg tipper mellom 12 til 15 år. Jeg hadde sannsynligvis gjort alt i min makt for å få sonet straffen i Norge, selv om det virker utelukket. Hadde det på et eller annet vis latt seg ordne, hadde jeg peiset på med utdanning, kurs og annet for å fylle årene med noe fornuftig. Hadde jeg blitt sittende i Bolivia...vel, basert på det jeg har lest om fengselsstandarden, tror jeg nok "the easy way out" hadde blitt vurdert grundig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...