Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Spilte før på Hardwork, men ble bannet av en missforståelse, så jeg vet akkurat hvordan ting var, og hvordan det ble. I starten var den bra, med masse hyggelige for der alle kom og hjalp til om det var store prosjekter på gang. Har bare vært innom et par ganger med en annen bruker, og ser virkelig ikke den samme gode mottagelsen lengere. Spiller på min egen server.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardwork har et par nye servere pÅ lur. Den ene vil bli lansert nÅ i lØpet av august om det ikke dukker opp noe uventet kode fra notch sin side.

Og sÅ vidt jeg kunne se i fra referatet i fra sist mØte vil det og bli lansert en form for servertype som jeg tror vil være litt nyskapendes på norsk jord! ;)

Edit: ser nå at tlf'en kun ga meg store ø'er og å'er. Håper dere overlever det.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Spør hvem som helst på en annen server og du får som svar at vi er en stor drittserver.

 

Ikke dra alle under en kam nå ;P

Tho den er for stor for meg, men småunger som visse folk irriterer seg over finner man over alle servere som har litt befolkning, for min del er det bare moro mesteparten av tiden, blir det for ille så er man snill og anbefaler skype etc så de slipper bruke all tid på å skrive (samt spare resten av folka innpå, men det trenger man ikke nevne) =)

Lenke til kommentar

HW er en fin server det. Det er bare og oppføre seg og godta at det innimellom kan ta lit tid og få hjelp fra vakt/stab, da de har utrolig mye og gjøre. Har aldri opplevd at en med byggetillatelse har sagt at serveren er dårlig eller store negative ting, men de som klager er ofte gjester.

Lenke til kommentar

Jeg har bygget en stasjon, men den ble utdatert da boostere ikke lenger fungerte, og er ikke lenger i bruk.. Derfor er mange av skinnene fjernet. Arkitekturen står fortsatt, men det er bygd inn en portal i tillegg.

Sporvelgermekanismen er også intakt. Sporvelgeren er en tellemekanisme. Man trykker først på reset, så trykker man på spaken likt antall ganger som sporet man vil kjøre. Da lyser også redstone opp slik at man ser hvilket spor som er valgt.

Det hele er meget kompakt. Alle stiller med egen vogn som man også tar med seg når man er fremme.

 

Bare spør hvis det er noe... Jeg er spesielt stolt av sporvelgemekanismen. Den er helt generell, og kan utvides uendelig. Krever 3 blocks i lengden pr spor, og 5 blocks i bredden. Er basert på seriekoblede RS NOR med AND gater som gjør at forrige må være aktivert før neste kan aktiveres.

 

Bildedump:

post-71430-0-70853000-1312842598_thumb.png

post-71430-0-65310500-1312842612_thumb.png

post-71430-0-96545500-1312842622_thumb.png

post-71430-0-79335600-1312842635_thumb.png

post-71430-0-60422400-1312842645_thumb.png

post-71430-0-11471900-1312842670_thumb.png

post-71430-0-11960400-1312842693_thumb.png

post-71430-0-96542200-1312842705_thumb.png

post-71430-0-49689700-1312842723_thumb.png

post-71430-0-18638400-1312842737_thumb.png

post-71430-0-21658700-1312842748_thumb.png

post-71430-0-38522000-1312842756_thumb.png

post-71430-0-64338800-1312842773_thumb.png

post-71430-0-72270400-1312842783_thumb.png

post-71430-0-88394100-1312842796_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk! Ble litt sent nå, så skal ta en grundig titt på bilene dine i morgen.

 

Er det noen måte å senke farten på en vogn på, nok til at du rekker å gå av/på, men ikke så mye at den stopper? Har lyst til å lage et slags t-banesystem, hvor vognene går konstant og såvidt stopper ved hver stasjon.

Lenke til kommentar

Kort sagt: Det er mulig, men veldig lite smart.

-Dersom du spiller smp, vil uunngåelig lag gjøre det umulig eller veldig vanskelig å treffe vogna i det den går forbi.

-Tomme vogner går mye kortere enn fulle, så du vil trenge unødvendig mange boostere.

-Større vognbehov i en verden der jern allerede er mangelvare.

-Behov for mye feilsøking og tweaking.

 

Jeg ville brukt en sensorskinne koblet til en forsinket krets som skrur på en booster..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen måte å senke farten på en vogn på, nok til at du rekker å gå av/på, men ikke så mye at den stopper? Har lyst til å lage et slags t-banesystem, hvor vognene går konstant og såvidt stopper ved hver stasjon.

 

Eg vil anbefale motbakker før stasjonane, eventuellt lange strekk utan boostere. Men ein motbakke er den raskaste måten å bremse vogna på utan at den starter heilt opp.

 

Alternativt vil være å lage ein booster i nedoverbakke på stasjonen og koble denne opp mot ei redstone klokke. På den måten vil vogna bli stoppa på stasjonen for deretter å skyte fart vidare etter X antall sekund avhengig av kor god tid du vil ha på deg til å komme deg i vogna.

 

Dersom du har mange vogner som går i loop så kan du bruke trykkfølsome skinner til å starte vogna som har stoppa på stasjonen.

Berre plasser ei trykkfølsom skinne 10-20 meter bak stasjonen som du kobbler opp mot ein booster som bremser vognene ved stasjonen. Det er mulig du treng litt finjustering for å time det slik at det ikkje oppstår trafikkork.

I så tilfelle vil du kunne justere frekvensen på avgangane etter kor mange vogner du har på skinnene.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

 

Jeg fant en annen løsning som verken består av pressure plates eller sensorskinner, men kun powered rails (boostere) og en knapp. I tillegg må jeg se hvor mange slike jeg skal ha: Om det holder med én på hver endestasjon, eller om mellomstasjonene må ha én eller to (en for hver retning).

Lenke til kommentar

PEZ dispenser metoden kan sjølvsagt brukast, men eg tenkte du var ute etter eit system der vognene er i konstant bevegelse. Med dette system kan du ikkje ha f.eks oppbevarings vogner som går rundt i t-banesystemet.

 

Personleg så synest eg at PEZ dispenseren tar litt mykje plass (husk at dersom du bygger dette under bakkenivå så er det hakket vanskeligare å bygge sidan du må grave ut så mykj plass), i tillegg så er den litt utsatt for buggs då vogner av og til forsvinner eller systemet henger seg opp. I tillegg så vil det ikkje være overraskande om ein framtidig bug-fix vil endre dette slik at vogner ikkje lenger kan gå gjennom lukkede luker.

Lenke til kommentar

Den jeg linket til har ingen dører, kun piston og en «halv steinblokk» som dytter vognen ned på skinnene. Endestasjonene har god plass over seg (da denne krever plass i høyden).

 

Vogner i konstant bevegelse hadde vært kult, men som dere sier går jo vogner med folk fortere enn vogner uten, noe som etterhvert vil skape kollisjoner/kaos.

 

Men hvis du har forslag til en bedre (og enklere, mindre feilfri) løsning så for all del si ifra! :)

Lenke til kommentar

Jeg ville (og har allerede gjort) droppet tanken på at vognene skal være der hele tiden. Systemet blir mye mer robust og kompakt dersom man setter ut vognen når den skal brukes, og knuser den når man er fremme. Du kan heller ha kister med vogner på stasjonene dersom du vil ha vogner der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...