Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skal bygge en trefarm under bakken og skal ha alle slags trær der, men hvor høyt over taket må det være for at alle trær skal kunne vokse?

 

takker for svar :)

Litt sent svar, men jeg synes det burde nevnes at 8 blokker under taket (slik at treet blir maks 8 høyt) er - synes jeg - optimalt.

 

Da vil trærne aldri ha wood-blocks høyere enn 6 over bakken (fordi algoritmen legger inn 2 høyder med blader øverst), hvilket er det høyeste man når uten å klatre. Dermed slipper man (nettopp) å klatre, hvilket er plagsomt, og til tider mindre effektivt.

Lenke til kommentar

tak for svar, og fikk med det et nytt spørsmål.

 

Farmen min er ute, så da blir treerne "så høye de vil", men da kan jeg bare plassere en blokk 8 blokker over saplingsen?

jeg bruker heller ikke vanlig trær, da det ofte blir grener på dem, er det noen måte og bare få "rette" trær uten grener, uten og plante redwood og det andre tretypen?

Lenke til kommentar

Det kan være greit å påpeike at dersom du begrenser treet til å berre bli 6 blokker høgt (8 blokkers takhøgde) så er det enklare å felle treet, men det vil ta lengre tid å få treet til å vokse.

 

Du bør derfor kompansere ved å plante fleire tre dersom du vil holde ein høg produksjon.

 

Når eit tre skal vekse så sjekker spelet eit par ting.

1) Er det nok lys?

2) Deretter blir det vilkårlig avgjort om treet skal bli eit stor eller lite tre.

3) Tilsist blir det sjekka om det er nok plass til treet.

 

 

Eit tree kan ha behov frå alt ifrå 4 til 14 blokkers takhøgde. Dersom takhøgda er for lav så å du vente til neste gong spelet tar ein test av forholda.

Lenke til kommentar

Men i alle dager! Hvorfor har de ikke beholdt funksjonen som knuser blokker som havner mellom to pistons? Altså, dersom du har to pistons som peker mot hverandre med to blokker luft mellom (slik at de kan åpne seg), og det havner si... en smoothstone i mellom, så blir den knust til cobble?

 

JEG KAN IKKE LAGE AUTOMATISK COBBLE FACTORY MER.

Lenke til kommentar

Hei, hadde vært fint om noen kunne lagt til vår server i første post :)

 

galaxyone.se // minecraft.galaxyone.se

 

Vi er en liten Svensk/Norsk server med en god del aktive spillere nå.

For alles sikkerhet kjører serveren Permissions, Worldguard, BigBrother, Lockette og FLTDetector. Du skal være trygg fra tyver og griefing. - Det er nulltoleranse for dette på serveren.

 

Servenen har en fungerende økonomi og itemmall som serveren kjører (ingen tjener på det).

Plugins: iConomy, Cookiemonter, Wurkit, Dailybonus, Showcase

 

Andre plugins: Enviroment: Helios, NoWeather, BlastControl, nChat, EasyPM, Tables, BlocksOnGlass, StarterKit, Citizens, PVP arena, monsterarena , Person to person teleport, Warping, Lastseen, Mail.

 

Speccs: MOBO: Gigabyte GA-880GM-UD2H CPU: AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition RAM: 4x A-Data 4GB (1x4096MB) CL9 1333Mhz (16gb) NIC: 2x D-Link DGE-528T 10/100/1000Mbit CHASSI: Fractal Design Core 1000 Svart

Endret av Mr mew
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234897

Hadde vært morsomt om noen hadde mulighet for å sette opp en server til dette spillet bare for folk fra diskusjon.no. De fleste public serverene er fulle av folk som bare ødelegger.

Noen som kunne gjort dette? :new_woot:

Jeg har en server. Med en del mods og diverse.. Det hadde vært flott om folk hadde hatt muligheten for å logge seg på den! Ta kontakt så legger jeg ut ip.
Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om noen hadde mulighet for å sette opp en server til dette spillet bare for folk fra diskusjon.no. De fleste public serverene er fulle av folk som bare ødelegger.

Noen som kunne gjort dette? :new_woot:

Jeg har en server. Med en del mods og diverse.. Det hadde vært flott om folk hadde hatt muligheten for å logge seg på den! Ta kontakt så legger jeg ut ip.

 

Bra at det er flere som setter opp servere. Bare bra å spre spillerne litt ut så det ikke blir så mange på en server. Lag deg egen tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...