Gå til innhold

Aske fra vulkanutbruddet på Island på vei mot Norge


Anbefalte innlegg

Ser det er planlagt flyvning fra Reykjavik til Gardermoen kl 1625 i morgen. :hmm:

De har vel bare ikke fått på plass "canseled" plakaten enda? Virker i allefall usansynlig.

 

Riktignok er Keflavik åpen, med bl.a. ruter til USA. Forøvrig, hadde norges regjering holdt seg med eget fly eller chartret, var den kanskje den ruten (New York - Keflavik- Bødø) jensemann m/følge hadde tatt hjem fra New York, istedet for å surre rundt nede i spania :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahaah! av alle askefast-historiene må dette være min favoritt! :p

Kurt Asle Arvesen gjorde sjakktrekket å dra ut på en oljeplattform på onsdag for å holde foredrag og lede spinningtime... han er der enda :p

- Han hadde med treningsklær, og får trent bra. Dette har ikke noen betydning for oppladningen til det som skal skje senere. Han skulle uansett ha en periode hjemme i Eresfjorden nå, neste ritt er ikke før i starten av mai.
Han trener også mye i de berømte trappene som går ned langt under havoverflaten og opp igjen, det blir jo omtrent som en topptur for en fra Romsdalen
Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Noen som har savnet han?

 

Han skyndtet seg nok hjem i frykt for at vi ville oppdage at vi klarer oss fint uten en statsminister :wee:

 

Ellers, hva risiko angår så overlater jeg slik til fagfolkene å vurdere. Hverken Kjos, jeg eller de fleste andre vet nok om denne saken her til å ta en kvalifisert vurdering.

 

Skader ikke så mye å ha flyene på bakken, folk har godt av å lære at livet ikke kan planlegges. Vi tar kalenderen litt vel mye for gitt.

Lenke til kommentar
Vi tar kalenderen litt vel mye for gitt.
Når hoppet vi sist over en onsdag?

 

Si det, alt for sjeldent er det nå uansett :)

 

Det uforutsette gir livet spenning, her har mange fått en skikkelig smell i sine daglige rutiner. Det tar man ikke skade av.

 

At hendelsen vil bli brukt i en kamp for makt og penger, vel det gjelder alle hendelser. Man griper muligheten. Fremfor å bli med på den askedansen ser jeg det mer givendes å ta en sykkeltur :)

Lenke til kommentar

en sjanse er fortsatt en sjanse -det trenger ikke slå til, som du påstår så skråsikkert.. så langt har det ikke slått til ihvertfall, selvom mange av de aktuelle tilfellene har vært fly som har flydd rett over vulkanene -noe som bør gi en adskillig høyere styrt-sjanse-prosent enn det vi snakker om her..

Poenget mitt var at selv den minste sjanse vil få et drastisk utfall, i og med at det er så utrolig mange flygninger som foregår hver eneste dag. Og uansett vil det, heldigvis, ikke være aktuelt å gamble med menneskeliv. Det vil være akseptabelt å sende fly med passasjerer gjennom asken kun hvis vi vet 100% sikkert at det er nøyaktig like trygt som å fly under askefrie forhold.

 

Nå driver de jo med testflyginger. Det blir spennende å se hva de får ut av det, kommer de fram til at det er like trygt som flyging under vanlige forhold er jeg iallefall ikke mot at man gjenopptar flyginger som vanlig.

Lenke til kommentar

Blir det tsunami av dette så ligger kystnorge dårlig ann

har sett flodbølger bli nevnt i noen artikler jeg har skumlest, men de mener vel seriøst ikke at VI kan bli ramma av en tsunami -hvordan skal det gå til? skal hele vulkanen velte ut i havet eller noe? tror nok det heller har vært snakk om en flodbølge av smeltevann nedover elvene på island -ihvertfall sånn jeg har oppfatta det uten at jeg har lest det for nøye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...